Mijnkapitaal mixerfonds anno okt 2016
TIP
Mijnkapitaal mixerfonds anno okt 2016
Beste mensen,
Graag stel ik me even voor:
Ik kom hier sinds enkele jaren nu en dan eens piepen als ik info nodig heb over leningen, spaarrekeningen, tak21 etc...
Maw de casual dingen van een jonge man en gezin, iedereen kent wel het verhaal van huisje, tuintje, boompje.
Ondertussen ben ik 37 jaar, heb een vrouw en een kindje van 7, een (mooi) huis en natuurlijk al wat zuur verdiende spaarcentjes.
Je hoort mij wss al van ver komen, maar ook ik begon na te denken over de lage rentes op spaarrekeningen, tak21 verzekeringen en zeker van de hoge kosten die grootbanken ons op vandaag aanrekenen. Zo heb ik bij een Junior Invest plan bij BNP, die op vandaag 0,75% euro rent oplevert en waarop je maar liefst 5% instapkosten betaald.
Daar stond ik maanden/jaren geleden echter niet bij stil!
Ik begon dus artikels te lezen, forums af te schuimen, navraag te doen bij banken en kom tot de conclusie dat ik graag wat geld zou beleggen. Als absoluut beginnende belegger koos ik om dit met mixerfondsen te proberen. Men raadde mij aan om mijn eigen (mixer)fondsen uit te kiezen en hierin periodiek wat geld te beleggen om zo een optimale spreiding na te streven. Nu, dat uitkiezen van fondsen, dit viel nogal tegen, ik ben uiteindelijk nog maar een beginner en kan wel kijken naar die grafiekjes en hoe het fonds het in het verleden gedroeg, maar mijn buikgevoel zegt me toch dat ik met heel wat meer andere parameters dien rekening te houden als ik op vandaag doe.
Daarom viel mijn oog op het mixerfonds op MD ism mijnkapitaal.be.
Ik heb dus de 13 fondsen proberen te 'analyseren' en ik moet zeggen, ik zou geen betere fondsen uit mezelf hebben gekozen, vooral de diversiteit viel me sterk op...
Dus stelde ik mij de vraag, waarom niet beginnen met zo'n modelporteuille, hieruit leren, ondertussen veel lezen en adh van de opgedane kennis de portefeuille bijschaven? Lijkt me een superidee, toch??
Maar druist dit dan niet in tegen 1 van de 2 gouden regels? Het periodiek instappen? Je dient immers 2.500 euro ineens op te hoesten - ok verdeeld op 13 fondsen - en dit lijkt me nu fors in te gaan op die regel?
En indien we hier niet echt mee rekening houden, is dit dan wel een goede instapperiode volgens de kenners?
Mss ook even mijn 2de ideetje naar voren brengen ivm junior invest plan bij BNP.
Op heden voorzie ik hiervoor maandelijks nog zo'n 50 euro, maar zou dit graag stopzetten en overschakelen naar KEYplan.
Hier respecteert men nl beide gouden regels: diversiteit (40 fondsen) en periodiek inleggen (bijv 50 E/m).
En dit ook nog zonder in- en uitstapkosten (na 5 jaar)... Doen? Of hebben jullie sterke (tegen)argumenten bij deze?
Alvast bedankt om mij op wat pad te helpen in de toch wel boeiende, maar ook heel verwarrende wereld van 'beleggen'.
Ik kom hier sinds enkele jaren nu en dan eens piepen als ik info nodig heb over leningen, spaarrekeningen, tak21 etc...
Maw de casual dingen van een jonge man en gezin, iedereen kent wel het verhaal van huisje, tuintje, boompje.
Ondertussen ben ik 37 jaar, heb een vrouw en een kindje van 7, een (mooi) huis en natuurlijk al wat zuur verdiende spaarcentjes.
Je hoort mij wss al van ver komen, maar ook ik begon na te denken over de lage rentes op spaarrekeningen, tak21 verzekeringen en zeker van de hoge kosten die grootbanken ons op vandaag aanrekenen. Zo heb ik bij een Junior Invest plan bij BNP, die op vandaag 0,75% euro rent oplevert en waarop je maar liefst 5% instapkosten betaald.
Ik begon dus artikels te lezen, forums af te schuimen, navraag te doen bij banken en kom tot de conclusie dat ik graag wat geld zou beleggen. Als absoluut beginnende belegger koos ik om dit met mixerfondsen te proberen. Men raadde mij aan om mijn eigen (mixer)fondsen uit te kiezen en hierin periodiek wat geld te beleggen om zo een optimale spreiding na te streven. Nu, dat uitkiezen van fondsen, dit viel nogal tegen, ik ben uiteindelijk nog maar een beginner en kan wel kijken naar die grafiekjes en hoe het fonds het in het verleden gedroeg, maar mijn buikgevoel zegt me toch dat ik met heel wat meer andere parameters dien rekening te houden als ik op vandaag doe.
