Moederbedrijf van Banca Monte Paschi Belgio roept hulp in van de overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Moederbedrijf van Banca Monte Paschi Belgio roept hulp in van de overheid
Sorry voor opnieuw te starten maar er staat dat ik er niet kan op antwoorden vandaar.
Moeten wij onze centen om kaupthing verhalen tegen te gaan er weghalen?
Waar nog wel naartoe want CE en DHB hun rating is ook al verlaagd?
Deutsche bank is iedereen kwaad op.
Alles op rabo is niet echt spreiden.
Wat denken jullie?
Moeten wij onze centen om kaupthing verhalen tegen te gaan er weghalen?
Waar nog wel naartoe want CE en DHB hun rating is ook al verlaagd?
Deutsche bank is iedereen kwaad op.
Alles op rabo is niet echt spreiden.
Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Anonymous op 27 maart 2009, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
janverf
Re: Nieuws: Moederbedrijf van Banca Monte Paschi Belgio roept hulp in van de overhei
Je kan je geld overal zetten waar je maar wilt , blijf gewoon onder de maximale gewaarborgde bedragen. Poepsimpel en zo veilig als maar kan zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
janverf
Re: Moederbedrijf van Banca Monte Paschi Belgio roept hulp in van de overheid
Als je nergens meer geld mag zetten bij een bank die steun heeft gekregen of gevraagd van de overheid is er maar 1 bank meer over : "onderuwhoofdkussenbank".
aan de geruchten hecht ik weinig waarde...gelijk gezegd, blijf onder het garantiestelsel en je bent safe...
ik ben wel zeer telleurgesteld in hun rente...
zelfs zo erg dat ik juist 26K euro heb weggehaald en voorlopig naar CE boek...
waarschijnlijk neem voor 20K 'n derde termijnrekening erbij en de rest als zakgeld....
waarschijnlijk neem voor 20K 'n derde termijnrekening erbij en de rest als zakgeld....
Of in goudstaafjesjanverf schreef: Als je nergens meer geld mag zetten bij een bank die steun heeft gekregen of gevraagd van de overheid is er maar 1 bank meer over : "onderuwhoofdkussenbank".
1 kg goud =
25/01 : 21.620
02/03 : 24.400
26/03 : 22.270
Nogal riskant om je spaarcenten.
Hier is ook geen rekening gehouden met de kosten bij zulke transacties en het feit dat je alles in een blok (staaf) moet doen.
Met 25% van je spaarcenten per bank moet je toch de risico's genoeg gespreid hebben. Let op dat als er iets fout loopt bij CE, DHB zou rap kunnen volgen dus die 2 tellen voor 1 is veiliger.
Op middellange termijn (min 2 à 3 jaar) BKCP expansion of andere tak 21 kunnen nog een goede rendement halen. Zeker als je het geld meer dan 8 jaar kan laten staan.
25/01 : 21.620
02/03 : 24.400
26/03 : 22.270
Nogal riskant om je spaarcenten.
Hier is ook geen rekening gehouden met de kosten bij zulke transacties en het feit dat je alles in een blok (staaf) moet doen.
Met 25% van je spaarcenten per bank moet je toch de risico's genoeg gespreid hebben. Let op dat als er iets fout loopt bij CE, DHB zou rap kunnen volgen dus die 2 tellen voor 1 is veiliger.
Op middellange termijn (min 2 à 3 jaar) BKCP expansion of andere tak 21 kunnen nog een goede rendement halen. Zeker als je het geld meer dan 8 jaar kan laten staan.
Zoals eerder door mij verteld, ik stort terug op een tak-21, met name Ethias First. Je krijgt 3% zonder al die poespas van getrouwheidspremies. De kosten 1,1 % zijn éénmalig en je betaalt niet jaarlijks 15 % RV. Ik heb mijn rekening gemaakt en de tak-21 is het voordeligst. Ik vind het ook belangrijk dat we in deze crisistijden op Belgische banken ons geld toevertrouwen. Waarom ons geld geven aan Turken, Italianen, ... ? Zelfs al staan ze onder Nederlands of Luxemburgs garantiestelsel - je ziet wat met Kaupthing gebeurd is.
