Mijlen verzamelen met kredietkaart
Mijlen verzamelen met kredietkaart
Is er iemand hier die ervaring heeft met het verzamelen van airline miles met een kredietkaart?
Dit zijn kredietkaarten die je via een luchtvaartmaatschappij aanvraagt, voor elke euro die je hiermee uitgeeft krijgt je 1 mijl. Vaak gecombineerd met een serieuze sign-up bonus. Bedoeling is dus aardig wat miles te verzamelen om zo gratis vluchten te verwerven. In de US is dit relatief populair, maar zijn er ook alternatieven in Europa?
Voorbeeld US: http://www.nomadicmatt.com/travel-tips/ ... edit-card/" onclick="window.open(this.href);return false;
Van Brussels airlines weet ik dat je via Miles&More een kredietkaart kan aanvragen. Zijn er nog andere luchtvaartmaatschappijen die kredietkaarten verstrekken aan Belgische inwoners? Welke bieden hetzelfde programma?
Dit zijn kredietkaarten die je via een luchtvaartmaatschappij aanvraagt, voor elke euro die je hiermee uitgeeft krijgt je 1 mijl. Vaak gecombineerd met een serieuze sign-up bonus. Bedoeling is dus aardig wat miles te verzamelen om zo gratis vluchten te verwerven. In de US is dit relatief populair, maar zijn er ook alternatieven in Europa?
Voorbeeld US: http://www.nomadicmatt.com/travel-tips/ ... edit-card/" onclick="window.open(this.href);return false;
Van Brussels airlines weet ik dat je via Miles&More een kredietkaart kan aanvragen. Zijn er nog andere luchtvaartmaatschappijen die kredietkaarten verstrekken aan Belgische inwoners? Welke bieden hetzelfde programma?
Re: Mijlen verzamelen met kredietkaart
Toevallig vorig weekend bij het boeken van een vlucht bij KLM kennis gemaakt met het sparen van airline miles en hun voordelen. Gezien ik nu pas Flying Blue deelnemer ben, heb ik er nog niet echt ervaring mee, maar op onderstaande link staat alles wel uitgelegd. Naar aanleiding van mijn aanmelding als Flying Blue-deelnemer kreeg ik een mail waarbij ik een voorlopige Flying Blue-card (soort bankkaart) kreeg overgemaakt en waarbij gesteld werd dat ik mijn definitieve Flying Blue-card ontvang onmiddellijk na mijn eerstvolgende uitgevoerde KLM-vlucht.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/flying_ ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.klm.com/travel/nl_nl/flying_ ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nog vergeten te vermelden dat de Flying Blue card geldt voor alle vluchten van KLM, maar ook alle vluchten bij Air France en een aantal Sky Team partners...
Ik vermoed dat jij spreekt over een gewone lidkaart die ze je opsturen. Ik bedoel een kredietkaart (Visa/Mastercard) die je via de luchtvaartmaatschappij aanvraagt.
Ok, inderdaad, ik had het over een lidkaart en geen kredietkaart... Wat te vlug gelezen...
-
- Newbie
Ik heb over dit onderwerp een uitgebreid artikel geschreven op mijn reisblog (inclusief een formuliertje om de Brussels Airlines American Express kaart aan te vragen met dubbele welkoms mijlen als bonus) Als je het slim aanpakt, kan je via deze mijlen vliegen in First Class voor een fractie van de prijs! --- geen reclame aub, url verwijderd ---336 schreef:Is er iemand hier die ervaring heeft met het verzamelen van airline miles met een kredietkaart?
Let op: deze kaart is enkel interessant voor betalingen in Euro, voor niet euro betalingen zijn de kosten (e.g. conversion fees) veel te hoog. Een uitgebreide studie over de kosten per kredietkaart bij reizen naar het buitenland vind je eveneens op mijn blog .
Vragen en opmerking altijd welkom! Bedankt.
Bedankt Bart, precies de ervaring waarover ik graag wat meer wilde horen.
http://travel.bart.la/2013/02/04/credit ... #more-3261" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er inderdaad niet oninteressant uit.