Ik heb dus de 13 fondsen proberen te 'analyseren' en ik moet zeggen, ik zou geen betere fondsen uit mezelf hebben gekozen, vooral de diversiteit viel me sterk op...
Dus stelde ik mij de vraag, waarom niet beginnen met zo'n modelporteuille, hieruit leren, ondertussen veel lezen en adh van de opgedane kennis de portefeuille bijschaven? Lijkt me een superidee, toch??
Maar druist dit dan niet in tegen 1 van de 2 gouden regels? Het periodiek instappen? Je dient immers 2.500 euro ineens op te hoesten - ok verdeeld op 13 fondsen - en dit lijkt me nu fors in te gaan op die regel?
En indien we hier niet echt mee rekening houden, is dit dan wel een goede instapperiode volgens de kenners?
Mss ook even mijn 2de ideetje naar voren brengen ivm junior invest plan bij BNP.
Op heden voorzie ik hiervoor maandelijks nog zo'n 50 euro, maar zou dit graag stopzetten en overschakelen naar KEYplan.
Hier respecteert men nl beide gouden regels: diversiteit (40 fondsen) en periodiek inleggen (bijv 50 E/m).
En dit ook nog zonder in- en uitstapkosten (na 5 jaar)... Doen? Of hebben jullie sterke (tegen)argumenten bij deze?
Alvast bedankt om mij op wat pad te helpen in de toch wel boeiende, maar ook heel verwarrende wereld van 'beleggen'.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Mijnkapitaal mixerfonds anno okt 2016
Pfff. Met 50€ per maand, hoe kan je zo iets opbouwen.
Dat is 1,20€/mnd als je met 40 fondsen werkt.
Ik gebruik deze 50€-biljetten enkel om achter het touwtje van de string te steken.
Ik gebruik deze 50€-biljetten enkel om achter het touwtje van de string te steken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hallo Spruitekop,
Ik heb het wss verkeerd verwoord, je hebt keuze uit 40 fonds, maar heb daarnet het plan wat verder uitgebouwd en men zou voor mij bijv beleggen in volgende fondsen:
20%
First Eagle Amundi International Fund AE (dis)
Gemengd Hoog risico : Internationaal
15%
Ethna-Aktiv T
Gemengd Flexibel
20%
DNCA Invest Eurose A
Gemengd Flexibel
20%
Threadneedle Investment Funds Global Bond Fund 1
Obligaties korf buitenlandse munten (zonder vaste looptijd) : Wereld
15%
Carmignac Patrimoine A
Gemengd Neutraal risico : Internationaal
10%
Invesco Funds Invesco Balanced-Risk Allocation Fund A (cap)
Gemengd Flexibel
MAAR! Uw gedachtengang staat mij wel aan!
Ik heb het wss verkeerd verwoord, je hebt keuze uit 40 fonds, maar heb daarnet het plan wat verder uitgebouwd en men zou voor mij bijv beleggen in volgende fondsen:
20%
First Eagle Amundi International Fund AE (dis)
Gemengd Hoog risico : Internationaal
15%
Ethna-Aktiv T
Gemengd Flexibel
20%
DNCA Invest Eurose A
Gemengd Flexibel
20%
Threadneedle Investment Funds Global Bond Fund 1
Obligaties korf buitenlandse munten (zonder vaste looptijd) : Wereld
15%
Carmignac Patrimoine A
Gemengd Neutraal risico : Internationaal
10%
Invesco Funds Invesco Balanced-Risk Allocation Fund A (cap)
Gemengd Flexibel
MAAR! Uw gedachtengang staat mij wel aan!
Heb je dezelfde vraag al eens aan de mijn.kapitaal mensen gesteld?Bjorre schreef:Beste mensen,
Trouwens leggen ze het al uit met handen en voeten, toch?
Idd Jhn, ze leggen het met handen en voeten uit, maar als ik het goed heb, zijn vele van die artikels outdated en dus enkele jaren geleden geschreven. Ik vind het gewoon vreemd om 'nu' in te stappen, terwijl de helft hier op het forum het heeft over een nakende beurscrash... Ik zal mij eens richten tot de mensen van mijnkapitaal, alvast bedankt voor uw reactie.
Op dit moment is het trouwens geen goed idee om in te stappen in de Mixer.
