Met Visa betalen op Ebay of ergens anders? Veilig?
Re: Met Visa betalen op Ebay of ergens anders? Veilig?
Ik heb hetzelf gelukkig nog nooit meegemaakt, maar als er iets ten onrechte aangerekend wordt op je maandelijkse afrekening van je visa/mastercard (zeker als het een internetbetaling is) zal BCC daar niet moeilijk over doen en je terugbetalen(dat beweren ze toch zelf).MeOnline schreef: maar bij het kruidvat bijvoorbeeld gaat het enkel via visa, geen paypal...
Moet ik daar wantrouwig tegenover staan?
Je kan daarvoor op de site van bcc een formulier downloaden.
De meesten hebben schrik om met hun kredietkaart te betalen over internet, maar halen wel zonder problemen hun kredietkaart boven om te betalen in de meest obscure winkeltjes/restaurantjes(vooral als ze op reis zijn).
Daar gebeurt trouwens nog altijd de meeste fraude met kredietkaarten.
Bij het kruidvat kan je ook met een overschrijving betalen. Maar dan moet je wel vooruit betalen.
als ik een canvas wil bestellen op kruidvat krijg ik enkel de optie om met VISA of mastercard te betalen, GEEN vooruitbetaling
Ik heb daar ooit eens cartridges besteld en daar had ik toch de keuze om te betalen via overschrijving.MeOnline schreef: als ik een canvas wil bestellen op kruidvat krijg ik enkel de optie om met VISA of mastercard te betalen, GEEN vooruitbetaling
-
The Mars volta
- Newbie

- Contacteer:
Rijkelijk laat, maar ik lees dit nu pas. Nete had het hier over het Citi Internet Number van Citibank.Vaganzza schreef: Kan je dat laatste even wat dieper toelichten, Nete. Bedoel je een prepaid credit card? Ik ben namelijk niet zo thuis in de wereld van Citibank![]()
Dit systeem is de enige reden waarom ik een Visa kaart van Citibank heb. Qua veiligheid lijkt het mij immers redelijk onklopbaar.
Het komt er hem op neer dat je voor elke aankoop die je met Visa online wil doen een uniek nummer kan genereren, met zijn eigen vervaldatum en CVV2 code. Je kent aan dit nummer ook een maximumbedrag toe zodat er nooit meer kan gedebiteerd worden dan het maximumbedrag dat je ingegeven hebt.
Standaard blijft het nummer 3 maanden geldig, maar je kan het ook meteen weer afsluiten om zo alle mogelijke fraude uit te sluiten.
@ The Mars Volta
Bedankt voor je uitleg, is dit een gratis dienst?
Bedankt voor je uitleg, is dit een gratis dienst?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Die dienst is gratis maar zal niet lang meer bestaan. Citibank zal dit vervangen door Verified By Visa, een systeem waarbij je met een digipas nog een aparte code moet ingeven nadat je de kredietkaargegevens hebt ingevoerd. Voorwaarde is wel dat de site van de verkoper dit ondersteund, als je bvb een aankoop doet op Amazon.com dan zal je deze dienst niet kunnen gebruiken.
Volgens mijn ervaringen kan je zonder veel risico te lopen en mits verstandig gebruik je gegevens van je kredietkaart invoeren op verschillende grote sites waar je iets wil kopen. Ik heb dat reeds honderden keren gedaan en nog nooit een probleem gehad.
Feit is dat wanneer er iets misgaat met jou gegevens en de verkoper blijkt verantwoordelijk te zijn hij zijn samenwerking met Visa en andere mag vergeten. En als er iets grootschaligs aan de hand is dan zal je op de hoogte gebracht worden.
Volgens mijn ervaringen kan je zonder veel risico te lopen en mits verstandig gebruik je gegevens van je kredietkaart invoeren op verschillende grote sites waar je iets wil kopen. Ik heb dat reeds honderden keren gedaan en nog nooit een probleem gehad.
Feit is dat wanneer er iets misgaat met jou gegevens en de verkoper blijkt verantwoordelijk te zijn hij zijn samenwerking met Visa en andere mag vergeten. En als er iets grootschaligs aan de hand is dan zal je op de hoogte gebracht worden.