Meer dan 10% van bankkaarten heeft pincode 1234
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Meer dan 10% van bankkaarten heeft pincode 1234
Uit de analyse van gegevens van miljoenen gebruikers van bank- en kredietkaarten blijkt dat we niet echt geweldig clever zijn als het aankomt op onze viercijferige codes.
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... rten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... rten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Meer dan 10% van bankkaarten heeft pincode 1234
of de postcode, of het geboortejaar,... mensen hebben geen geheugen meer! 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik behoor toch niet tot die doelgroep hoor !
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Levine schreef:of de postcode, of het geboortejaar,... mensen hebben geen geheugen meer!

Bankkaart fraude is tegenwoordig " in ". Gaan banken er zich niet gemakkelijk vanaf maken door te zeggen dat je één te simpele code hebt???? Het is en blijft maar een simpele 4 cijferige code,en is altijd makkelijk te kraken, gelijk welke volgorde. Voor een 4 cijferige code zijn maar 10.000 combinaties mogelijk. Veel mensen zullen dus wel dezelfde code hebben gezien er misschien 20.000.000 kaarten zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De combinatie: juiste kaart én juist nummer maken fraudekansen een gans pak kleiner.
zo is dat en 3 keer dezelfde code en je bent toch normaal de kaart kwijt dacht ik
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ik denk dat dat alleen maar uitmaakt zolang je het 3 keer achter elkaar probeert in dezelfde automaat. Kijk bijvoorbeeld eens naar de kaartlezers die de meeste banken uitdelen, die zeggen ook dat je een foute poging doet als je een fout nummer intypt. Stel dan dat je dat apparaatje hakt en gewoon telkens opnieuw doet denken dat het de eerste keer is dat je een code invoert, dan laat je het automatisch alle codes voor een gestolen kaart afgaan totdat hij zegt 'juiste code'.
Of denk ik hier nu te diep over na
Of denk ik hier nu te diep over na

een bankautomaat hacken is net iets moeilijker denk ik en trouwens dacht dat ik in het grijze verleden wel eens een kaart van mij is ingeslokken omdat ik 3 opeenvolgende verkeerde codes had ingetikt op 2 verschillende bankautomaten, sindsdien gebruik ik trouwens dezelfde bankcode voor al mijn kaarten al is dat natuurlijk niet 1234 maar wel een nummer dat ik gemakkelijk kan onthouden en nergens is opgeschreven en ook niets te makien heeft met mijn geboortedatum of adres ofzo
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
- VIP member
- Contacteer:
Ach mijn verzekering is dat er nooit veel geld op mijn lopende rekening staat.
Al pikken ze mijn kaart en slaan ze paar tanden uit mijn mond voor de pincode.
Veel plezier met de miezerige Euro's die er op mijn lopende rekening staan.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- VIP member
- Contacteer:
Bij het instellen van de voicemail van je gsm, moet je ook een pincode ingeven, maar daar lukt 1234 of 1111 niet.
Toch raar dat men blijkbaar voor een bankkaart dat wel nog kan. Systeem zou toch standaard een foutmelding moeten geven!
Toch raar dat men blijkbaar voor een bankkaart dat wel nog kan. Systeem zou toch standaard een foutmelding moeten geven!
zo doe ik het ook, op mijn zichtrekening met bankkaart staat enkel het bedrag dat ik denk nodig te hebben en ik kan er ook niet onder 0 gaan, geeft mij toch een extra veilig gevoelHenkie1984 schreef:Ach mijn verzekering is dat er nooit veel geld op mijn lopende rekening staat.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
@Hago. Ik doe dat ook. Maar vorige week stond ik daar wel in de colroyt: "Saldo ontoereikend'. Ik had de dag voordien geld overgeschreven (rabo naar keytrade), en normaal gezien staat dat altijd de dag erna ('s avonds) op de rekening. Die dag niet dus.
En ze willen daar geen kredietkaart. Ik heb dus mijn kar moeten laten staan, naar de bank moeten rijden om daar met Visa geld af te halen en dan terug om te betalen. Het schaamrood stond mij op de wangen.
De volgende ochtend gekeken op mijn keytrade en dan stond het geld er wel op, met valutadatum van de dag voordien....
En ze willen daar geen kredietkaart. Ik heb dus mijn kar moeten laten staan, naar de bank moeten rijden om daar met Visa geld af te halen en dan terug om te betalen. Het schaamrood stond mij op de wangen.
De volgende ochtend gekeken op mijn keytrade en dan stond het geld er wel op, met valutadatum van de dag voordien....
Dat is dan erg vervelend, ook een keertje meegemaakt maar bij een koerier aan huis, heb toen een kaart van DB gebruikt die normaal altijd thuis ligt en waarvan de rekening op 0 staat maar waar ik in negatief mag gaan, dus perfect voor dergelijke gevallen.
Mijn reguliere boodschappen doe ik altijd in de Carrefour vlak bij mij thuis en daar betaal ik dus altijd met de Visa kaart van Carrefour. Enkele maanden terug was het systeem van Visa uitgevallen, op mijn KT rekening stond onvoldoende geld maar had toen nog net genoeg cash bij.
Mijn reguliere boodschappen doe ik altijd in de Carrefour vlak bij mij thuis en daar betaal ik dus altijd met de Visa kaart van Carrefour. Enkele maanden terug was het systeem van Visa uitgevallen, op mijn KT rekening stond onvoldoende geld maar had toen nog net genoeg cash bij.