Hij heeft een NOGO. Zie hiervoor volgende link, met daarin ook nog verdere verwijzingen met uitleg : https://www.mijnkapitaal.be/portefeuill ... onds-gogi/
Hij heeft een NOGO. Zie hiervoor volgende link, met daarin ook nog verdere verwijzingen met uitleg : https://www.mijnkapitaal.be/portefeuill ... onds-gogi/
De GOGI score, super, had ik nog niet gelezen/tegengekomen... Nieuwe lectuur, merci Annetje!
Ik begrijp dat het moeilijk is voor de seniors om telkenmale op dezelfde 'newbie' vragen te antwoorden, maar wees er jullie van bewust dat die ene link bijv voor mij heel veel betekent. Die link zelf vinden is mss niet zo moeilijk, maar als een ervaren persoon die doorstuurt, dan is het vertrouwen naar de inhoud des te groter. Tevens 'hoop' je op een forum wat meer 'persoonlijke' hulp te krijgen dan dat een algemene manual u te bieden heeft. Anyway, ik blijf lezen, opzoeken en vragen posten want het boeit enorm en stiekem ben ik jaloers op de mensen die hier (meestal) goed onderbouwd hun mening spuwen...
Ik begrijp dat het moeilijk is voor de seniors om telkenmale op dezelfde 'newbie' vragen te antwoorden, maar wees er jullie van bewust dat die ene link bijv voor mij heel veel betekent. Die link zelf vinden is mss niet zo moeilijk, maar als een ervaren persoon die doorstuurt, dan is het vertrouwen naar de inhoud des te groter. Tevens 'hoop' je op een forum wat meer 'persoonlijke' hulp te krijgen dan dat een algemene manual u te bieden heeft. Anyway, ik blijf lezen, opzoeken en vragen posten want het boeit enorm en stiekem ben ik jaloers op de mensen die hier (meestal) goed onderbouwd hun mening spuwen...
naast lectuur is er nog iets heel belangrijk: geduld.
fondsen en aandelen moeten je laten rijpen!
zeker de defensieve (mixer en dergelijke) en de goede huisvader aandelen (zeezout zijn lijst) moet je kopen en houden en niet bij de eerste de beste dip van 5% of zelf 10% beginnen verkopen, bijkopen is waarschijnlijk de beste optie.
laat de boel maar jaren staan.
sommigen laten decennia lang al hun geld op een spaarrekening staan zonder er naar om te kijken, maar ineens beginnen ze te beleggen en kijken ze elke dat naar hun effectenrekening, are you with me
als je natuurlijk voor Turkse, Russische, EM fondsen en goud, minning fondsen/aandelen begint dan moet je er elke minuut van de dag mee bezig zijn!
als laatste tip, die je overal zal lezen is: spreiden.
veel succes
geduld is een schone deugd.
fondsen en aandelen moeten je laten rijpen!
zeker de defensieve (mixer en dergelijke) en de goede huisvader aandelen (zeezout zijn lijst) moet je kopen en houden en niet bij de eerste de beste dip van 5% of zelf 10% beginnen verkopen, bijkopen is waarschijnlijk de beste optie.
laat de boel maar jaren staan.
sommigen laten decennia lang al hun geld op een spaarrekening staan zonder er naar om te kijken, maar ineens beginnen ze te beleggen en kijken ze elke dat naar hun effectenrekening, are you with me
als je natuurlijk voor Turkse, Russische, EM fondsen en goud, minning fondsen/aandelen begint dan moet je er elke minuut van de dag mee bezig zijn!
als laatste tip, die je overal zal lezen is: spreiden.
veel succes
geduld is een schone deugd.
-
pisa
Ik ben één van de zgn. seniors die zich wel eens durft ergeren als dezelfde vraag al voor de zoveelste keer gepost wordt door een newbie. Wat heeft men toch tegen de zoekfunctie? Ik gebruik die zelf zeer geregeld.Bjorre schreef:De GOGI score, super, had ik nog niet gelezen/tegengekomen... Nieuwe lectuur, merci Annetje!
Niettemin, dank voor deze lof, maar blijf u aub realiseren dat nagenoeg iedereen hier op dit forum anoniem is.
Om dit dan 'persoonlijke hulp' te noemen die beter zou zijn dan een 'algemene manual' vind ik roekeloos te noemen. Het gaat hier immers over geld. De 'vrienden' van mijnkapitaal.be durfden daar vroeger ook wel eens op wijzen. Om een bonnetje in de supermarkt van 1 Euro te verzilveren bewegen sommigen hemel en aarde. Maar als het over spaargeld gaat van 10.000en of 100.000en Euro, verliezen blijkbaar vele Vlamingen hun reflex van grondig daarover na te denken, en gaan ze roekeloos bijv. adviezen volgen van een dubieuze 'beleggingsadviseur' van een bank, of van wat of wie dan ook, of ook van anonieme zgn. seniors op internetfora.
