Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

minder ernstige vraag

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
16 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 9684
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

minder ernstige vraag

Bericht door paul » 8 augustus 2008, 09:45

Rabobank.be antwoordt bijna op elke vraag, ook al heeft ze niets met Rabobank.be te maken.

Omdat ik nogal nieuwsgierig van aard ben, de volgende vragen:

1.Wat is uw mening over  de handelswijze van  een bank  ( of een bedrijf ) die haar gewone "03" nummers afsluit, en vervangt door een betalende "070" nummer ?

2.Komt het imago van een bedrijf ten goede indien zij al een hele tijd grote postzegels ( gemiddeld 35 jaar oud, 4 postzegels per brief, en soms is de naam door die grote zegels niet meer leesbaar ) laat kleven op hun briefomslagen
Het bedrijf krijgt daardoor uiteraard wat aandacht, maar komt die aandacht hun ten goede of ten kwade.

( Postzegels van 35 jaar oud worden blijkbaar door een firma tegen dumpingprijzen ingekocht )

3.Het bedrijf soms nog met de hand de adressen op de omslagen schrijft
Omhoog

Gebruikersavatar
Dendirk
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 445
Lid geworden op: 25 mar 2008
Contacteer:
Contacteer Dendirk
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door Dendirk » 8 augustus 2008, 09:56

Vraag jij aan de ene bank wat ze denken van een ander?  ???
Vreemd, nu dat de strijd om de spaarder goed is losgebarsten...

Is het niet de klant die daarover moet beslissen?

Het antwoord zal ook navenant zijn... 

Ben benieuwd..
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 9684
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door paul » 8 augustus 2008, 09:58

Dendirk schreef: Vraag jij aan de ene bank wat ze denken van een ander?  ???
Vreemd, nu dat de strijd om de spaarder goed is losgebarsten...

Is het niet de klant die daarover moet beslissen?

Het antwoord zal ook navenant zijn... 

Ben benieuwd..
Rabobank is vrij om al dan niet te antwoorden, en doet dit altijd met de nodige sereniteit
Omhoog

Toya

Re: minder ernstige vraag

Bericht door Toya » 8 augustus 2008, 10:11

Paul

Ik denk dat je met zulke vragen meer schade doet aan het imago van spaargids,

wat rabo hier mee doet is zij zaak ,juist,

maar wat andere daar van vinden ,

het overzicht aan vragen bij spaargids blijft ook belangrijk,

voor mijn part ,een smerige vraag 
Omhoog

Gebruikersavatar
steelke
Full Member
Full Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 feb 2008
Contacteer:
Contacteer steelke
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door steelke » 8 augustus 2008, 10:17

Deze vraag hoort eigelijk thuis onder de algemenere vragen.
alles heeft met de prijs te maken hé.
De frequentie waarmee rabobank.be hier aanwezig is kost het bedrijf al redelijk wat geld : Als we de statistieken mogen geloven is men al zowat 40 uur online geweest op dit forum, wat toch een volledige werkweek is.
Ik denk niet dat zij zich gaan laten verleiden om met modder te gooien naar een sectorgenoot.

Net zoals in rubrieken zoals "vraag het aan..." worden aan de telefoon soms "speciale" vragen  gesteld, of je hebt van die mensen die voor alles en nog wat de telefoon pakken en de medewerkers bezighouden. Uiteindelijk kost  dat heel wat werkuren. Met zo een betaallijn proberen de firma's de minder nuttige gesprekken tot een minimum te beperken, men zal nu zo snel niet geneigd zijn te bellen.

Soms kan het sneller zijn een adres gewoon te schrijven op een enveloppe dan een etiket uit te drukken (mischien hebben ze weinig IT middelen)
ik denk dat het soms leuk zijn iets te mogen ontvangen in een mooi handschrift en met  oude zegels.
Laatst gewijzigd door steelke op 8 augustus 2008, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
joinke
Full Member
Full Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 jun 2007
Contacteer:
Contacteer joinke
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door joinke » 8 augustus 2008, 10:19

Compleet nutteloze vraag. Deze beschikbare ruimte op dit forum kan beter benut worden met pertinente spaarvragen, zeker als deze gesteld worden aan een specifieke bank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: minder ernstige vraag

Bericht door Rabobank.be » 8 augustus 2008, 10:24

Wij focussen ons vooral op onze eigen commerciële politiek en op de manier waarop wij denken de dingen te moeten doen om zo te komen tot een optimale dienstverlening voor onze klanten binnen een aanvaardbare kost.
Ieder hanteert hier eigen criteria voor en het is dus niet aan ons om te oordelen over de beslissingen die anderen op dat vlak nemen.
Dit lijkt mij inderdaad meer een vraag voor het algemene forum waar klanten en niet-klanten, indien zij dat wensen, hier ongebreideld hun mening over kunnen geven.
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 9684
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door paul » 8 augustus 2008, 10:39

steelke schreef: Deze vraag hoort eigelijk thuis onder de algemenere vragen.
alles heeft met de prijs te maken hé.
De frequentie waarmee rabobank.be hier aanwezig is kost het bedrijf al redelijk wat geld : Als we de statistieken mogen geloven is men al zowat 40 uur online geweest op dit forum, wat toch een volledige werkweek is.
Ik denk niet dat zij zich gaan laten verleiden om met modder te gooien naar een sectorgenoot.

Net zoals in rubrieken zoals "vraag het aan..." worden aan de telefoon soms "speciale" vragen  gesteld, of je hebt van die mensen die voor alles en nog wat de telefoon pakken en de medewerkers bezighouden. Uiteindelijk kost  dat heel wat werkuren. Met zo een betaallijn proberen de firma's de minder nuttige gesprekken tot een minimum te beperken, men zal nu zo snel niet geneigd zijn te bellen.

Soms kan het sneller zijn een adres gewoon te schrijven op een enveloppe dan een etiket uit te drukken (mischien hebben ze weinig IT middelen)
ik denk dat het soms leuk zijn iets te mogen ontvangen in een mooi handschrift en met  oude zegels.
Het was maar een vraag aan Rabobank.be en voor het serene antwoord krijgen zij
10/10.
Overigens heb ik bij die bank-met-hun-prachtige-postzegels wel het maximum staan, en bij Rabobank.be zo weinig mogelijk. Het is niet omdat een bank "goed" is dat ze niet mag bekritiseerd worden. Ooit ergens gelezen dat negatieve reclame ook reclame is die het bedrijf soms ten goede komt.

Ik vraag mij af of ze dat van die postzegels al dan niet met opzet doen.

Van die mensen die "speciale" vragen aan de telefoon stellen daar heb je een overschot van gelijk in. Ik werk bij een vzw en daar zijn mensen die om het kwartier terugbellen - hoever het met hun dossier staat ( echt waar ).

Maar of je als bedrijf daarom een "070" nummer moet aanschaffen, daar stel ik mij vragen bij. Het kan zijn dat het terecht is hoor, in stilte hoop ik dat ze bij ons ook een
"070" lijn zouden installeren.
Omhoog

Toya

Re: minder ernstige vraag

Bericht door Toya » 8 augustus 2008, 11:03

Paul je bent een zagevent ,punt uit,

zo kan je op alles kritiek uiten ,

ga ze dan uiten waar je moet zijn ,

lozer
Omhoog

Gebruikersavatar
steelke
Full Member
Full Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 feb 2008
Contacteer:
Contacteer steelke
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door steelke » 8 augustus 2008, 11:25

alléz, alléz gasten.
't is een beetje een ongewone vraag op een ongewone plaats maar geen ruzie maken hé :'(
Omhoog

De Mertens

Re: minder ernstige vraag

Bericht door De Mertens » 8 augustus 2008, 11:42

Toya, niet mee inzitten, die zal wel vanzelf ophouden met zagen ;)
Omhoog

bruce666
Hero Member
Hero Member
Berichten: 620
Lid geworden op: 19 dec 2007
Contacteer:
Contacteer bruce666
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door bruce666 » 8 augustus 2008, 11:49

Toya schreef: Paul je bent een zagevent ,punt uit,

zo kan je op alles kritiek uiten ,

ga ze dan uiten waar je moet zijn ,

lozer
Ik ben het niet altijd eens met Paul, maar vind dit geen manier van reageren.
Het is niet nodig te schelden.
En als je het toch niet kan laten omdat je woordenschat te summier is om je ongenoegen te verwoorden, probeer het dan tenminste correct te doen : LOSER.
Omhoog

De Mertens

Re: minder ernstige vraag

Bericht door De Mertens » 8 augustus 2008, 11:54

Is het vandaag de zageventendag ?
Omhoog

bruce666
Hero Member
Hero Member
Berichten: 620
Lid geworden op: 19 dec 2007
Contacteer:
Contacteer bruce666
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door bruce666 » 8 augustus 2008, 11:55

Neen, arrogante Newbiedag !  ;D
Omhoog

rob
VIP member
VIP member
Berichten: 1197
Lid geworden op: 05 jan 2008
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

Re: minder ernstige vraag

Bericht door rob » 8 augustus 2008, 12:25

@ Toya
Laten we zulke reacties aub achterwege laten. Spaargids heeft tot doel uitwisseling van informatie voor ieders zaak. Sommige items zullen u koud laten, reageer er dan gewoon niet op.
Groetjes
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

16 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy