Minimumbedrag op rekening Argenta/Rabo
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Minimumbedrag op rekening Argenta/Rabo
Beste
ik ben klant van Argenta en Rabobank, heb bij beide banken echter geen geld staan op spaarrekening en op zichtrekening. Kan dit problemen opleveren?
Groeten
ik ben klant van Argenta en Rabobank, heb bij beide banken echter geen geld staan op spaarrekening en op zichtrekening. Kan dit problemen opleveren?
Groeten
Re: Minimumbedrag op rekening Argenta/Rabo
Bij Rabobank niet, bij Argenta moet je 4,96€ betalen wanneer je gedurende 1 jaar geen verrichtingen doet EN er geen 49,..€ opstaat. Vandaar als je een spaarrekening bij Argenta "onbeheerd" laat, kan je er best 50 euro ofzo laten opstaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit is wat mijn kantoorhouder geantwoord heeft, waar kan ik daar meer info over vinden? Op de site van Argenta zelf vind ik het niet...In princiepe moet er elk jaar minstens 1 verrichting op gebeuren en een bedrag van minimum 250 euro op staan.
Tomasz schreef:Dit is wat mijn kantoorhouder geantwoord heeft, waar kan ik daar meer info over vinden? Op de site van Argenta zelf vind ik het niet...In princiepe moet er elk jaar minstens 1 verrichting op gebeuren en een bedrag van minimum 250 euro op staan.
MISSCHIEN de algemene voorwaarden eens lezen bij argenta.
trouwens op uw uitreksel van 31/12 STAAT het ook te lezen de voorwaarden.
Deze regeling stond vroeger inderdaad beschreven in de tarieflijst als "onrendabele rekening" (XVII. Administratieve kosten en taksen). Maar in de meest recente versie is dit blijkbaar niet meer opgenomen.Vaganzza schreef:Bij Argenta moet je 4,96€ betalen wanneer je gedurende 1 jaar geen verrichtingen doet EN er geen 49,..€ opstaat. Vandaar als je een spaarrekening bij Argenta "onbeheerd" laat, kan je er best 50 euro ofzo laten opstaan.
Voor algemene voorwaarden en tarieven van Argenta: http://www.argenta.be/nl/disclaimer/jur ... ingen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Van deze regeling is noch in de algemene voorwaarden noch in de tarieflijst iets terug te vinden.Tomasz schreef:Dit is wat mijn kantoorhouder geantwoord heeft, waar kan ik daar meer info over vinden? Op de site van Argenta zelf vind ik het niet...In princiepe moet er elk jaar minstens 1 verrichting op gebeuren en een bedrag van minimum 250 euro op staan.
Kantoorhouders hebben als commissieloon recht op een percentage van het saldo van elke rekening, dit verklaart wellicht zijn uitleg om er 250 euro op te laten staan ....
-
pierre zidane
bij een zichtrekening bij Argenta moet je ook rekening houden met het zegelrecht.
Op het einde van het jaar bij de afrekening van de interesten moet de rekeninghouder van de zichtrekening een zegelrecht betalen en dat bedraagt 15 eurocent.
Aangezien de rente op de zichtrekening 0.1% is, moet je dus minimum 150 euro gemiddeld op jaarbasis op je rekening hebbben staan om dit zegelrecht te kunnen betalen met je interesten. Immers indien je interesten lager zijn dan 15 eurocent vermindert het bedrag op je zichtrekening jaarlijks een klein beetje.
Het gaat niet om grote bedragen maar toch iets om rekening mee te houden wil je geen verlies lijden.
Op het einde van het jaar bij de afrekening van de interesten moet de rekeninghouder van de zichtrekening een zegelrecht betalen en dat bedraagt 15 eurocent.
Aangezien de rente op de zichtrekening 0.1% is, moet je dus minimum 150 euro gemiddeld op jaarbasis op je rekening hebbben staan om dit zegelrecht te kunnen betalen met je interesten. Immers indien je interesten lager zijn dan 15 eurocent vermindert het bedrag op je zichtrekening jaarlijks een klein beetje.
Het gaat niet om grote bedragen maar toch iets om rekening mee te houden wil je geen verlies lijden.