Onderaan in de comments staat nog een aanvulling van de tabel voor DB en Argenta kaarten.
(Moderator: deze link mag wel he, ziet er nuttig uit, en after-all staat er op de blog ook een link naar deze site
)
Ziet er inderdaad niet oninteressant uit.
Onderaan in de comments staat nog een aanvulling van de tabel voor DB en Argenta kaarten.
(Moderator: deze link mag wel he, ziet er nuttig uit, en after-all staat er op de blog ook een link naar deze site

Interessante post van die Bart.. Maar Argenta Maestro is toch het beste om geld af te halen, indien er de maestro functie beschikbaar is...
Welke kredietkaart heeft de laagste vaste kost per afhaling in het buitenland?
Is sommige landen kan je maar per €50 afhalen. In dergelijke gevallen is de grootste kost dus de vaste afhaalkost.
Is sommige landen kan je maar per €50 afhalen. In dergelijke gevallen is de grootste kost dus de vaste afhaalkost.
-
- Newbie
Brussels Airlines heeft zijn kredietkaarten aanbod aangepast. Er is nu een Premium American Express kaart die bij aanvraag een bonus van 12,000 mijlen oplevert. Als je ook je gsm factuur via de kaart betaalt, krijg je nog een extra (eenmalige) bonus van 2000 mijlen. Alleen spijtig dat de jaarlijkse bijdrage zeer hoog is voor deze kaart: €150. Details op mijn site ---- geen reclame aub, verwijderd door webmaster ---
Bart, U lijkt deze kaart https://www.beobank.be/nl/Kredietkaarte ... rCard.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; blijkbaar volledig te negeren op je site (of kijk ik er over ? ) Of ze interessant is weet ik niet.Bartlapers schreef:Brussels Airlines heeft zijn kredietkaarten aanbod aangepast. Er is nu een Premium American Express kaart die bij aanvraag een bonus van 12,000 mijlen oplevert. Als je ook je gsm factuur via de kaart betaalt, krijg je nog een extra (eenmalige) bonus van 2000 mijlen. Alleen spijtig dat de jaarlijkse bijdrage zeer hoog is voor deze kaart: €150. Details op mijn site bart.la
De procedure om een reis te boeken lijkt me bij de Beobank kaart zeer omslachtig: formulier invullen en dan zal het reisbureau je binnen de 2 dagen contacteren. Dat is toch niet meer van deze tijd?
-
- Full Member
- Contacteer:
een andere mogelijkheid, maar omslachtiger dan een kaart die automatisch miles oplevert, is het membership rewards program van American Express.
Bij elke uitgave met een American Express kaart spaar je punten in hun programma, en deze punten kun je omzetten naar miles bij een luchtvaartmaatschappij. De nadelen zijn dat het redelijk kostelijk is (je moet bovenop je kaart ook nog lidgeld van het programma betalen) en dat het aantal miles minder voordelig is dan een american express card van Brussels airlines. Het voordeel is dat je je punten kunt omzetten in miles van andere luchtvaartprogramma's, bv flying blue van KLM of Avios van British airways.
Maar om eerlijk te zijn, indien je enkel geinteresseerd bent in miles van brussels airlines, zijn er andere en betere kredietkaarten.
Bij elke uitgave met een American Express kaart spaar je punten in hun programma, en deze punten kun je omzetten naar miles bij een luchtvaartmaatschappij. De nadelen zijn dat het redelijk kostelijk is (je moet bovenop je kaart ook nog lidgeld van het programma betalen) en dat het aantal miles minder voordelig is dan een american express card van Brussels airlines. Het voordeel is dat je je punten kunt omzetten in miles van andere luchtvaartprogramma's, bv flying blue van KLM of Avios van British airways.
Maar om eerlijk te zijn, indien je enkel geinteresseerd bent in miles van brussels airlines, zijn er andere en betere kredietkaarten.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
moet je om mijlen te sparen rechtstreeks bij de hotels boeken? Of gelden deze ook als je via een reisbureau in een hotel uit de deelnemende ketens boekt?