misbruik door echtgenoot van VISAkaart
-
mickymouseke
- Jr. Member

- Contacteer:
misbruik door echtgenoot van VISAkaart
hey allemaal
Mijn collega op het werk heeft een groot probleem.
Om een lang verhaal kort te maken :
Ze is getrouwd met een Egyptenaar .Ze hadden gescheiden rekeningen, elk op hun eigen naam.
Haar (ex) man ( in wording) is onaangekondigd , en zonder overleg terug vertrokken naar zijn thuisland.
Hij heeft een leuk cadeautje achtergelaten , nl de maandafrekening van de VISA , 2400 euro onder 0 !
De scheiding is ondertussen ingezet .
Heeft er iemand een idee of zij aansprakelijk is voor deze schulden ?
Hij had een maandelijks inkomen van 1000 euro en de echtgenote heeft niet meegetekend voor de Visakaart .
alvast bedankt voor jullie antwoord ...
groetjes
mickymouseke .
Mijn collega op het werk heeft een groot probleem.
Om een lang verhaal kort te maken :
Ze is getrouwd met een Egyptenaar .Ze hadden gescheiden rekeningen, elk op hun eigen naam.
Haar (ex) man ( in wording) is onaangekondigd , en zonder overleg terug vertrokken naar zijn thuisland.
Hij heeft een leuk cadeautje achtergelaten , nl de maandafrekening van de VISA , 2400 euro onder 0 !
De scheiding is ondertussen ingezet .
Heeft er iemand een idee of zij aansprakelijk is voor deze schulden ?
Hij had een maandelijks inkomen van 1000 euro en de echtgenote heeft niet meegetekend voor de Visakaart .
alvast bedankt voor jullie antwoord ...
groetjes
mickymouseke .
Re: misbruik door echtgenoot van VISAkaart
Getrouwd is meestal in goede en kwade dagen....
Onder welk stelsel is jou collega getrouwd?
Onder welk stelsel is jou collega getrouwd?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
mickymouseke
- Jr. Member

- Contacteer:
oei
dat zou ik dan morgen moeten vragen
de details weet ik er nu ook niet van ...
ik kom er morgen op terug .
tis in ieder geval een enorm gedoe om zo een scheiding rond te krijgen
als de ene helft godweetwaar zit ...
dat zou ik dan morgen moeten vragen
de details weet ik er nu ook niet van ...
ik kom er morgen op terug .
tis in ieder geval een enorm gedoe om zo een scheiding rond te krijgen
als de ene helft godweetwaar zit ...
Good advice for anyone: NEVER get married. 
Ik heb in mijn familie al ongelofelijk veel miserie gezien (door op de klippen gelopen huwelijken), mensen hun levens (en financiën) die ingestort zijn nadat het huwelijk fout liep...
Je weet nooit wat de toekomst brengt en wat voor sadistische karaktertrekken je partner misschien heeft als die kwaad wordt...
Niet dat de topicstarter hier wijzer van wordt, maar toch een stukje algemene raad van mijnentwege.
Ik heb in mijn familie al ongelofelijk veel miserie gezien (door op de klippen gelopen huwelijken), mensen hun levens (en financiën) die ingestort zijn nadat het huwelijk fout liep...
Je weet nooit wat de toekomst brengt en wat voor sadistische karaktertrekken je partner misschien heeft als die kwaad wordt...
Niet dat de topicstarter hier wijzer van wordt, maar toch een stukje algemene raad van mijnentwege.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Om daar achter te komen hoef je helemaal niet gehuwd te zijn.phase schreef:Good advice for anyone: NEVER get married.
Klopt, maar zo bedoelde ik het niet. Als je niet gehuwd bent, kunnen ze tenminste niet gaan lopen met alles wat van u is, uw geld, uw huis, uw geestelijke gezondheid, noem maar op.relativity schreef:Om daar achter te komen hoef je helemaal niet gehuwd te zijn.phase schreef:Good advice for anyone: NEVER get married.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Er zijn er genoeg die niet gehuwd zijn maar wel volmachten hebben op elkaars rekeningen.
