Misleidende reclame bij Deutsche Bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
MacGSailor
- Newbie

- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 okt 2008
Misleidende reclame bij Deutsche Bank
In het laatste kwartaal van 2008 heb ik een spaar- en zichtrekening geopend bij deze bank. Dit werd mij toen voorgesteld als een db-max pakket, bestaande uit een db-E-account (zicht) en een db-IntensivPlus-account (spaar). Ik verkeerde al die tijd in de waan dat ik op mijn spaarrekening de hoogst mogelijke rente zou verwerven.
Nu blijkt een db-max pakket te bestaan uit een zichtrek. + een E-saving account een rente genererend van 2,5 % ipv 2,25 %. Waarschijnlijk heb ik dus al die tijd een te lage rente gekregen.
Toen ik begin deze maand op dit feit viel, stuurde ik een email naar hun clientendienst met de vraag om verduidelijking. GEEN REACTIE!!! Meer dan een week later herinnerde ik aan mijn vorige email. Slechts dagen later kreeg ik een email terug waarop ze zich vooral verschuilden achter een nonsensicaal antwoord dat ze mij telefonisch zouden gecontacteerd hebben. Ik reageerde daarop weeral met een email omdat hun antwoord nergens op slaat en ze niet eens de moeite schijnen te nemen om op een duidelijke vraag een duidelijk antwoord te geven.
Deze bank slaagt er gewoon niet in om behoorlijk te communiceren en rekent er blijkbaar vooral op dat een probleem doodzwijgen een oplossing is.
Wat staat mij nu verder te doen? Graag wat feedback en/of soortgelijke ervaringen met eventuele oplossingen.
Nu blijkt een db-max pakket te bestaan uit een zichtrek. + een E-saving account een rente genererend van 2,5 % ipv 2,25 %. Waarschijnlijk heb ik dus al die tijd een te lage rente gekregen.
Toen ik begin deze maand op dit feit viel, stuurde ik een email naar hun clientendienst met de vraag om verduidelijking. GEEN REACTIE!!! Meer dan een week later herinnerde ik aan mijn vorige email. Slechts dagen later kreeg ik een email terug waarop ze zich vooral verschuilden achter een nonsensicaal antwoord dat ze mij telefonisch zouden gecontacteerd hebben. Ik reageerde daarop weeral met een email omdat hun antwoord nergens op slaat en ze niet eens de moeite schijnen te nemen om op een duidelijke vraag een duidelijk antwoord te geven.
Deze bank slaagt er gewoon niet in om behoorlijk te communiceren en rekent er blijkbaar vooral op dat een probleem doodzwijgen een oplossing is.
Wat staat mij nu verder te doen? Graag wat feedback en/of soortgelijke ervaringen met eventuele oplossingen.
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Ik heb ook in die periode een db-max pakket geopend.MacGSailor schreef:In het laatste kwartaal van 2008 heb ik een spaar- en zichtrekening geopend bij deze bank. Dit werd mij toen voorgesteld als een db-max pakket, bestaande uit een db-E-account (zicht) en een db-IntensivPlus-account (spaar). Ik verkeerde al die tijd in de waan dat ik op mijn spaarrekening de hoogst mogelijke rente zou verwerven.
Nu blijkt een db-max pakket te bestaan uit een zichtrek. + een E-saving account een rente genererend van 2,5 % ipv 2,25 %. Waarschijnlijk heb ik dus al die tijd een te lage rente gekregen.
Toen ik begin deze maand op dit feit viel, stuurde ik een email naar hun clientendienst met de vraag om verduidelijking. GEEN REACTIE!!! Meer dan een week later herinnerde ik aan mijn vorige email. Slechts dagen later kreeg ik een email terug waarop ze zich vooral verschuilden achter een nonsensicaal antwoord dat ze mij telefonisch zouden gecontacteerd hebben. Ik reageerde daarop weeral met een email omdat hun antwoord nergens op slaat en ze niet eens de moeite schijnen te nemen om op een duidelijke vraag een duidelijk antwoord te geven.
Deze bank slaagt er gewoon niet in om behoorlijk te communiceren en rekent er blijkbaar vooral op dat een probleem doodzwijgen een oplossing is.
Wat staat mij nu verder te doen? Graag wat feedback en/of soortgelijke ervaringen met eventuele oplossingen.
Ivm met u mails, men antwoordt steeds telefonisch zodat u nooit een bewijs van hun antwoord op papier hebt en het dus nooit tegen hen zult kunnen gebruiken. Zijn gewoon slimme truken. Pas op, anderen doen net hetzelfde. U kunt er zelfs ook van leren, krijg je een vervelende mail, antwoord telefonisch, krijg je een vriendelijke mail, antwoord .... Als je een antwoord wilt ivm wat dan ook heb ik ondervonden dat het beter is te bellen naar de bank, probeer vriendelijk te blijven, men zal u wel antwoorden naar best vermogen.
