Mening over olie ETF "SPDR MSCI Europe Energy UCITS ETF"
TIP
Mening over olie ETF "SPDR MSCI Europe Energy UCITS ETF"
Ik gok erop dat olieprijzen terug gaan stijgen en zou aandelen willen kopen hier rond. Ipv aparte aandelen te kopen in pakweg Shell, dacht ik om een managed energy fonds of een energy ETF te kopen. Vermits de managed fondsen een instapkost aanrekenen en ETF's dikwijls niet + sommige fondsen volgen een ETF bijna exact, dacht ik hierbij voor een ETF te gaan.
In deze tijden geen ETF gebaseerd op futures (wat de NL naam daarvoor btw?), maar het lijkt dat ETF SPDR MSCI Europe Energy UCITS zich baseert op gewone aandelen in relevante bedrijven: https://www.bloomberg.com/quote/STN:FP
Wat is jullie mening over deze ETF?
In deze tijden geen ETF gebaseerd op futures (wat de NL naam daarvoor btw?), maar het lijkt dat ETF SPDR MSCI Europe Energy UCITS zich baseert op gewone aandelen in relevante bedrijven: https://www.bloomberg.com/quote/STN:FP
Wat is jullie mening over deze ETF?
Re: Mening over olie ETF "SPDR MSCI Europe Energy UCITS ETF"
Niet doen
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is een niet onderbouwde mening.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
anonymous9
Raar, hoor.
Je stelt zelf dat het een gok is in je openiningspost, dat de olieprijzen terug gaan stijgen.
Je wordt er op gewezen dat je dat dan beter niet doet.
En nu vraag je dat anderen argumenten gaan geven voor die gok.
Afgezien daarvan: het is niet omdat iets stevig gedaald is dat het dan automatisch terug gaat stijgen. Dat is een typische beginnersfout. Beleg beter in winnaars dan in verliezers. De metafoor is niet van mij, maar ik vind het wel een mooie: bij de Ronde van Frankrijk ga je toch ook niet gokken op de laatsten in de stand? Integendeel dat doe je bij wie vooraan staat in het klassement.
Bedankt voor je reactie! Die gok neem ik inderdaad, dat is koffiedik kijken en wat gokken zoals zoveel op de beurs.MoreOrLess schreef: ↑27 april 2020, 09:08Raar, hoor.
Je stelt zelf dat het een gok is in je openiningspost, dat de olieprijzen terug gaan stijgen.
Je wordt er op gewezen dat je dat dan beter niet doet.
En nu vraag je dat anderen argumenten gaan geven voor die gok.
Afgezien daarvan: het is niet omdat iets stevig gedaald is dat het dan automatisch terug gaat stijgen. Dat is een typische beginnersfout. Beleg beter in winnaars dan in verliezers. De metafoor is niet van mij, maar ik vind het wel een mooie: bij de Ronde van Frankrijk ga je toch ook niet gokken op de laatsten in de stand? Integendeel dat doe je bij wie vooraan staat in het klassement.
Mijn vraag was echter niet of dat een goede gok was, wel of die ETF solide is op zich. Ik heb geen ervaring met ETF’s (ik begrijp het principe wel), dus weet niet of ik iets over het hoofd zie qua addertjes onder het gras van deze ETF. Zoals de USO ETF die gebaseerd was op futures en dan door een (verwachte?) herstructurering ging. Hierdoor waren veel mensen veel geld kwijt door zich niet te informeren op voorhand.
Ik dacht, ik vraag eens aan mijn 1000 beste virtuele vrienden of ze een issue in deze ETF zien. Niet of gokken op olie een goede idee is :-)
Laatst gewijzigd door streep op 27 april 2020, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is inderdaad gewoon een normale ETF die belegt in Europese oliebedrijven.