Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Mijnkapitaal mixerfonds anno okt 2016

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
53 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Bjorre
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Bjorre
Verstuur privébericht

Mijnkapitaal mixerfonds anno okt 2016

• Citeer

Bericht door Bjorre » 6 oktober 2016, 22:01

Beste mensen,

Graag stel ik me even voor:
Ik kom hier sinds enkele jaren nu en dan eens piepen als ik info nodig heb over leningen, spaarrekeningen, tak21 etc...
Maw de casual dingen van een jonge man en gezin, iedereen kent wel het verhaal van huisje, tuintje, boompje.
Ondertussen ben ik 37 jaar, heb een vrouw en een kindje van 7, een (mooi) huis en natuurlijk al wat zuur verdiende spaarcentjes.
Je hoort mij wss al van ver komen, maar ook ik begon na te denken over de lage rentes op spaarrekeningen, tak21 verzekeringen en zeker van de hoge kosten die grootbanken ons op vandaag aanrekenen. Zo heb ik bij een Junior Invest plan bij BNP, die op vandaag 0,75% euro rent oplevert en waarop je maar liefst 5% instapkosten betaald.
Daar stond ik maanden/jaren geleden echter niet bij stil!
Ik begon dus artikels te lezen, forums af te schuimen, navraag te doen bij banken en kom tot de conclusie dat ik graag wat geld zou beleggen. Als absoluut beginnende belegger koos ik om dit met mixerfondsen te proberen. Men raadde mij aan om mijn eigen (mixer)fondsen uit te kiezen en hierin periodiek wat geld te beleggen om zo een optimale spreiding na te streven. Nu, dat uitkiezen van fondsen, dit viel nogal tegen, ik ben uiteindelijk nog maar een beginner en kan wel kijken naar die grafiekjes en hoe het fonds het in het verleden gedroeg, maar mijn buikgevoel zegt me toch dat ik met heel wat meer andere parameters dien rekening te houden als ik op vandaag doe.
Daarom viel mijn oog op het mixerfonds op MD ism mijnkapitaal.be.
Ik heb dus de 13 fondsen proberen te 'analyseren' en ik moet zeggen, ik zou geen betere fondsen uit mezelf hebben gekozen, vooral de diversiteit viel me sterk op...
Dus stelde ik mij de vraag, waarom niet beginnen met zo'n modelporteuille, hieruit leren, ondertussen veel lezen en adh van de opgedane kennis de portefeuille bijschaven? Lijkt me een superidee, toch??
Maar druist dit dan niet in tegen 1 van de 2 gouden regels? Het periodiek instappen? Je dient immers 2.500 euro ineens op te hoesten - ok verdeeld op 13 fondsen - en dit lijkt me nu fors in te gaan op die regel?
En indien we hier niet echt mee rekening houden, is dit dan wel een goede instapperiode volgens de kenners?

Mss ook even mijn 2de ideetje naar voren brengen ivm junior invest plan bij BNP.
Op heden voorzie ik hiervoor maandelijks nog zo'n 50 euro, maar zou dit graag stopzetten en overschakelen naar KEYplan.
Hier respecteert men nl beide gouden regels: diversiteit (40 fondsen) en periodiek inleggen (bijv 50 E/m).
En dit ook nog zonder in- en uitstapkosten (na 5 jaar)... Doen? Of hebben jullie sterke (tegen)argumenten bij deze?

Alvast bedankt om mij op wat pad te helpen in de toch wel boeiende, maar ook heel verwarrende wereld van 'beleggen'.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

Re: Mijnkapitaal mixerfonds anno okt 2016

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 6 oktober 2016, 22:23

Pfff. Met 50€ per maand, hoe kan je zo iets opbouwen. ???
Dat is 1,20€/mnd als je met 40 fondsen werkt.
Ik gebruik deze 50€-biljetten enkel om achter het touwtje van de string te steken. ;D
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bjorre
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Bjorre
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bjorre » 6 oktober 2016, 23:03

Hallo Spruitekop,

Ik heb het wss verkeerd verwoord, je hebt keuze uit 40 fonds, maar heb daarnet het plan wat verder uitgebouwd en men zou voor mij bijv beleggen in volgende fondsen:

20%
First Eagle Amundi International Fund AE (dis)

Gemengd Hoog risico : Internationaal

15%
Ethna-Aktiv T

Gemengd Flexibel

20%
DNCA Invest Eurose A

Gemengd Flexibel

20%
Threadneedle Investment Funds Global Bond Fund 1

Obligaties korf buitenlandse munten (zonder vaste looptijd) : Wereld

15%
Carmignac Patrimoine A

Gemengd Neutraal risico : Internationaal

10%
Invesco Funds Invesco Balanced-Risk Allocation Fund A (cap)

