Meerdere spaarrekeningen bij 1 bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Meerdere spaarrekeningen bij 1 bank
Hallo,
momenteel ben ik bij Moneyou en heb daar een aantal spaarrekeningen maar de limiet is bereikt.
Ik vroeg mij af of er nog spaarrekeningen zijn (liefst huidige met goede rente) met de mogelijkheid om meerdere spaarrekeningen te openen.
Ik kan die info niet direct terugvinden.
Ik ben op zoek om toch een 4 tal spaarrekeningen onder 1 account onder te brengen.
Alvast bedankt
Groetjes
oli
momenteel ben ik bij Moneyou en heb daar een aantal spaarrekeningen maar de limiet is bereikt.
Ik vroeg mij af of er nog spaarrekeningen zijn (liefst huidige met goede rente) met de mogelijkheid om meerdere spaarrekeningen te openen.
Ik kan die info niet direct terugvinden.
Ik ben op zoek om toch een 4 tal spaarrekeningen onder 1 account onder te brengen.
Alvast bedankt
Groetjes
oli
Re: Meerdere spaarrekeningen bij 1 bank
Bedoel je dan meerdere rekeningen van hetzelfde type? Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan bij eenzelfde bank, enkel bv een zichtrekening, een spaarrekening en een getrouwheidsrekening. Wat is de limiet dan bij moneyou? En is er een bepaalde reden om zoveel rekeningen van eenzelfde type te openen bij een bank? Misschien zijn het mijn zaken niet maar ik vind het een beetje vreemd en zie er niet direct de zin van in 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar ga je de dag van vandaag nog een " goede " rente vinden op spaarboekjes. Het is de sop de kool niet meer waard.
Je mag al blij zijn dat je er niet voor moet betalen om het op de bank te zetten, in plaats van in een sok onder je bed ofzo.
Je mag al blij zijn dat je er niet voor moet betalen om het op de bank te zetten, in plaats van in een sok onder je bed ofzo.
Vroeger, in tijden van betere rentes werd dat wel eens gedaan..
Meerdere rekeningen openen, zelfs bij dezelfde bank, om niet over de drempel van de belasting op de rente te komen.
Dat ging toen nog... Nu zouden ze daar al gauw een stokje voor steken.
Volgens mij is er bij de meeste banken geen bezwaar tegen het houden van meerdere spaarrekeningen op dezelfde naam.
Als je het zeker wil weten, vraag eens aan de bank zelf ?
Bij KBC is het alleszins geen probleem. Bij Belfius ook niet.
Enkel bv de speciaal rentende rekeningen zijn vaak beperkt tot 1 bij bv Belfius en ING...Genre maximum inleg 500 euro per maand. Logisch : anders kan je x keer 500 euro per maand storten.
Meerdere rekeningen openen, zelfs bij dezelfde bank, om niet over de drempel van de belasting op de rente te komen.
Dat ging toen nog... Nu zouden ze daar al gauw een stokje voor steken.
Volgens mij is er bij de meeste banken geen bezwaar tegen het houden van meerdere spaarrekeningen op dezelfde naam.
Als je het zeker wil weten, vraag eens aan de bank zelf ?
Bij KBC is het alleszins geen probleem. Bij Belfius ook niet.
Enkel bv de speciaal rentende rekeningen zijn vaak beperkt tot 1 bij bv Belfius en ING...Genre maximum inleg 500 euro per maand. Logisch : anders kan je x keer 500 euro per maand storten.
Werd dat dan niet per bank bekeken? Was wel heel gemakkelijk dan om dat te omzeilen.
Ik weet nog dat men in de familie in zeer goede rentetijden een tweede en derde spaarboekje opende om de belasting te ontwijken en dat dat ook lukte.
Het werd niet per bank bekeken
De bank berekende per jaar gewoon de intrest per spaarboekje / rekening maar van dingen aan mekaar te koppelen : daar was nog geen sprake van.
Ik zou niet durven zeggen dat je het eigenlijk niet had moeten aangeven op de belastingaangifte.. Maar wie zou dat ooit gedaan hebben ?
Inderdaad : makkelijk te omzeilen. Je zou ook geen Belg geweest zijn als je van die piste geen gebruik maakte..
Maar ik denk dat die goede tijden waar ik het over heb nu toch al 30 - 40 jaar achter ons liggen ....
Het werd niet per bank bekeken
De bank berekende per jaar gewoon de intrest per spaarboekje / rekening maar van dingen aan mekaar te koppelen : daar was nog geen sprake van.
Ik zou niet durven zeggen dat je het eigenlijk niet had moeten aangeven op de belastingaangifte.. Maar wie zou dat ooit gedaan hebben ?
Inderdaad : makkelijk te omzeilen. Je zou ook geen Belg geweest zijn als je van die piste geen gebruik maakte..
Maar ik denk dat die goede tijden waar ik het over heb nu toch al 30 - 40 jaar achter ons liggen ....