Het is de vraag of de Italiaanse overheid (Italië heeft het 6de grootste BBP ter wereld) zijn 3de bank failliet zal laten gaan. Die kans acht ik zeer klein. IJsland wilde Kaupthing ook niet failliet laten gaan maar kon geen bail out betalen. Italië heeft geld genoeg en 1.3 miljard euro is een peulschil voor een land met een BBP van 1800 miljard euro.
Nu dat is in normale omstandigheden.
Voorts its Banca dei Monte Pashi di Sienna een zeer ernstige bank en klopt het bij de Italiaanse staat aan voor een miljarden plan dat de Italiaanse staat heeft uitgewerkt. Die 1,3 miljard euro is dus een deel van de pot beschikbaar voor de Italiaanse banken (unicredit en banca populare hebben al geld gekregen). Voorts is banca dei monte pashi di sienna een echte bank die ook interbancair leent etc etc...
Ik heb er geen rekening bij en zal dat ook even niet, heb er even aan gedacht maar hun rente verlagingen zijn zo scherp dat ik liever alles bij Dexia zet.
Nu dat is in normale omstandigheden.
Voorts its Banca dei Monte Pashi di Sienna een zeer ernstige bank en klopt het bij de Italiaanse staat aan voor een miljarden plan dat de Italiaanse staat heeft uitgewerkt. Die 1,3 miljard euro is dus een deel van de pot beschikbaar voor de Italiaanse banken (unicredit en banca populare hebben al geld gekregen). Voorts is banca dei monte pashi di sienna een echte bank die ook interbancair leent etc etc...
Ik heb er geen rekening bij en zal dat ook even niet, heb er even aan gedacht maar hun rente verlagingen zijn zo scherp dat ik liever alles bij Dexia zet.
Laatst gewijzigd door Pieterjan op 27 maart 2009, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
En dat Credit Europe eigenlijk een junk bank is, doet jou niets? Ik zou voor geen haar geld willen zetten op die Turkse pseudo bank.w00ha schreef: aan de geruchten hecht ik weinig waarde...gelijk gezegd, blijf onder het garantiestelsel en je bent safe...
waarschijnlijk neem voor 20K 'n derde termijnrekening erbij en de rest als zakgeld....![]()
junk bank ?...omdat de rating is verlaagd...?Pieterjan schreef:En dat Credit Europe eigenlijk een junk bank is, doet jou niets? Ik zou voor geen haar geld willen zetten op die Turkse pseudo bank.w00ha schreef: aan de geruchten hecht ik weinig waarde...gelijk gezegd, blijf onder het garantiestelsel en je bent safe...
waarschijnlijk neem voor 20K 'n derde termijnrekening erbij en de rest als zakgeld....![]()
daarvoor heb weinig negatief gelezen over CE en plots begint iedereen die bank met Kaupthing te vergelijken...
ik heb als kaupthing spaarder al mijn geld met gedeeltelijke intrest terug...
ik weet niet wat meer stresserend is 'n klassieke termijn of spaarrekening of aandelen...
nee, niet echt...
Dit is een Turkse financieringsbank, die geld ophaalt. Correctie, dit is belastingsgeld wat je terugkrijgt. Je moet jezelf de vraag stellen of je deze bank zou gebruiken als er geen garantiefonds is. De vraag is neen, niemand zou zijn geld daar zetten. Getuigen de commentaren van ik blijf onder de 100.000 euro. Bos heeft al meermaals te kennen gegeven dat hij het schandalig vindt dat het Nederlandse garantiefonds moet instaan voor dergelijke banken met ontzettend hoge rentes in vergelijking met de Euribor rente. Ik zou zeker en vast oppassen.w00ha schreef:junk bank ?...omdat de rating is verlaagd...?Pieterjan schreef:
En dat Credit Europe eigenlijk een junk bank is, doet jou niets? Ik zou voor geen haar geld willen zetten op die Turkse pseudo bank.
daarvoor heb weinig negatief gelezen over CE en plots begint iedereen die bank met Kaupthing te vergelijken...
ik heb als kaupthing spaarder al mijn geld met gedeeltelijke intrest terug...
ik weet niet wat meer stresserend is 'n klassieke termijn of spaarrekening of aandelen...
nee, niet echt...![]()
je bedoeld "het antwoord is neen" ....klopt.
