Mijn huis lening afbetalen
TIP
Mijn huis lening afbetalen
Hi, graag wat raad.
nu het geld op een spaarboekje niets meer opbrengt, denk ik eraan om mijn huis lening af te betalen, zo normaal nog 45maanden moeten betalen betalen aan 590€, totaal nu te betalen 23585€, dus een verschil van 2965€
graag wat raad
nu het geld op een spaarboekje niets meer opbrengt, denk ik eraan om mijn huis lening af te betalen, zo normaal nog 45maanden moeten betalen betalen aan 590€, totaal nu te betalen 23585€, dus een verschil van 2965€
graag wat raad
Re: Mijn huis lening afbetalen
Heb je al berekend wat je fiscaal voordeel is? Als je je lening vervroegd afbetaalt, dien je drie maanden wederbeleggingvergoeding te betalen én kan je deze niet meer inbrengen in je belastingaangifte... Ik zou ook mijn lening vervroegd kunnen afbetalen, maar het fiscale voordeel dat ik er heb weegt zwaarder door, dus doe ik het niet. Komt nog bij dat het bedrag dat ik zou afbetalen ook interest en dividenden opbrengt.
Eerst ne keer goed rekenen dus!
Eerst ne keer goed rekenen dus!

Laatst gewijzigd door MacE op 22 augustus 2009, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Mijn huis lening afbetalen
Klopt volledig, er is misschien één kleine uitzondering als je in die 45 maanden 55 jaar zou worden, dan kan je bv. overschakelen naar "langetermijnsparen".MacE schreef: Heb je al berekend wat je fiscaal voordeel is? Als je je lening vervroegd afbetaald, dien je drie maanden wederbeleggingvergoeding te betalen én kan je deze niet meer inbrengen in je belastingaangifte... Ik zou ook mijn lening vervroegd kunnen afbetalen, maar het fiscale voordeel dat ik er heb weegt zwaarder door, dus doe ik het niet. Komt nog bij dat het bedrag dat ik zou afbetalen ook interest en dividenden opbrengt.
Eerst ne keer goed rekenen dus!![]()
Indien je dit voor je 55 doet dan word je enkel op je 60 jaar nog belast tegen 10%, de jaren die je nadien spaart, kan je wel fiscaal aftrekken maar zijn niet meer belastbaar. Langetermijnsparen kan je onbeperkt doen, en meestal kan je na je 60 ook al regelmatig geld afhalen.
Langetermjnsparen en bouwsparen zit wel in dezelfde korf. Dus slechts 1 van de 2 kan je in princiepe doen.
Indien je na je 55 begint met "langetermijnsparen", dan moet je altijd op het einde van de rit 10% belastingen betalen.