Gemengd Flexibel

MAAR! Uw gedachtengang staat mij wel aan! :)

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 7 oktober 2016, 08:54

Bjorre schreef:Beste mensen,

Graag stel ik me even voor:
Ik kom hier sinds enkele jaren nu en dan eens piepen als ik info nodig heb over leningen, spaarrekeningen, tak21 etc...
Maw de casual dingen van een jonge man en gezin, iedereen kent wel het verhaal van huisje, tuintje, boompje.
Ondertussen ben ik 37 jaar, heb een vrouw en een kindje van 7, een (mooi) huis en natuurlijk al wat zuur verdiende spaarcentjes.
Je hoort mij wss al van ver komen, maar ook ik begon na te denken over de lage rentes op spaarrekeningen, tak21 verzekeringen en zeker van de hoge kosten die grootbanken ons op vandaag aanrekenen. Zo heb ik bij een Junior Invest plan bij BNP, die op vandaag 0,75% euro rent oplevert en waarop je maar liefst 5% instapkosten betaald.
Daar stond ik maanden/jaren geleden echter niet bij stil!
Ik begon dus artikels te lezen, forums af te schuimen, navraag te doen bij banken en kom tot de conclusie dat ik graag wat geld zou beleggen. Als absoluut beginnende belegger koos ik om dit met mixerfondsen te proberen. Men raadde mij aan om mijn eigen (mixer)fondsen uit te kiezen en hierin periodiek wat geld te beleggen om zo een optimale spreiding na te streven. Nu, dat uitkiezen van fondsen, dit viel nogal tegen, ik ben uiteindelijk nog maar een beginner en kan wel kijken naar die grafiekjes en hoe het fonds het in het verleden gedroeg, maar mijn buikgevoel zegt me toch dat ik met heel wat meer andere parameters dien rekening te houden als ik op vandaag doe.
Daarom viel mijn oog op het mixerfonds op MD ism mijnkapitaal.be.
Ik heb dus de 13 fondsen proberen te 'analyseren' en ik moet zeggen, ik zou geen betere fondsen uit mezelf hebben gekozen, vooral de diversiteit viel me sterk op...
Dus stelde ik mij de vraag, waarom niet beginnen met zo'n modelporteuille, hieruit leren, ondertussen veel lezen en adh van de opgedane kennis de portefeuille bijschaven? Lijkt me een superidee, toch??
Maar druist dit dan niet in tegen 1 van de 2 gouden regels? Het periodiek instappen? Je dient immers 2.500 euro ineens op te hoesten - ok verdeeld op 13 fondsen - en dit lijkt me nu fors in te gaan op die regel?
En indien we hier niet echt mee rekening houden, is dit dan wel een goede instapperiode volgens de kenners?

Mss ook even mijn 2de ideetje naar voren brengen ivm junior invest plan bij BNP.
Op heden voorzie ik hiervoor maandelijks nog zo'n 50 euro, maar zou dit graag stopzetten en overschakelen naar KEYplan.
Hier respecteert men nl beide gouden regels: diversiteit (40 fondsen) en periodiek inleggen (bijv 50 E/m).
En dit ook nog zonder in- en uitstapkosten (na 5 jaar)... Doen? Of hebben jullie sterke (tegen)argumenten bij deze?

Alvast bedankt om mij op wat pad te helpen in de toch wel boeiende, maar ook heel verwarrende wereld van 'beleggen'.
Heb je dezelfde vraag al eens aan de mijn.kapitaal mensen gesteld?
Trouwens leggen ze het al uit met handen en voeten, toch?

Bjorre
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Bjorre
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bjorre » 7 oktober 2016, 13:19

Idd Jhn, ze leggen het met handen en voeten uit, maar als ik het goed heb, zijn vele van die artikels outdated en dus enkele jaren geleden geschreven. Ik vind het gewoon vreemd om 'nu' in te stappen, terwijl de helft hier op het forum het heeft over een nakende beurscrash... Ik zal mij eens richten tot de mensen van mijnkapitaal, alvast bedankt voor uw reactie.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 7 oktober 2016, 13:36

Op dit moment is het trouwens geen goed idee om in te stappen in de Mixer.
Hij heeft een NOGO. Zie hiervoor volgende link, met daarin ook nog verdere verwijzingen met uitleg : https://www.mijnkapitaal.be/portefeuill ... onds-gogi/