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb bij KBC verschillende spaarrekeningen, maar dat is eerder om organisatorische redenen (doelsparen gescheiden houden voor verschillende zaken). Je kan heel eenvoudig een spaarrekening bijcreëeren.
Ik wil zeker meedelen waarvoor dat nodig is. Wij hebben een eigen zaak en werken volgens het profit first principe ( wie het niet kent moet maar even googlen). Dus heb ik makkelijk tot 5 rekeningen op 1 bank nodig + daarbij nog een 4 tal bij een andere bank. Klinkt misschien gek maar de zelfstandigen die profit first toepassen weten wel waarom dat aantal rekeningen.Nightwolf schreef: ↑2 april 2019, 10:36 Bedoel je dan meerdere rekeningen van hetzelfde type? Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan bij eenzelfde bank, enkel bv een zichtrekening, een spaarrekening en een getrouwheidsrekening. Wat is de limiet dan bij moneyou? En is er een bepaalde reden om zoveel rekeningen van eenzelfde type te openen bij een bank? Misschien zijn het mijn zaken niet maar ik vind het een beetje vreemd en zie er niet direct de zin van in![]()
Nu bij moneyou zit ik reeds aan limiet voor prive, bij fintro heb ik mijn 5 rekeningen dus heb ik nog een bank nodig waar het kan. Ik had even gekeken bij beobank maar daar kan het bv niet, daarom mijn vraag of er iemand wist waar het wel kan vooralleer ik alle banken moet afbellen
Snap het principe wel, maar de vraag is of dit wel echt nodig is. Je gaat volgens mij compleet het overzicht ervan verliezen met zoveel rekeningen.,als je het nog niet aan kunt om twee of drie rekeningen te beheren.
Van belang is dat je privé en bedrijfsrekening strikt gescheiden houdt om te beginnen.
Als je één bedrijfsrekening hebt waar al je inkomsten op gestort worden + eventueel bedrijfs spaarrekening voor reserves, en je keert je zelf vanuit je bedrijfsrekening een loon toe op je privé rekening. Dan heb je al die potjes toch niet nodig.
Je zou een tweede privé rekening kunnen openen van waaruit je al je privékosten betaald, ( Gas - elec- water - telenet - verzekeringen - RMZ - enz. enz. ) rekening die je maandelijks voedt met een deel van je loon dat je krijgt van je eerste privé rekening.
Dus praktisch één bedrijfsrekening + eventueel spaarrekening waar je reserves op kan storten.en twee privé rekeningen + eventueel spaarrekening .
Je loon wordt gestort op je privé rekening.
Vanuit je privé rekening stort je maandelijks op je tweede rekening een vast bedrag om je vaste privé kosten te betalen.Zo ben je daar al gerust in dat die betaald worden.
De overschot welke dan nog op je eerste privé rekening staat, daar moet je het dan mee doen tot de volgende loonstorting. Alles valt of staat of je bedrijf voldoende inkomsten binnen haalt en je geen gat in uw hand hebt natuurlijk en voldoende discipline hebt.
Is dit niet het geval, ga je zeker falliet.
Je boekhouding zal iets gemakkelijker worden , en de kost van je boekhouder zal ook wel ferm dalen als je maar één bedrijfsrekening hebt.
Van belang is dat je privé en bedrijfsrekening strikt gescheiden houdt om te beginnen.
Als je één bedrijfsrekening hebt waar al je inkomsten op gestort worden + eventueel bedrijfs spaarrekening voor reserves, en je keert je zelf vanuit je bedrijfsrekening een loon toe op je privé rekening. Dan heb je al die potjes toch niet nodig.
Je zou een tweede privé rekening kunnen openen van waaruit je al je privékosten betaald, ( Gas - elec- water - telenet - verzekeringen - RMZ - enz. enz. ) rekening die je maandelijks voedt met een deel van je loon dat je krijgt van je eerste privé rekening.
Dus praktisch één bedrijfsrekening + eventueel spaarrekening waar je reserves op kan storten.en twee privé rekeningen + eventueel spaarrekening .
Je loon wordt gestort op je privé rekening.
Vanuit je privé rekening stort je maandelijks op je tweede rekening een vast bedrag om je vaste privé kosten te betalen.Zo ben je daar al gerust in dat die betaald worden.
De overschot welke dan nog op je eerste privé rekening staat, daar moet je het dan mee doen tot de volgende loonstorting. Alles valt of staat of je bedrijf voldoende inkomsten binnen haalt en je geen gat in uw hand hebt natuurlijk en voldoende discipline hebt.
Is dit niet het geval, ga je zeker falliet.
Je boekhouding zal iets gemakkelijker worden , en de kost van je boekhouder zal ook wel ferm dalen als je maar één bedrijfsrekening hebt.
Bij KBC kan je meerdere rekeningen aanhouden. Eenvoudig te openen zelfs via een enkele klik in de app.