Meerdere gewone spaarrekeningen mogelijk?
Meerdere gewone spaarrekeningen mogelijk?
Wat is het maximum aan spaarrekeningen dat geopend kan worden per klant?
Stel dat ik elke maand 500 euro kan sparen is het mogelijk om elke maand een spaarrekening te openen zonder de andere af te sluiten? Ik zou het volgende willen doen:
1) 500 euro storten 01/02/2010 op spaarrekening 1, getrouwheid verworven op 01/02/2011. Rekening afsluiten en premie ontvangen.
2) 500 euro storten 01/03/2010 op spaarrekening 2, getrouwheid verworven op 01/03/2011. Rekening afsluiten en premie ontvangen.
3) 500 euro storten 01/04/2010 op spaarrekening 3, getrouwheid verworven op 01/04/2011. Rekening afsluiten en premie ontvangen.
En dus in totaal 12 rekeningen hebben, daarnaast heb ik een plus rekening om geld gedurende de maand op te zetten in afwachting van betalingen die ik moet doen en zo van een grote basisintrest kan genieten.
Is zoiets (gratis?) mogelijk?
Stel dat ik elke maand 500 euro kan sparen is het mogelijk om elke maand een spaarrekening te openen zonder de andere af te sluiten? Ik zou het volgende willen doen:
1) 500 euro storten 01/02/2010 op spaarrekening 1, getrouwheid verworven op 01/02/2011. Rekening afsluiten en premie ontvangen.
2) 500 euro storten 01/03/2010 op spaarrekening 2, getrouwheid verworven op 01/03/2011. Rekening afsluiten en premie ontvangen.
3) 500 euro storten 01/04/2010 op spaarrekening 3, getrouwheid verworven op 01/04/2011. Rekening afsluiten en premie ontvangen.
En dus in totaal 12 rekeningen hebben, daarnaast heb ik een plus rekening om geld gedurende de maand op te zetten in afwachting van betalingen die ik moet doen en zo van een grote basisintrest kan genieten.
Re: Meerdere gewone spaarrekeningen mogelijk?
In principe zijn meerdere spaarekeningen toegestaan alleen al om de RV de ontwijken.Maar voor de bedragen die jij hier opnoemt denk ik niet dat je daar een bank voor gaat vinden.Je kan de rekeningen openen bij verschillende banken maar dan zit je met verschillende rentetarieven,dikwijls met de daaraan verbonden zichtrekening en bankkaart.BartVW schreef:Wat is het maximum aan spaarrekeningen dat geopend kan worden per klant?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ethias Bank moderator beantwoordt geen vragen meer?
Laatste bezoek: 04 Feb 2010, 10:10
Latste bericht 28 Jan 2010, 11:32
BartVW schreef:Ethias Bank moderator beantwoordt geen vragen meer?
Hey Bart,
Strategisch gezien is het een goed plan!
Praktisch denk ik dat er weinig banken staan te springen om dat voor je te doen.
Aangezien het sluiten en opnieuw openen van rekeningen hen toch de nodige rompslomp en kosten bezorgd.
Msch vindt je er eentje die erin meegaat, maar hou er dan wel rekening mee dat ze je gewoon kunnen weigeren als klant
na verloop van tijd en dit zowel voor je spaargeld als toekomstige leningen/verzekeringen/beleggingen/ ...
Mvg,
Vandaar mijn vraag ook of het kan of niet. Afsluiten is misschien niet nodig. Na die 12 maand begint een nieuwe getrouwheid dan.
Je kan ze allemaal online openen in je account bij ethias. Khad een plus gevraagd en heb nu 1 gewone spaarrekening geopend en wanneer ik wat later inlogde zag ik het rekeningnummer staan.
Ik wil gewoon een antwoord van ethias of ze het toelaten of niet voor ik zomaar een 2de open.
Je kan ze allemaal online openen in je account bij ethias. Khad een plus gevraagd en heb nu 1 gewone spaarrekening geopend en wanneer ik wat later inlogde zag ik het rekeningnummer staan.
Ik wil gewoon een antwoord van ethias of ze het toelaten of niet voor ik zomaar een 2de open.
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste, meerdere spaarrekeningen zijn wel mogelijk, maar zeker geen 12 (max 4). Vergeet ook niet dat de getrouwheidspremie berekend wordt per storting. Voor iedere storting die 12 maand op de rekening blijft staan is de premie verworven. U hoeft dus geen rekening te openen per storting om de getrouwheidspremie te krijgen.
Met vriendelijke groeten
Ethias Bank
Met vriendelijke groeten
Ethias Bank
Ik weet dat dit voor elke storting geldig is, maar als er veel verrrichtingen zijn is het niet makkelijk meer om na te gaan op welk moment een getrouwheidspremie verworven is en welk moment niet.