De beste raad die ik ooit heb gekregen, al door de 'vader van de beleggers' hier in België, prof. Van der Elst, is: doe steeds zelf uw huiswerk. Omdat iedereen dat tegenwoordig zegt of schrijft, na dan wel eerst toch persoonlijk advies te hebben gegeven, is die zin bijna inhoudsloos geworden. Maar het blijft wel de basis van gezond en verstandig beleggen.
Hoe je jezelf in 3 zinnen kan typeren....Spruitekop schreef:Pfff. Met 50€ per maand, hoe kan je zo iets opbouwen.![]()
weinig mensen kunnen 1000€ per maand sparen, en daarom neerkijken op iemand die 50€ per maand voor zijn kinderen opzij zet vind ik not done.
600€ per jaar gedurende 20 jaar betekent minstens 12000€, en met wat geluk en de kracht van samengestelde interst is dat 20.000€. Ken niet veel 20-jarigen die dat niet zullen apprecieren.
Kortom: ik vind dat een goed plan. Ik zou wel slechts 10 fondsen kiezen en me voor die keuze baseren op de mixer. Gewoon doen!
Al mijn kinderen hebben zo'n Keyplan, en ze steken daar ook zellf geld in.
In elk geval veel beter dan een dom spaarboekje.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Voldoen de resultaten van het Keyplan aan uw verwachtingen, Blackbelt? Heb er mij namelijk recent ook eentje geopend.Blackbelt schreef:Hoe je jezelf in 3 zinnen kan typeren....Spruitekop schreef:Pfff. Met 50€ per maand, hoe kan je zo iets opbouwen.![]()
weinig mensen kunnen 1000€ per maand sparen, en daarom neerkijken op iemand die 50€ per maand voor zijn kinderen opzij zet vind ik not done.
600€ per jaar gedurende 20 jaar betekent minstens 12000€, en met wat geluk en de kracht van samengestelde interst is dat 20.000€. Ken niet veel 20-jarigen die dat niet zullen apprecieren.
Kortom: ik vind dat een goed plan. Ik zou wel slechts 10 fondsen kiezen en me voor die keuze baseren op de mixer. Gewoon doen!
Al mijn kinderen hebben zo'n Keyplan, en ze steken daar ook zellf geld in.
In elk geval veel beter dan een dom spaarboekje.
Vaststelling : ik stop al geruime tijd maandelijks wat centjes in 3 Keyplans, qua winst zit ik nog onder de opbrengst van een spaarrekening.
Dat is wat ik bedoelde in mij post bij het topic van Omega.pisa schreef: Ik ben één van de zgn. seniors die zich wel eens durft ergeren als dezelfde vraag al voor de zoveelste keer gepost wordt door een newbie. Wat heeft men toch tegen de zoekfunctie? Ik gebruik die zelf zeer geregeld.
We gaan meer en meer van die vragen krijgen door mensen die anders niet in fondsen/aandelen investeren.
Maar ze worden langs alle kanten gepusht om het toch te doen terwijl ze onzeker zijn.
Het is zeker niet meer de ideale periode om nu nog je eerste stappen op de beurs te zetten.
Dat gaat een bloedbad worden als er een crash zou aankomen. Maar dan zullen de overheden en banken hun handen in onschuld afwassen. Terwijl zij wel de mensen aan het bestoken zijn met allerlei redenen om nu in de beurs te stappen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik kijk niet neer op Bjorre, ik geef enkel aan dat dit geen budget is om te starten met beleggen. 50€ is een bestelling van een gezin in het frituur.Blackbelt schreef:Hoe je jezelf in 3 zinnen kan typeren....Spruitekop schreef:Pfff. Met 50€ per maand, hoe kan je zo iets opbouwen.![]()
Bij het beleggen wil hij d'er uit leren.
Hoe ga je d'er uit leren als je maar 1.20€/mnd in een fonds steekt, uw rendementen zitten dat op het 4de of 5de cijfer na de komma en zijn niet eens zichtbaar.
Mocht het dan toch voor de kinderen zijn (zoals jij vermoed) dan zal in dit huidige klimaat (en daar is in de verste verte geen verandering te zien) 14 à 15.000€ al een mooi resultaat zijn. Mogelijk kan de dochter daar op haar 27ste een mooie 'iPhone 42S' van kopen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Wat kan ik verstaan onder 'geruime tijd'?savantas schreef:Vaststelling : ik stop al geruime tijd maandelijks wat centjes in 3 Keyplans, qua winst zit ik nog onder de opbrengst van een spaarrekening.