Maar zelfs als dit niet het geval is, zijn er mensen die manipulatief en inventief genoeg zijn om van iemands leven een ware hel te maken.
Een huwelijk vermijden om te voorkomen dat uw wederhelft met uw geld gaat lopen vind ik ietwat overdreven, ook al heb ik het meermaals van dichtbij gezien.
Het is trouwens volkomen nutteloos, aangezien degene die de rekeningen zou plunderen, toch de helft mag terugstorten... Daar zorgt uw advocaat wel voor, tenzij er een andere regeling kan worden getroffen.
Het hebben en houden is sowieso gelijk verdeeld (tenzij uw huwelijkscontract anders bepaald) en het kot leeghalen en rekeningen plunderen gaat daar weinig aan kunnen veranderen.
Even dit terzijde: een vroegere collega heeft een ex-vrouw die, alvorens de scheiding aan te vragen, de rekeningen had geplunderd en het huis leeggemaakt. Enkele dagen later viel er een brief in de bus van haar advocaat, ze wilde nog alimentatie ook, gezien haar gebrek aan een degelijk inkomen.
En inderdaad, je weet dus nooit hoe sadistisch iemand kan zijn, want toen hij haar even had apart genomen om over de gevolgen te praten wanneer je iemand met zijn rug tegen de muur zet, is alles gelijk verdeeld geweest en kreeg hij een brief van diezelfde advocaat dat alimentatie niet meer nodig was.
Toch raar dat men dan ineens terug voor rede vatbaar is
Maar zelfs als dit niet het geval is, zijn er mensen die manipulatief en inventief genoeg zijn om van iemands leven een ware hel te maken.
Een huwelijk vermijden om te voorkomen dat uw wederhelft met uw geld gaat lopen vind ik ietwat overdreven, ook al heb ik het meermaals van dichtbij gezien.
Het is trouwens volkomen nutteloos, aangezien degene die de rekeningen zou plunderen, toch de helft mag terugstorten... Daar zorgt uw advocaat wel voor, tenzij er een andere regeling kan worden getroffen.
Het hebben en houden is sowieso gelijk verdeeld (tenzij uw huwelijkscontract anders bepaald) en het kot leeghalen en rekeningen plunderen gaat daar weinig aan kunnen veranderen.
Even dit terzijde: een vroegere collega heeft een ex-vrouw die, alvorens de scheiding aan te vragen, de rekeningen had geplunderd en het huis leeggemaakt. Enkele dagen later viel er een brief in de bus van haar advocaat, ze wilde nog alimentatie ook, gezien haar gebrek aan een degelijk inkomen.
En inderdaad, je weet dus nooit hoe sadistisch iemand kan zijn, want toen hij haar even had apart genomen om over de gevolgen te praten wanneer je iemand met zijn rug tegen de muur zet, is alles gelijk verdeeld geweest en kreeg hij een brief van diezelfde advocaat dat alimentatie niet meer nodig was.
Toch raar dat men dan ineens terug voor rede vatbaar is
Tja het valt maar net te zien hoe je het bekijkt.relativity schreef:Er zijn er genoeg die niet gehuwd zijn maar wel volmachten hebben op elkaars rekeningen.
In deze tijd waar bijna iedereen gaat werken, is het naar mijn mening meer een hulpmiddel geworden om jezelf "rijk" te vechten of je partner de dieperik in te "kl*ten" de dag dat het mis gaat. Het nut ervan ontgaat mij volledig, waarom zouden mensen moeten trouwen om te laten blijken dat ze van elkaar houden en de rest van hun leven willen delen? Dat kunnen ze ook door het gewoon te doen vind ik, zonder al die rompslomp en het risico op de ergernis en kosten van een (v)echtscheiding.