Men heeft inderdaad een nieuwe rekening geopend, de E saving account, die een hogere rente geeft dan de db intensiv plus, dit is volgens mij louter om nieuwe klanten aan te trekken. Ikzelf heb op het moment dat de getrouwheidspremie ( periode nov 2009 ) verworven was, de db intensiv plus laten afsluiten en het saldo laten overboeken naar een nieuwe online geopende spaarrekening db E saving acount. Ik vind het ook vervelend al dat gedoe, maar wat doe je eraan.
Ik wil hen niet verdedigen, maar hou wel een gedeelte van mijn tegoeden bij de bank aan om volgende redenen;
- gratis mastercard ( ik heb geen visa )
- geen andere onnozele kosten, zelfs nog 1% op zichtrekening
- vrij hoge rente op spaarrekeningen in vergelijking tot de meeste banken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
DB staat gekend voor zulke zaken. Als je spaart bij DB moet de bedriegelijke manier waarop ze met hun klanten omgaan, erbij nemen vrees ik.MacGSailor schreef:In het laatste kwartaal van 2008 heb ik een spaar- en zichtrekening geopend bij deze bank. Dit werd mij toen voorgesteld als een db-max pakket, bestaande uit een db-E-account (zicht) en een db-IntensivPlus-account (spaar). Ik verkeerde al die tijd in de waan dat ik op mijn spaarrekening de hoogst mogelijke rente zou verwerven.
Nu blijkt een db-max pakket te bestaan uit een zichtrek. + een E-saving account een rente genererend van 2,5 % ipv 2,25 %. Waarschijnlijk heb ik dus al die tijd een te lage rente gekregen.
Toen ik begin deze maand op dit feit viel, stuurde ik een email naar hun clientendienst met de vraag om verduidelijking. GEEN REACTIE!!! Meer dan een week later herinnerde ik aan mijn vorige email. Slechts dagen later kreeg ik een email terug waarop ze zich vooral verschuilden achter een nonsensicaal antwoord dat ze mij telefonisch zouden gecontacteerd hebben. Ik reageerde daarop weeral met een email omdat hun antwoord nergens op slaat en ze niet eens de moeite schijnen te nemen om op een duidelijke vraag een duidelijk antwoord te geven.
Deze bank slaagt er gewoon niet in om behoorlijk te communiceren en rekent er blijkbaar vooral op dat een probleem doodzwijgen een oplossing is.
Wat staat mij nu verder te doen? Graag wat feedback en/of soortgelijke ervaringen met eventuele oplossingen.
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Er zijn ergere banken waar je geen nieuwe beterrentende rekening kan openen als bestaande klant
-
MacGSailor
- Newbie

- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 okt 2008
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Dat Deutsche bank niet de laagste rente uitkeert, daar ben ik het met U mee eens.
Mijn ongenoegen gaat over hun bedrieglijke/misleidende praktijk waarbij ze een produkt propageren en daarna de inhoud/aard van het product zonder enige kennisgeving wijzigen. Dit grenst m.i. aan het frauduleuze! Als U morgen een levensvezekeringscontract onderschrijft en uw verzekeraar zonder U te verwittigen het product met dezelfde naam tot een een autoverzekering omtovert, gaat U toch ook steigeren.
Intussen (vandaag) kreeg ik wel een email met een laconieke verwijzing naar het reglement.
Gezien ik omwille van "garantiefonds" en "bedrijfsvoorheffing" wel moet spreiden, blijf ik voorlopig (d.i. tot maximaal het jaareinde) bij DB... maar wel met zware tegenzin.
Mijn ongenoegen gaat over hun bedrieglijke/misleidende praktijk waarbij ze een produkt propageren en daarna de inhoud/aard van het product zonder enige kennisgeving wijzigen. Dit grenst m.i. aan het frauduleuze! Als U morgen een levensvezekeringscontract onderschrijft en uw verzekeraar zonder U te verwittigen het product met dezelfde naam tot een een autoverzekering omtovert, gaat U toch ook steigeren.
Intussen (vandaag) kreeg ik wel een email met een laconieke verwijzing naar het reglement.
Gezien ik omwille van "garantiefonds" en "bedrijfsvoorheffing" wel moet spreiden, blijf ik voorlopig (d.i. tot maximaal het jaareinde) bij DB... maar wel met zware tegenzin.
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Het zou me verwonderen dat u bij de creatie van de esaving account geen bericht hebt gekregen van DB, maar ik sluit dit niet uit.
Ik heb dit alleszins per post ontvangen en heb na de getrouwheidsperiode gewoon overgeschakeld.
Ik heb dit alleszins per post ontvangen en heb na de getrouwheidsperiode gewoon overgeschakeld.
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Toen ik mijn DB-m@x pakket opende bestond dat uit
- db e-account zichtrekening
- db Plus spaarrekening
Enkele weken later werd het pakket veranderd:
- db e-account zichtrekening
- db IntensivPlus spaarrekening
De recentste wijziging betrof:
- db e-account zichtrekening
- db e-savingsaccount spaarrekening
Ook ik heb na de getrouwheidsperiode gewoon overgeschakeld.
