Mijn bank is mijn cheque verloren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Mijn bank is mijn cheque verloren
2 maanden geleden overhandigden we op ons ING - kantoor een buitenlandse cheque (USA) van 2000 USD. We ontvingen van de bank een afgifteborderel. Op de bank liet men ons weten dat de storting op onze rekening een kleine 14 dagen zou duren.
Toen we na 14 dagen nog steeds niet het geld op onze rekening hadden, informeerden we op het ING - kantoor.
Daar kon men mij eerst niet helpen omdat de verwerking van cheques "ergens op een dienst in Brussel" gebeurt.
Toen ik enkele dagen later opnieuw informeerde, wist men mij doodleuk te vertellen dat de cheque "verloren" was.
Hun voorstel was om de (Amerikaanse) uitschrijver van de cheque te vragen om een nieuwe cheque uit te schrijven, maar dat is onmogelijk. Ik heb dat ook duidelijk gesignaleerd op mijn ING-kantoor.
Sindsdien zit het dossier muurvast en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd door ING. Zelfs een mail naar de klachtendienst bleef zonder reactie. Ik vind dit echt wel straf dat zo'n grootbank hun fout niet willen rechtzetten, spijtig genoeg zijn we als klant niet in de mogelijkheid om hier tegen in te gaan. Ons vertrouwen in die bank is compleet verstoord, het liefst van al zouden we willen veranderen van bank, maar dat ligt dan weer moeilijk omdat we onze hypotheek daar lopen hebben, alsook al onze zichtrekeningen en spaarrekeningen voor het ganse gezin. Echt frustrerend dat men hier niets tegen kan ondernemen.
Toen we na 14 dagen nog steeds niet het geld op onze rekening hadden, informeerden we op het ING - kantoor.
Daar kon men mij eerst niet helpen omdat de verwerking van cheques "ergens op een dienst in Brussel" gebeurt.
Toen ik enkele dagen later opnieuw informeerde, wist men mij doodleuk te vertellen dat de cheque "verloren" was.
Hun voorstel was om de (Amerikaanse) uitschrijver van de cheque te vragen om een nieuwe cheque uit te schrijven, maar dat is onmogelijk. Ik heb dat ook duidelijk gesignaleerd op mijn ING-kantoor.
Sindsdien zit het dossier muurvast en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd door ING. Zelfs een mail naar de klachtendienst bleef zonder reactie. Ik vind dit echt wel straf dat zo'n grootbank hun fout niet willen rechtzetten, spijtig genoeg zijn we als klant niet in de mogelijkheid om hier tegen in te gaan. Ons vertrouwen in die bank is compleet verstoord, het liefst van al zouden we willen veranderen van bank, maar dat ligt dan weer moeilijk omdat we onze hypotheek daar lopen hebben, alsook al onze zichtrekeningen en spaarrekeningen voor het ganse gezin. Echt frustrerend dat men hier niets tegen kan ondernemen.
Re: Mijn bank is mijn cheque verloren
Je schrijft dat je een afgifteborderel ontvangen hebt van ING- Dan heb je een bewijs in handen en kan de bank er niet onderuit om je te vergoeden en kan ze de verantwoordelijkheid om het geld te recupereren onmogelijk naar jou doorschuiven.
Als jouw klacht zonder gevolg blijft, is de volgende stap de ombudsdienst.
Als jouw klacht zonder gevolg blijft, is de volgende stap de ombudsdienst.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier meer info over klachten van een bank:
http://www.fsma.be/nl/Consumers/Savings ... chten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fsma.be/nl/Consumers/Savings ... chten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Een eerstvolgende stap = ombudsdienst van je eigen bank.
https://promo.ing.be/complaints/index.a ... an&LANG=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien geen resultaat, volgende stap : Ombudsman in Financiële geschillen.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/C ... 6RgvUAxZSA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://promo.ing.be/complaints/index.a ... an&LANG=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien geen resultaat, volgende stap : Ombudsman in Financiële geschillen.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/C ... 6RgvUAxZSA" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad, naar de ombudsdienst stappen!
-
- Newbie
- Contacteer:
We hebben onze klacht 2 weken geleden ingediend zowel bij de ombudsdienst als bij de ING customer services. Maar ondanks hun belofte om binnen de 10 dagen een antwoord/oplossing te bezorgen, hebben we tot op heden NIETS gehoord. Onze cheque is eind april verloren gedaan op het ING-kantoor, sinds die tijd houden ze ons gewoon aan het lijntje door niets te doen en niets te communiceren. ING besteelt gewoon haar eigen klanten.Maryline schreef:Inderdaad, naar de ombudsdienst stappen!
http://www.ombudsfin.be/nl/particulieren/home" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Newbie
- Contacteer:
Als het goed is, melden we het ook. Na 3 maanden heeft ING haar verantwoordelijkheid genomen voor de verloren cheque, en via hun commercieel budget de cheque uitbetaald.
Proficiat !!
konden ze dat niet onmiddellijk gedaan hebben, ipv je 3maanden op stang te jagen
Ing zal beseft hebben dat er er niet onderuit konden, en dat het verhaal op spaargids stond
Ing zal beseft hebben dat er er niet onderuit konden, en dat het verhaal op spaargids stond
-
- VIP member
- Contacteer:
Hoop toch met verwijlintresten?
Welke datum van creditering?
Welke datum van creditering?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Vind het eigenlijk niet kunnen dat een bank z'n cliënt 3 maand laat wachten, zeker als het om een -voor de bank: schamele- $2000 gaat.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Indien ik klant was, ik liet het hier niet bij. OK, iedereen kan fouten maken en dingen kunnen nu eenmaal verloren gaan, maar hoe men zoiets oplost is toch ook wel van belang.
Voor hetzelfde geld had je dat geld nodig voor een aankoop ofzo en wat dan?
Voor hetzelfde geld had je dat geld nodig voor een aankoop ofzo en wat dan?
Dit is dus het wondere van banken bij de Belg hé. Als eender welk bedrijf zoiets met je uithaalt zet je daar nooit nog een voet binnen, bij een bank komt het slachtoffer melden dat het goed is, zelfs al zegt de bank tussen de lijntjes "het is eigenlijk niet onze fout, maar we gaan een geste doen".SusAntigoon schreef:Als het goed is, melden we het ook. Na 3 maanden heeft ING haar verantwoordelijkheid genomen voor de verloren cheque, en via hun commercieel budget de cheque uitbetaald.