Bjorre
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Bjorre
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bjorre » 7 oktober 2016, 20:39

De GOGI score, super, had ik nog niet gelezen/tegengekomen... Nieuwe lectuur, merci Annetje!
Ik begrijp dat het moeilijk is voor de seniors om telkenmale op dezelfde 'newbie' vragen te antwoorden, maar wees er jullie van bewust dat die ene link bijv voor mij heel veel betekent. Die link zelf vinden is mss niet zo moeilijk, maar als een ervaren persoon die doorstuurt, dan is het vertrouwen naar de inhoud des te groter. Tevens 'hoop' je op een forum wat meer 'persoonlijke' hulp te krijgen dan dat een algemene manual u te bieden heeft. Anyway, ik blijf lezen, opzoeken en vragen posten want het boeit enorm en stiekem ben ik jaloers op de mensen die hier (meestal) goed onderbouwd hun mening spuwen...

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 8 oktober 2016, 09:43

naast lectuur is er nog iets heel belangrijk: geduld.

fondsen en aandelen moeten je laten rijpen!
zeker de defensieve (mixer en dergelijke) en de goede huisvader aandelen (zeezout zijn lijst) moet je kopen en houden en niet bij de eerste de beste dip van 5% of zelf 10% beginnen verkopen, bijkopen is waarschijnlijk de beste optie.

laat de boel maar jaren staan.
sommigen laten decennia lang al hun geld op een spaarrekening staan zonder er naar om te kijken, maar ineens beginnen ze te beleggen en kijken ze elke dat naar hun effectenrekening, are you with me ;)

als je natuurlijk voor Turkse, Russische, EM fondsen en goud, minning fondsen/aandelen begint dan moet je er elke minuut van de dag mee bezig zijn!

als laatste tip, die je overal zal lezen is: spreiden.

veel succes
geduld is een schone deugd.

pisa

• Citeer

Bericht door pisa » 8 oktober 2016, 09:50

Bjorre schreef:De GOGI score, super, had ik nog niet gelezen/tegengekomen... Nieuwe lectuur, merci Annetje!
Ik begrijp dat het moeilijk is voor de seniors om telkenmale op dezelfde 'newbie' vragen te antwoorden, maar wees er jullie van bewust dat die ene link bijv voor mij heel veel betekent. Die link zelf vinden is mss niet zo moeilijk, maar als een ervaren persoon die doorstuurt, dan is het vertrouwen naar de inhoud des te groter. Tevens 'hoop' je op een forum wat meer 'persoonlijke' hulp te krijgen dan dat een algemene manual u te bieden heeft. Anyway, ik blijf lezen, opzoeken en vragen posten want het boeit enorm en stiekem ben ik jaloers op de mensen die hier (meestal) goed onderbouwd hun mening spuwen...
Ik ben één van de zgn. seniors die zich wel eens durft ergeren als dezelfde vraag al voor de zoveelste keer gepost wordt door een newbie. Wat heeft men toch tegen de zoekfunctie? Ik gebruik die zelf zeer geregeld.

Niettemin, dank voor deze lof, maar blijf u aub realiseren dat nagenoeg iedereen hier op dit forum anoniem is.

Om dit dan 'persoonlijke hulp' te noemen die beter zou zijn dan een 'algemene manual' vind ik roekeloos te noemen. Het gaat hier immers over geld. De 'vrienden' van mijnkapitaal.be durfden daar vroeger ook wel eens op wijzen. Om een bonnetje in de supermarkt van 1 Euro te verzilveren bewegen sommigen hemel en aarde. Maar als het over spaargeld gaat van 10.000en of 100.000en Euro, verliezen blijkbaar vele Vlamingen hun reflex van grondig daarover na te denken, en gaan ze roekeloos bijv. adviezen volgen van een dubieuze 'beleggingsadviseur' van een bank, of van wat of wie dan ook, of ook van anonieme zgn. seniors op internetfora.

De beste raad die ik ooit heb gekregen, al door de 'vader van de beleggers' hier in België, prof. Van der Elst, is: doe steeds zelf uw huiswerk. Omdat iedereen dat tegenwoordig zegt of schrijft, na dan wel eerst toch persoonlijk advies te hebben gegeven, is die zin bijna inhoudsloos geworden. Maar het blijft wel de basis van gezond en verstandig beleggen.