Op een moment stond ik dus met 4 rekeningen, maar heb er 2 van laten afsluiten. Ordnung muss sein
- db e-account zichtrekening
- db Plus spaarrekening
Enkele weken later werd het pakket veranderd:
- db e-account zichtrekening
- db IntensivPlus spaarrekening
De recentste wijziging betrof:
- db e-account zichtrekening
- db e-savingsaccount spaarrekening
Ook ik heb na de getrouwheidsperiode gewoon overgeschakeld.
Op een moment stond ik dus met 4 rekeningen, maar heb er 2 van laten afsluiten. Ordnung muss sein
-
domino16
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Kan men bij de Deutsche Bank zelf via de site rekeningen afsluiten of moet men daarvoor naar het callcenter bellen ?
Laatst gewijzigd door domino16 op 27 januari 2010, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Je moet wel telkens die getrouwheidsperiode afwachten vooraleer het nuttig is om over te schakelen.fdgroote schreef:Toen ik mijn DB-m@x pakket opende bestond dat uit
- db e-account zichtrekening
- db Plus spaarrekening
Enkele weken later werd het pakket veranderd:
- db e-account zichtrekening
- db IntensivPlus spaarrekening
De recentste wijziging betrof:
- db e-account zichtrekening
- db e-savingsaccount spaarrekening
Ook ik heb na de getrouwheidsperiode gewoon overgeschakeld.
Op een moment stond ik dus met 4 rekeningen, maar heb er 2 van laten afsluiten. Ordnung muss sein
Is in feite een beetje analoog met het toekennen van een aangroeipremie. Waar men vroeger extra kapitaal lokte door een aangroeipremie toe te kennen lanceert men nu op geregelde tijdstippen een spaarrekening met een iets groter rendement.
Overschakelen naar een andere bank uit onvrede kan men wel doen, maar men moet zich dan wel kunnen verbeteren.
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Eens men online bankiert bij Deutsche Bank kan men online een nieuwe spaarrekening openen. Om oudere te laten afsluiten volstaat een telefoontje naar het callcenter.domino16 schreef:Kan men bij de Deutsche Bank zelf via de site rekeningen afsluiten of moet men daarvoor naar het callcenter bellen ?
-
domino16
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Bedankt voor de info!Darts schreef:Eens men online bankiert bij Deutsche Bank kan men online een nieuwe spaarrekening openen. Om oudere te laten afsluiten volstaat een telefoontje naar het callcenter.domino16 schreef:Kan men bij de Deutsche Bank zelf via de site rekeningen afsluiten of moet men daarvoor naar het callcenter bellen ?
Mvg
-
domino16
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Beste Darts, ik lees hier boven dat je denkt dat een telefoontje naar een callcenter van een bank geen bewijs levert van een vraag/antwoord. Ik meen te weten dat in elk callcenter alle gesprekken en terecht vind ik worden opgenomen ( het wordt soms ook gezegd: voor uw veiligheid wordt dit gesprek opgenomen...).
Dit maar ter info.
Mvg
Dit maar ter info.
Mvg
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Bij het bellen naar een callcenter krijg je meestal te horen dat het gesprek wordt opgenomen 'omwille van kwaliteitsredenen'. Ik dacht dat je net die boodschap krijgt omdat ze de opnames enkel mogen gebruiken bij het evalueren/verbeteren van hun telefonische dienstverlening en net niet om nadien te bewijzen wat er telefonisch gezegd is. Dat heeft met de privacy wetgeving te maken. Je mag volgens mij niet zomaar opnames van gesprekken maken en de inhoud van deze opnames dan gebruiken bij geschillen.domino16 schreef:Beste Darts, ik lees hier boven dat je denkt dat een telefoontje naar een callcenter van een bank geen bewijs levert van een vraag/antwoord. Ik meen te weten dat in elk callcenter alle gesprekken en terecht vind ik worden opgenomen ( het wordt soms ook gezegd: voor uw veiligheid wordt dit gesprek opgenomen...).
Dit maar ter info.
Mvg
Trouwens, is het nieuwsbericht op Spaargids juist dat DB de rentes doet zakken op haar spaarrekeningen? Ik lees dat de E-spaar naar 1,90% + 0,40% zou gaan vanaf 01/02 en de IntensivPlus zelfs naar 1,35% + 0,30%. Ik vind er alleen nergens anders iets over terug (vreemd gezien rentedalingen meestal voor algemene consternatie zorgen op het forum
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
das een fikse renteverlaging ... en ik zit nog vast tot einde juli 
Re: Misleidende reclame bij Deutsche Bank
Rentedaling klopt, log maar eens aan op de DB accounts... uiteraard gaan de commerciëlen van DB je niet 'adviseren' om te switchen van Intensiv Plus naar E-saving, die mogen dat gewoon niet, E-saving werd gecreëerd voor vers geld. Nu wordt iedereen die bij de lancering van die E-saving niet zelf de switch maakte (let wel : switchen = getrouwheid weg) nog eens extra in het zak gezakt door een forsere rentedaling vs. E-saving. Geef het nog enkele dagen en Rabobank zakt ook, die kunnen gewoon niet achter blijven.


