Met 25 euro ramen 33% beter isoleren
-
odbc
Met 25 euro ramen 33% beter isoleren
Woningen uit eind '70 en '80 met dubbele beglazing
Meestal zit tussen dubbele glasplaten droge lucht.
Benodigheden:
Busje argongas/dremeltje/contaktlijm.
Uitwerking:
Slijp met dremeltje anderaan een klein gaatje (2mm)en kruislings boven ook 1(niet boren )
Sluit slangetje argongas aan in onderste gaatje ,
laat argongas traag vloeien tussen glasplaten.
Argongas is zwaarder dan lucht en zal lucht uit bovenste gaatje laten ontsnappen .
Controleer met vlam van lucifers aan bovenste gaatje of er lucht of Argongas uit komt.
Bij lucht nog mooie vlam, bij argongas is de vlam wispelturig.
Nadien gaatjes afdichten met contaktlijm.
Met het argongas is het dubbelglas nu 33% beter geïsoleerd.
Meestal zit tussen dubbele glasplaten droge lucht.
Benodigheden:
Busje argongas/dremeltje/contaktlijm.
Uitwerking:
Slijp met dremeltje anderaan een klein gaatje (2mm)en kruislings boven ook 1(niet boren )
Sluit slangetje argongas aan in onderste gaatje ,
laat argongas traag vloeien tussen glasplaten.
Argongas is zwaarder dan lucht en zal lucht uit bovenste gaatje laten ontsnappen .
Controleer met vlam van lucifers aan bovenste gaatje of er lucht of Argongas uit komt.
Bij lucht nog mooie vlam, bij argongas is de vlam wispelturig.
Nadien gaatjes afdichten met contaktlijm.
Met het argongas is het dubbelglas nu 33% beter geïsoleerd.
Re: Met 25 euro ramen 33% beter isoleren
zelf al toegepast?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Woon jij nog in zo'n oud huis met dubbel glas dat gevuld is met lucht? Die zijn minstens 40 jaar oud, want later is men begonnen met die ruimte tussenin luchtledig te zuigen.
Niet leuk zeker in zo'n oud versleten kot te wonen, want al de rest zal wel navenant zijn?
Ik begrijp volkomen dat je je dagen vult met te leuteren op spaargids.
Niet leuk zeker in zo'n oud versleten kot te wonen, want al de rest zal wel navenant zijn?
Ik begrijp volkomen dat je je dagen vult met te leuteren op spaargids.
http://isolatieglaszelfvullenmetargon.blogspot.com/
Voordelen van driedubbele beglazing
U-waarde Binnentemperatuur van het glas
Enkele beglazing 5,8 -1,8 °C
Dubbele beglazing 2,8 -9,5 °C
Superisolerende beglazing 1,1 -15,9 °C
Driedubbele beglazing 0,6 - 18 °C
Voordelen van driedubbele beglazing
U-waarde Binnentemperatuur van het glas
Enkele beglazing 5,8 -1,8 °C
Dubbele beglazing 2,8 -9,5 °C
Superisolerende beglazing 1,1 -15,9 °C
Driedubbele beglazing 0,6 - 18 °C
-
odbc
Mijn oud huis is beter in orde dan de thermosflessen van deze tijd Barendzee.
Zelfs compaktuna met 50% water tegen brikken van kruipkelder doet wonderen op verbruik van stookkosten. Kan met elektrische verfspuit.
Verwarmen doe ik primair met aardgas continu 15 gr.
Meer debiet op badkamer en met warmtepomp lucht /lucht verwarm ik secundair 6 gr gratis bij.
PV installatie is zelfdrupend en brengt 8 x 450 euro op dit nog 12 jaar.
Dus mijn oud kot...
Geld brengt niet veel op dus zuip en eet ik alles op en dit op mooiste plekken in Europa via motor
Zelfs compaktuna met 50% water tegen brikken van kruipkelder doet wonderen op verbruik van stookkosten. Kan met elektrische verfspuit.
Verwarmen doe ik primair met aardgas continu 15 gr.
Meer debiet op badkamer en met warmtepomp lucht /lucht verwarm ik secundair 6 gr gratis bij.