Blackbelt
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Blackbelt
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Blackbelt » 8 oktober 2016, 10:45

Spruitekop schreef:Pfff. Met 50€ per maand, hoe kan je zo iets opbouwen. ???
Ik gebruik deze 50€-biljetten enkel om achter het touwtje van de string te steken. ;D
Hoe je jezelf in 3 zinnen kan typeren....
weinig mensen kunnen 1000€ per maand sparen, en daarom neerkijken op iemand die 50€ per maand voor zijn kinderen opzij zet vind ik not done.

600€ per jaar gedurende 20 jaar betekent minstens 12000€, en met wat geluk en de kracht van samengestelde interst is dat 20.000€. Ken niet veel 20-jarigen die dat niet zullen apprecieren.

Kortom: ik vind dat een goed plan. Ik zou wel slechts 10 fondsen kiezen en me voor die keuze baseren op de mixer. Gewoon doen!

Al mijn kinderen hebben zo'n Keyplan, en ze steken daar ook zellf geld in.
In elk geval veel beter dan een dom spaarboekje.

miljonairtje
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer miljonairtje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door miljonairtje » 8 oktober 2016, 12:23

Blackbelt schreef:
weinig mensen kunnen 1000€ per maand sparen, en daarom neerkijken op iemand die 50€ per maand voor zijn kinderen opzij zet vind ik not done.

600€ per jaar gedurende 20 jaar betekent minstens 12000€, en met wat geluk en de kracht van samengestelde interst is dat 20.000€. Ken niet veel 20-jarigen die dat niet zullen apprecieren.

Kortom: ik vind dat een goed plan. Ik zou wel slechts 10 fondsen kiezen en me voor die keuze baseren op de mixer. Gewoon doen!

Al mijn kinderen hebben zo'n Keyplan, en ze steken daar ook zellf geld in.
In elk geval veel beter dan een dom spaarboekje.
Voldoen de resultaten van het Keyplan aan uw verwachtingen, Blackbelt? Heb er mij namelijk recent ook eentje geopend. :) En hoeveel steek je er maandelijks in dan?

savantas
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer savantas
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door savantas » 8 oktober 2016, 13:08

Vaststelling : ik stop al geruime tijd maandelijks wat centjes in 3 Keyplans, qua winst zit ik nog onder de opbrengst van een spaarrekening.

Denfi
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Denfi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Denfi » 8 oktober 2016, 13:39

pisa schreef: Ik ben één van de zgn. seniors die zich wel eens durft ergeren als dezelfde vraag al voor de zoveelste keer gepost wordt door een newbie. Wat heeft men toch tegen de zoekfunctie? Ik gebruik die zelf zeer geregeld.
Dat is wat ik bedoelde in mij post bij het topic van Omega.
We gaan meer en meer van die vragen krijgen door mensen die anders niet in fondsen/aandelen investeren.
Maar ze worden langs alle kanten gepusht om het toch te doen terwijl ze onzeker zijn.
Het is zeker niet meer de ideale periode om nu nog je eerste stappen op de beurs te zetten.
Dat gaat een bloedbad worden als er een crash zou aankomen. Maar dan zullen de overheden en banken hun handen in onschuld afwassen. Terwijl zij wel de mensen aan het bestoken zijn met allerlei redenen om nu in de beurs te stappen.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 8 oktober 2016, 14:11

Blackbelt schreef:

Ik kijk niet neer op Bjorre, ik geef enkel aan dat dit geen budget is om te starten met beleggen. 50€ is een bestelling van een gezin in het frituur.
Bij het beleggen wil hij d'er uit leren.
Hoe ga je d'er uit leren als je maar 1.20€/mnd in een fonds steekt, uw rendementen zitten dat op het 4de of 5de cijfer na de komma en zijn niet eens zichtbaar.
Mocht het dan toch voor de kinderen zijn (zoals jij vermoed) dan zal in dit huidige klimaat (en daar is in de verste verte geen verandering te zien) 14 à 15.000€ al een mooi resultaat zijn. Mogelijk kan de dochter daar op haar 27ste een mooie 'iPhone 42S' van kopen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

miljonairtje
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer miljonairtje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door miljonairtje » 8 oktober 2016, 20:38

savantas schreef:Vaststelling : ik stop al geruime tijd maandelijks wat centjes in 3 Keyplans, qua winst zit ik nog onder de opbrengst van een spaarrekening.
Wat kan ik verstaan onder 'geruime tijd'? :) En dat je onder de rente van een spaarrekening zit is natuurlijk niet leuk, maar verlies heb je dus nog niet gemaakt?

Gesloten
  • Afdrukweergave

53 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy