Mijn eerste keer "Aandelen kopen"
TIP
Re: Mijn eerste keer "Aandelen kopen"
Yaris schreef:Verkopen is nog moeilijker dan kopen. Want als het aandeel het slecht doet, zou je het dan niet beter houden en wachten op betere tijden? Als het aandeel het goed doet, slacht je dan niet de kip met de gouden eieren?
One of the funny things about the stock market is that every time one person buys, another sells, and both think they are astute.”
William Feather
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
En diezelfde 99% van de beleggers is er van overtuigd dat zij zelf tot die andere 1% behorenSebastiaan1985 schreef:Dat is juist het probleem voor 99% van de beleggers. Ze laten hun leiden door hun emoties. Daarmee dat de beurs zo een roulette is

Sebastiaan1985 schreef:Dat is juist het probleem voor 99% van de beleggers. Ze laten hun leiden door hun emoties. Daarmee dat de beurs zo een roulette isNete schreef:Als je gaat beleggen hou dan volgende raad in het oog:
Beleg NIET emotioneel, word nooit "verliefd" op een bedrijf.
Inderdaad, de psychologie is vaak veel belangrijker op de markten dan de economie.
Persoonlijk probeer ik steeds de emoties uit te schakelen. Naar het fundamentele te kijken alsook naar de macro-economische achtergrond en daarbij vervolgens voldoende geduld aan de dag te leggen.
Goede vraag die ik onlangs kreeg: als ik in 1 beweging aandelen koop van bedrijf A en B, betaal ik dan 1 of 2 keer transactiekosten? het antw is 2 keer
Waarom zou ik dat doen: om te constateren dat het de dag daarop nog stijgt en mijn winst nog groter wordt ? Wel een stop-loss zetten, als het dan serieus begint te dalen vermijd ik dat al die winst verdampt.
Ja, dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af...
Volgens mij niet mogelijk