Bij mij zou het simpel zijn, een gemeenschappelijke rekening voor de gemeenschappelijke kosten en verder ieder het zijn/haar. Dat klinkt misschien weinig romantisch, maar ik heb het genoeg mis zien gaan bij mijn voorgangers om te weten hoe je het beter niet aanpakt. Beide ooms geplukt doorheen hun leven, mijn vader ook, daarom nog niet allemaal door één huwelijk. Sommigen zijn geleidelijk aan geplunderd doorheen de loop van enkele huwelijken. Ik zal allessinds één van de eersten zijn sinds mijn grootvader, die de verlies-cyclus eindelijk doorbreekt.
Ik zie niet waarom het huwelijk hierbij wordt geviseerd. In een huwelijk kan alles even goed worden geregeld als wanneer je "los" bij elkaar woont. Klare afspraken maken goede vrienden, ook in het huwelijk.
Nu terugkomend op het geciteerde geval, ik zie niet in waarom een egyptenaar (of een belg of iemand van chakamaka) met een inkomen van 1000€ - dat is ergens de dopuitkering - nood heeft aan een kredietkaart. Eerste lampje dat zou moeten branden.
Nu terugkomend op het geciteerde geval, ik zie niet in waarom een egyptenaar (of een belg of iemand van chakamaka) met een inkomen van 1000€ - dat is ergens de dopuitkering - nood heeft aan een kredietkaart. Eerste lampje dat zou moeten branden.
-
mickymouseke
- Jr. Member

- Contacteer:
leuke lectuur allemaal
maar ik weet nog niet veel meer natuurlijk
enkel dat mijn voornemen alvast nogmaals bevestigd wordt
mocht er zich ooit nog eens een partij aanbieden , ieder voor zich , zeg ik dan
maar aan alle pessimisten ... het ook anders
zelf ben ik "proper "gescheiden , 750e notariskosten en alles netjes verdeeld zonder ambras
(en ja, er was zelfs een huis te verdelen ...)
ik ben zelfs zijn nieuwe badkamer gaan schilderen, naar de Ikea gereden om meubels
en heb heel zijn boel naar zijn nieuwe stek verhuisd .
soit , de collega is in Egypte getrouwd, het contract is overgezet naar hier zonder speciale akte of voorwaarden .
die 1000 euro is geen doppersloontje , maar een écht loon voor écht werk ... yep ook dat bestaat !
doei
maar ik weet nog niet veel meer natuurlijk
enkel dat mijn voornemen alvast nogmaals bevestigd wordt
mocht er zich ooit nog eens een partij aanbieden , ieder voor zich , zeg ik dan
maar aan alle pessimisten ... het ook anders
zelf ben ik "proper "gescheiden , 750e notariskosten en alles netjes verdeeld zonder ambras
(en ja, er was zelfs een huis te verdelen ...)
ik ben zelfs zijn nieuwe badkamer gaan schilderen, naar de Ikea gereden om meubels
en heb heel zijn boel naar zijn nieuwe stek verhuisd .
soit , de collega is in Egypte getrouwd, het contract is overgezet naar hier zonder speciale akte of voorwaarden .
die 1000 euro is geen doppersloontje , maar een écht loon voor écht werk ... yep ook dat bestaat !
doei
Ik viseer noch de werklozen, noch de mensen die slechts 1000€ betaald krijgen voor een job. Als dat bestaat, is dat een regelrechte schande. Ook voor werklozen is dat bedrag te laag om een volwaardig leven te leiden.
Maar het om gaat is dat een persoon die slechts 1000€ inkomsten heeft, een kredietkaart heeft! Dat kan er bij mij niet in, maar kom ik ben zeker van de oude stempel.
Maar het om gaat is dat een persoon die slechts 1000€ inkomsten heeft, een kredietkaart heeft! Dat kan er bij mij niet in, maar kom ik ben zeker van de oude stempel.