Mijzelf belonen
Mijzelf belonen
Een besparingstip die ik een paar dagen geleden zelf uitgevonden heb.
Ik vroeg me namelijk allang af waarom het me niet lukte om nieuwe, betere, gezondere en goedkopere gewoontes aan te leren.
Zo ging het altijd: met volle moed eraan beginnen en dan zo snel opgeven
, om den duur wil je zelfs niet eens proberen, als het sowieso toch faalt heb je zoiets van "Why would I even try?"
Maar plots kreeg ik een idéé!
Hoe leer je een hond te doen wat je wilt? Door een snoepje te geven.
Hoe leer je een kind goed studeren of een goed gedrag te belonen? Door hem of haar aan te moedigen met woorden of daden of met een cadeautje bijvoorbeeld.
Nuja ik heb zelf geen hond en ook geen kinderen maargoed.
Wat ik hierbij wil aantonen is dat men graag beloond word door onze daden, ik heb dus uitgerekend hoeveel ik zou besparen per maand als ik dit of dat veranderde in mijn dagelijks leven als consument.
Begin volgende maand heb ik een paar doorlopende opdrachten aangemaakt om naar mijn eigen spaarrekening over te schrijven, deze kan ik dus altijd aanpassen naarmate mijn gewoontes werkelijk veranderen of niet en in welke mate.
Ik heb niet teveel doorlopende opdrachten aangemaakt en op elke doorlopende opdracht niet teveel geld gezet, eerst eens testen en dan zien we wel wat het geeft.
Ik vind het opzicht best wel spannend, wanneer ik begon met uit te rekenen wat ik soms uitgaf aan nutteloze dingen was ik erg verbaasd. Op den duur (en vooral wanneer ik terug werk) zal ik dus door mijn eigen gedrag terug koopkracht hebben
De bedoeling is dus om mijzelf te belonen met wat geld naarmate ik beter omga met mijn geld.
Ik vroeg me namelijk allang af waarom het me niet lukte om nieuwe, betere, gezondere en goedkopere gewoontes aan te leren.
Zo ging het altijd: met volle moed eraan beginnen en dan zo snel opgeven
Maar plots kreeg ik een idéé!
Hoe leer je een hond te doen wat je wilt? Door een snoepje te geven.
Hoe leer je een kind goed studeren of een goed gedrag te belonen? Door hem of haar aan te moedigen met woorden of daden of met een cadeautje bijvoorbeeld.
Nuja ik heb zelf geen hond en ook geen kinderen maargoed.
Wat ik hierbij wil aantonen is dat men graag beloond word door onze daden, ik heb dus uitgerekend hoeveel ik zou besparen per maand als ik dit of dat veranderde in mijn dagelijks leven als consument.
Begin volgende maand heb ik een paar doorlopende opdrachten aangemaakt om naar mijn eigen spaarrekening over te schrijven, deze kan ik dus altijd aanpassen naarmate mijn gewoontes werkelijk veranderen of niet en in welke mate.
Ik heb niet teveel doorlopende opdrachten aangemaakt en op elke doorlopende opdracht niet teveel geld gezet, eerst eens testen en dan zien we wel wat het geeft.
Ik vind het opzicht best wel spannend, wanneer ik begon met uit te rekenen wat ik soms uitgaf aan nutteloze dingen was ik erg verbaasd. Op den duur (en vooral wanneer ik terug werk) zal ik dus door mijn eigen gedrag terug koopkracht hebben
De bedoeling is dus om mijzelf te belonen met wat geld naarmate ik beter omga met mijn geld.
Re: Mijzelf belonen
Je bent toch toevallig geen famillie van den Tex?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik denk eerder een cloon....
Yep.
Nog gemakkelijk dan nieuwe topics bij de vleet lanceren.
Nog gemakkelijk dan nieuwe topics bij de vleet lanceren.
Effe serieus hier Jefdewit, hoelang ben je nog van plan om op AL mijn posts te reageren met je geweldige humor?
Of kun je het echt niet laten?
Als iemand me niet aanstaat negeer ik hem, dit zowel in real life alsook op het internet (en ik geloof niet dat je dit ook in real life doet).
Of kun je het echt niet laten?
Als iemand me niet aanstaat negeer ik hem, dit zowel in real life alsook op het internet (en ik geloof niet dat je dit ook in real life doet).
Uh?
Humor is relatief.
Jij vraagt wij draaien.
Of waren je bijdragen echt allemaal serieus bedoeld?
Reageren? Ik zie 14 notificaties in spaargids staan en daarvan zijn er 13 van jou.
Daar hebben ze inderdaad een knop voor. Het staat je vrij deze te gebruiken als ik of mijn commentaren je niet aanstaan.
Tip: Bespaart je ook tijd om zelf steeds te blijven reageren.
Ik daarentegen vind je 'bijdragen' inspirerend. Dus geen reden om je te negeren.
Humor is relatief.
Jij vraagt wij draaien.
Of waren je bijdragen echt allemaal serieus bedoeld?
Reageren? Ik zie 14 notificaties in spaargids staan en daarvan zijn er 13 van jou.
Dat werkt langs twee kanten.Als iemand me niet aanstaat negeer ik hem, dit zowel in real life alsook op het internet
Daar hebben ze inderdaad een knop voor. Het staat je vrij deze te gebruiken als ik of mijn commentaren je niet aanstaan.
Tip: Bespaart je ook tijd om zelf steeds te blijven reageren.
Ik daarentegen vind je 'bijdragen' inspirerend. Dus geen reden om je te negeren.
Nuja als je zodanig veel plezier aan hebt zal ik je dit niet afnemen vriend.
Spaargids blijft wel de moeite met of zonder Jefdewit.
Spaargids blijft wel de moeite met of zonder Jefdewit.