Mobile APP verschillende banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Mobile APP verschillende banken
Ik hoop dat dit op de goede plaats staat.
Mijn situatie:
Momenteel tevreden klant bij KBC, wegens hypotecaire lening overschakeling naar de beste aanbieder in ons geval Crelan.
Nu willen zowel mijn vriendin als ik nog een aparte rekening houden, zij is klant bij Argenta en behoud alles zoals het is (buiten de loondomicilie).
Ik zou graag weggaan bij KBC wegens de kosten die bij een zichtrekening komen bij de bank.
Grootste pluspunt aan KBC wat ik zoek bij mijn volgende bank is de toegang tot de mobile app...
Deze is namelijk zo versleuteld dat je kan aanmelden met een paspoort (geen kaartlezer noch kaart nodig).
Dus mijn vraag welke bank heeft dit nog?
En dan kan ik even kijken welke banken dan een gratis zichtrekening aanbieden.
Ik heb zelf de sites al even bekeken maar bv. bij Axa heb je voor activatie nog een kaartlezer nodig (maar niet duidelijk vermeld of dit ook nog nodig is voor het gebruik).
Graag jullie ervaringen of tips
alvast bedankt!
Mijn situatie:
Momenteel tevreden klant bij KBC, wegens hypotecaire lening overschakeling naar de beste aanbieder in ons geval Crelan.
Nu willen zowel mijn vriendin als ik nog een aparte rekening houden, zij is klant bij Argenta en behoud alles zoals het is (buiten de loondomicilie).
Ik zou graag weggaan bij KBC wegens de kosten die bij een zichtrekening komen bij de bank.
Grootste pluspunt aan KBC wat ik zoek bij mijn volgende bank is de toegang tot de mobile app...
Deze is namelijk zo versleuteld dat je kan aanmelden met een paspoort (geen kaartlezer noch kaart nodig).
Ik heb zelf de sites al even bekeken maar bv. bij Axa heb je voor activatie nog een kaartlezer nodig (maar niet duidelijk vermeld of dit ook nog nodig is voor het gebruik).
alvast bedankt!
Re: Mobile APP verschillende banken
Bij Fortis heb je ook nog enkel een paswoord nodig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij record kan je met digipass, identiteitskaart en bankkaart aanmelden. De mobiele app ken ik niet. Zichtrekening is er gratis.
Wel opletten, sommige zichtrekeningen zijn enkel gratis als je er je loon laat domiciliëren.
Wel opletten, sommige zichtrekeningen zijn enkel gratis als je er je loon laat domiciliëren.
Wat is de grootste troef dan van die mobile app? Ik neem aan dat je niet onderweg even via 3G al je overschrijvingen gaat invoeren via touchscreen. Dus hoogstens het saldo checken? Elkaar betalen via smartphone lijkt me dan wel weer handig ...en daar is men mee bezig via Bancontact/Mister Cash App ..waar zowel cleran als argenta al partner van zijn.
Ben verrast dat iemand een mobile app als grote troef bekijkt .. leek mij eerder weer marketing-gedoe van de grootbanken. Hoe wekt dat met paspoort .. is dat je ID? Of een soort code die je moet inscannen via camera van de smartphone? Ik heb zelfs mijn automatisch via sms herladen uitgezet voor het geval ik mijn smartphone ooit verlies....
Ben verrast dat iemand een mobile app als grote troef bekijkt .. leek mij eerder weer marketing-gedoe van de grootbanken. Hoe wekt dat met paspoort .. is dat je ID? Of een soort code die je moet inscannen via camera van de smartphone? Ik heb zelfs mijn automatisch via sms herladen uitgezet voor het geval ik mijn smartphone ooit verlies....
[quote="Filip285"]Wat is de grootste troef dan van die mobile app? Ik neem aan dat je niet onderweg even via 3G al je overschrijvingen gaat invoeren via touchscreen.
nog nooit van fon of hotspot gehoord.
van free wifi in het buitenland nog niet gesproken.
Estate Guru believer.
Daar er verscheidene banken met een gratis zichtrekening zijn waar me weinig verschil lijkt, vind ik dit een goede vergelijking voor mij.
Ik heb het toch al 3 x meegemaakt dat ik plots een overschrijving kon gebruiken.
1. ik ging mijn eerste macbook kopen, kijk thuis op online banking saldo zeker toereikend een half uurtje later in de winkel plots niet meer (reden: automatische overschijving met te klein resterend bedrag, moet net lukken maar zeer onhandig) natuurlijk geen bankautomaat in de buurt, restbedrag volgende dag gaan betalen en 4 x een half uur onderweg...
toen had het heel handig geweest
2. mijn vriendin is consulente voor een cosmeticabedrijf en tijdens onze vakantie vorige week besefte ze dat er via een domicilie automatisch zou worden afgehaald, helaas vermoedde ze dat haar saldo ontoereikend is. Ze is klant bij Argenta en geen bank in de buurt om even alles te controleren uiteraard... vlug de mobile app open en hopla voldoende overschrijven...
Ik begrijp dat dit geen punt is, maar daar ik geen andere belangrijke punten vond, vind ik dit toch handig daar mijn bank van mijn lening dit niet heeft.
(Ondertussen ben ik ookal aan het overwegen voor eventueel een spaarreking zoals NIBCdirect etc. te openen, maar dat moet ik nog even overdenken)
Ik heb het toch al 3 x meegemaakt dat ik plots een overschrijving kon gebruiken.
1. ik ging mijn eerste macbook kopen, kijk thuis op online banking saldo zeker toereikend een half uurtje later in de winkel plots niet meer (reden: automatische overschijving met te klein resterend bedrag, moet net lukken maar zeer onhandig) natuurlijk geen bankautomaat in de buurt, restbedrag volgende dag gaan betalen en 4 x een half uur onderweg...
toen had het heel handig geweest
2. mijn vriendin is consulente voor een cosmeticabedrijf en tijdens onze vakantie vorige week besefte ze dat er via een domicilie automatisch zou worden afgehaald, helaas vermoedde ze dat haar saldo ontoereikend is. Ze is klant bij Argenta en geen bank in de buurt om even alles te controleren uiteraard... vlug de mobile app open en hopla voldoende overschrijven...
Ik begrijp dat dit geen punt is, maar daar ik geen andere belangrijke punten vond, vind ik dit toch handig daar mijn bank van mijn lening dit niet heeft.
(Ondertussen ben ik ookal aan het overwegen voor eventueel een spaarreking zoals NIBCdirect etc. te openen, maar dat moet ik nog even overdenken)
Het ging me niet over de verbinding maar over het touchscreen. Ik zie mezelf nog niet op de trein mijn overschrijvingsformulieren bovenhalen en deze invoeren op een 4"5 inch touchscreen ... Maar ik snap nu zijn doel wel: overschrijven tussen eigen rekeningenplatin schreef:Filip285 schreef:Wat is de grootste troef dan van die mobile app? Ik neem aan dat je niet onderweg even via 3G al je overschrijvingen gaat invoeren via touchscreen.
Waarom niet? Een touchscreen werkt heel aangenaam hoorFilip285 schreef:Het ging me niet over de verbinding maar over het touchscreen. Ik zie mezelf nog niet op de trein mijn overschrijvingsformulieren bovenhalen en deze invoeren op een 4"5 inch touchscreen ... Maar ik snap nu zijn doel wel: overschrijven tussen eigen rekeningenplatin schreef:
Geyzes schreef:Ik hoop dat dit op de goede plaats staat.
Mijn situatie:
alvast bedankt!
Crelan heeft ook z'n eigen app