Mijn selectie fondsen : wie denk er mee ...
TIP
Re: Mijn selectie fondsen : wie denk er mee ...
Threadneedle European smaller companies en Aberdeen Asian smaller companies zijn wel volatiel : in 2008 verliezen van resp.
42% en 35%.
42% en 35%.
Net daarom dat je in die volatielere geen hoog percentage van moet aankopen en ook korter op de bal spelen. Ik neem nu die Biotech als voorbeeld, daar zou ik persoonlijk maar max 4 stuks aankopen, al mijn andere fondsen zijn type 1, 2 en 3 (op schaal van 7). Deze zou dus enkel dienen, als duwtje in de rug. Ook is biotech een sector waar zeer vlot miljoenen opgehaald worden. Zie maar naar Ablynx, Thrombo,...patje schreef:tja ziet er inderdaad ook niet slecht uit , vroeger kende ik alleen onder de fondsen die van Carmignac , maar wat ik hieruit geleerd heb is dat er nog andere fondsen bestaan welliswaar met een ( soms) hogere volatiliteit , maar met meer rendemendwat normaal is : meer rendemend staat meestal gelijk aan meer risicoblootstelling en daaraan gekoppeld meer kans op kapitaalverlies
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Ik schrijf wel : "relatief minder volatiel" dan andere aandeelfondsen, die meestal ook eerder id zogenaamde risicoklassen 5 en 6 zitten.
Ik lees nu in het boekje "Beste Belegger" van VFB iets over het fonds Skagen Global : "De beheerder legt momenteel de laatste hand aan een registratie in België, waardoor dit fonds in de nabije toekomst toegankelijk wordt voor Belgische investeerders".
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Officieus is skagen al telefonisch te koop bij Keytrade.
Skagen vierkante meter(ik kan dit niet typen), hun vastgoed/grondfonds kun je op de beurs krijgen.
Ik heb daarrond dit weekend mijn huiswerk een beetje proberen te maken.
Even naar skagen kon tiki en skagen global gekeken. De bedrijven in hun portfolio spreken mij niet echt aan.
Opbrengst is één ding er zijn er nog andere.
Als ik het neem zal het beperkt zijn als diversificatie. En dan nog dit is zeker volatiel te noemen.
Skagen vierkante meter(ik kan dit niet typen), hun vastgoed/grondfonds kun je op de beurs krijgen.
Ik heb daarrond dit weekend mijn huiswerk een beetje proberen te maken.
Even naar skagen kon tiki en skagen global gekeken. De bedrijven in hun portfolio spreken mij niet echt aan.
Opbrengst is één ding er zijn er nog andere.
Als ik het neem zal het beperkt zijn als diversificatie. En dan nog dit is zeker volatiel te noemen.
Wist ik niet, weer wat opgestoken... JulusCesar, weet je ook welke instapkosten er bij Keytrade zijn voor Skagen Global (of Skagen-fondsen in het algemeen)?JulusCesar schreef:Officieus is skagen al telefonisch te koop bij Keytrade.
Bij Fortuneo bvb. zou dit telefonisch 2,5% kosten indien het fonds niet in de lijst staat van 2000 fondsen.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
De informatie over skagen stond hier http://www.mijnkapitaal.be/fondsen/jurist-zaal/
Kijk bij de reacties.
Met dank aan Al Fonds
Kijk bij de reacties.
Met dank aan Al Fonds
JulusCesar, bedankt voor de info en de verwijzing... Ik neem eerstdaags eens kontakt met Keytrade met de vraag welke minimumbedrag en instapkosten er gelden... Ben wel wat geïnteresseerd in Skagen Global. Post hier het resultaat van mijn vraag aan Keytrade wel, indien deze nog niet beantwoord zou zijn door andere lezers...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
m²=JulusCesar schreef:Officieus is skagen al telefonisch te koop bij Keytrade.
ofwel:
- een "m" typen gevolgd door de "2" links van je toetsenbord (onder je escape)
- een "m2" typen en nadien de "2" selecteren en in de tabbladjes voor de opmaak boven je post het voorlaatste (sup) selecteren. (zie onder)
De eerste manier is het eenvoudigst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Heb via een mailtje navraag gedaan bij Keytrade naar de mogelijkheden tot aankoop van de fondsen Skagen Global en Kempen Global High Dividend en kreeg volgend antwoord:
"Beide fondsen kan u bij ons aankopen. Het Skagen fonds dient 'offline' te gebeuren en bevestigd te worden met een getekende fax of brief (mag ook ingescand en gemaild worden); het Kempen fonds kan u op de beurs kopen, het symbool is KGHDF.
Voor het Skagen fonds is een minimum aankoopbedrag van 150 euro van toepassing en een vaste kost van 9,95 euro.
Voor het Kempen fonds is er de beurskost van 14,95 euro (tot 5.000 euro) en daarna 24,95 euro per schijf van 50.000 euro.
Heeft iemand ervaring met het aankopen van het Kempen fonds via de beurs? Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Dit is toch geen 'beursgenoteerd' fonds...? Ik heb nog nooit een fonds via een beurs gekocht en ben hier dus leek in...
"Beide fondsen kan u bij ons aankopen. Het Skagen fonds dient 'offline' te gebeuren en bevestigd te worden met een getekende fax of brief (mag ook ingescand en gemaild worden); het Kempen fonds kan u op de beurs kopen, het symbool is KGHDF.
Voor het Skagen fonds is een minimum aankoopbedrag van 150 euro van toepassing en een vaste kost van 9,95 euro.
Voor het Kempen fonds is er de beurskost van 14,95 euro (tot 5.000 euro) en daarna 24,95 euro per schijf van 50.000 euro.
Heeft iemand ervaring met het aankopen van het Kempen fonds via de beurs? Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Dit is toch geen 'beursgenoteerd' fonds...? Ik heb nog nooit een fonds via een beurs gekocht en ben hier dus leek in...