Meerwaarde verkoop gebruiken als inbreng?
TIP
Meerwaarde verkoop gebruiken als inbreng?
Beste,
Wij hebben recent een appartement+garage gekocht voor €180.000.
Het appartement wordt momenteel via een SVK verhuurd aan €570/maand en de garage particulier aan €70/maand.
Echter, ik kan de garage apart verkopen en de prijzen in onze buurt zijn €25.000-€30.000.
Het appartement zou ik aan +- 210.000 kunnen kwijtgeraken, maar dat is nu niet aan de orde.
Wat ik mij afvroeg: kan ik de garage nu voor €30.000 verkopen en dat geld gebruik om bv een inbreng mee te betalen bij de aankoop van een nieuw appartement? Wij zoeken nog kleine appartement te kopen om via een SVK te verhuren, dus 7% beschrijf en voor elk appartement heb ik ongeveer €15.000 inbreng nodig. Dus dacht ik: met de verkoop van die garage, kan ik 2x een appartement aankopen?
Klopt mijn redenering of maak ik ergens fouten?
Mv
Wij hebben recent een appartement+garage gekocht voor €180.000.
Het appartement wordt momenteel via een SVK verhuurd aan €570/maand en de garage particulier aan €70/maand.
Echter, ik kan de garage apart verkopen en de prijzen in onze buurt zijn €25.000-€30.000.
Het appartement zou ik aan +- 210.000 kunnen kwijtgeraken, maar dat is nu niet aan de orde.
Wat ik mij afvroeg: kan ik de garage nu voor €30.000 verkopen en dat geld gebruik om bv een inbreng mee te betalen bij de aankoop van een nieuw appartement? Wij zoeken nog kleine appartement te kopen om via een SVK te verhuren, dus 7% beschrijf en voor elk appartement heb ik ongeveer €15.000 inbreng nodig. Dus dacht ik: met de verkoop van die garage, kan ik 2x een appartement aankopen?
Klopt mijn redenering of maak ik ergens fouten?
Mv
Re: Meerwaarde verkoop gebruiken als inbreng?
Dat klopt niet
Voor woningen die verhuurd worden moet je 20% eigen middelen in handen hebben. Een appartement zonder garage is moeilijk te verkopen
Voor woningen die verhuurd worden moet je 20% eigen middelen in handen hebben. Een appartement zonder garage is moeilijk te verkopen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb je een lening aangegaan voor je huidige appartement+garage?
Heeft de bank een hypotheek op appartement+garage?
Dan ga je de garage niet afzonderlijk kunnen verkopen.
Heeft de bank een hypotheek op appartement+garage?
Dan ga je de garage niet afzonderlijk kunnen verkopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Toen wij destijds ons eerste appartement en garage kochten, waren dat 2 verschillende aktes. Dus dat appartement had niets met die garage te maken en visse-versa. Dus je kan die ook appart verkopen. Dat is zo in de meeste appartementsgebouwen, er is geen énkele garage die specifiek samenhangt met een appartement.
Besten,
Ik bevestig graag dat de bank heeft laten weten dat het geld inderdaad netto naar de rekening kan.
Er is de keuze, lening aflossen of geld gestort krijgen, mits korte onderhandeling met de bank.
Mvg
Ik bevestig graag dat de bank heeft laten weten dat het geld inderdaad netto naar de rekening kan.
Er is de keuze, lening aflossen of geld gestort krijgen, mits korte onderhandeling met de bank.
Mvg