PV installatie is zelfdrupend en brengt 8 x 450 euro op dit nog 12 jaar.
Dus mijn oud kot...
Geld brengt niet veel op dus zuip en eet ik alles op en dit op mooiste plekken in Europa via motor
Ik heb vroeger ook in zo'n oud kot gewoond, als je boven klaar bent met renoveren, kan je opnieuw beneden beginnen. Zonnepanelen lossen niet veel op, je leeft continu in een ongezond kot, met teveel vocht en schimmels, en waarschijnlijk groeien er paddestoelen tussen je houten plafonds.
Best is om het plat te gooien en een nieuw te bouwen.
Best is om het plat te gooien en een nieuw te bouwen.
-
odbc
Hij mag eens komen kijken heb het volledig zelf gebouwd
Niks schimmel of vocht. Je zou denken dat het nog geen 10 jaar oud is, jaarlijkse kost aan energie kleine 500 euro. Waarde 410 k euro.
Binnenmuren in poriton 6cm isolatie 20 cm argex in vloerplaat en veel glas.7 jaar geleden nieuwe badkamer zelf geplaatst.
Keuken is als nieuw en zou nu niet meer te betalen zijn. Kan je nu nog zo bestellen maar kom je met 30k euro juist mee toe.
De locatie kost al 50k euro aan meerwaarde.
Ik gebruikte in '85 al beste dat er was en is dat nu nog.
Dacht ook al dat er iets mis was met dat manneke.
Bon , laten leven zeker
Niks schimmel of vocht. Je zou denken dat het nog geen 10 jaar oud is, jaarlijkse kost aan energie kleine 500 euro. Waarde 410 k euro.
Binnenmuren in poriton 6cm isolatie 20 cm argex in vloerplaat en veel glas.7 jaar geleden nieuwe badkamer zelf geplaatst.
Keuken is als nieuw en zou nu niet meer te betalen zijn. Kan je nu nog zo bestellen maar kom je met 30k euro juist mee toe.
Bon , laten leven zeker
Kan ik dat kot nog opkopen? Het zou een mooie toeristische trekpleister kunnen worden als aandenken aan onze toekomstige führer.
Los daarvan ik vind dat gaatjes verhaal van die ramen wel mooi, maar ik zou er zelf niet aan durven beginnen.
ah ja, gebruikte je steeds het beste van het beste???odbc schreef: ↑27 november 2019, 19:39 Hij mag eens komen kijken heb het volledig zelf gebouwd
Bon , laten leven zeker
is het dààrom dat je je bezighoudt met gaatjes te boren in ramen en er gas in te spuiten???
--EDIT mod: KNIP--
-
odbc
.
ga er toch niks over schrijven, erg en hij weet het zelfs niet
Tussen de twee glaspartijen natuurlijk, ergens anders is er geen plaats voor.
Bij nieuwe ramen zit er ook argon gas tussen da glaspartijen.
en wat is de uiteindelijke besparing dan??
Je moet uw pvc/houten/aluminium glaslatten er al afhalen ( wat voor een niet getrainde al niet meevalt ) voor eraan te kunnen. daarna moet je deze er ook terug opslaan met een rubberen hamer, wat eveneens niet zo simpel is en zeker niet voor kleinere afmetingen van ramen.
en hoe sluit je uw busje argon dan ergens? aan op een geslepen spleetje van 2 mm
Ik plaats nu toch al verschillende jaren ramen/deuren/zonwering enz maar hier moet ik mijn wenkbrouwen zelfs van fronzen.
Je moet uw pvc/houten/aluminium glaslatten er al afhalen ( wat voor een niet getrainde al niet meevalt ) voor eraan te kunnen. daarna moet je deze er ook terug opslaan met een rubberen hamer, wat eveneens niet zo simpel is en zeker niet voor kleinere afmetingen van ramen.
en hoe sluit je uw busje argon dan ergens? aan op een geslepen spleetje van 2 mm
Ik plaats nu toch al verschillende jaren ramen/deuren/zonwering enz maar hier moet ik mijn wenkbrouwen zelfs van fronzen.