Dit is een Turkse financieringsbank, die geld ophaalt. Correctie, dit is belastingsgeld wat je terugkrijgt. Je moet jezelf de vraag stellen of je deze bank zou gebruiken als er geen garantiefonds is. De vraag is neen, niemand zou zijn geld daar zetten. Getuigen de commentaren van ik blijf onder de 100.000 euro. Bos heeft al meermaals te kennen gegeven dat hij het schandalig vindt dat het Nederlandse garantiefonds moet instaan voor dergelijke banken met ontzettend hoge rentes in vergelijking met de Euribor rente. Ik zou zeker en vast oppassen.
belastingsgeld van nederland dan...so what ?
Bos heeft ons ook goed geript met fortis en amro...
als 'n bank hier in Belgie spaarproducten mag verkopen die onder garantie vallen, maakt het voor mij niet uit van welk fonds het moet komen...in geval van ...etc
de overheid moet deze banken onder toezicht houden, maar ik zal iig ook 'n oogje in 't zeil houden...
-
Vickske
Beste Pieterjan,
Zou je zo vriendelijk willen zijn om onmiddellijk op te houden met je wilde paniekzaaierij !? Het garantiefonds is er nu eenmaal en er is al véél meer belastinggeld gevloeid naar de zogezegd betrouwbare banken dan naar de banken die jij omschrijft als "junk banken". Indien deze banken, zoals DHB, Credit Europe en anderen echt dingen doen die niet door de beugel kunnen, dan is het aan de financiële autoriteiten (zoals CBFA in België en de overeenkomende instellingen in andere landen zoals Nederland) om in te grijpen. Zij verlenen immers licenties aan deze banken. Wat Wouter Bos betreft; hij is van zijn eerste domme uitspraak ook nog niet dood gegaan (remember de hele Fortis-saga) !!
Zou je zo vriendelijk willen zijn om onmiddellijk op te houden met je wilde paniekzaaierij !? Het garantiefonds is er nu eenmaal en er is al véél meer belastinggeld gevloeid naar de zogezegd betrouwbare banken dan naar de banken die jij omschrijft als "junk banken". Indien deze banken, zoals DHB, Credit Europe en anderen echt dingen doen die niet door de beugel kunnen, dan is het aan de financiële autoriteiten (zoals CBFA in België en de overeenkomende instellingen in andere landen zoals Nederland) om in te grijpen. Zij verlenen immers licenties aan deze banken. Wat Wouter Bos betreft; hij is van zijn eerste domme uitspraak ook nog niet dood gegaan (remember de hele Fortis-saga) !!
Ik zou ook geen grootbank gebruiken mocht er geen garantiefonds zijn. Ook bij een grootbank zou ik onder de 100.000 euro blijven.Je moet jezelf de vraag stellen of je deze bank zou gebruiken als er geen garantiefonds is. De vraag is neen, niemand zou zijn geld daar zetten. Getuigen de commentaren van ik blijf onder de 100.000 euro. Bos heeft al meermaals te kennen gegeven dat hij het schandalig vindt dat het Nederlandse garantiefonds moet instaan voor dergelijke banken met ontzettend hoge rentes in vergelijking met de Euribor rente. Ik zou zeker en vast oppassen.
Ik vind dat er overdreven veel aandacht is voor die ratingverlaging van de kleinere banken. Bij mijn weten hebben alle grootbanken ook al een rating verlaging gekregen. Daar is er nooit zoveel om te doen geweest. Men is bezig die banken in de vernieling te praten om dan als het zover is, met opgeheven vingertje te zeggen: zie je wel! Ik heb het altijd gezegd.
Nog een geluk dat ze niet beursgenoteerd zijn, dan was het gegarandeerd koekenbak.
Bos vindt het schandalig dat het Nederlandse garantiefonds moet instaan voor dergelijke banken. Waarom heeft DNB ze dan ooit een vergunning gegeven ?
Overdreven hoge rentes ? DHB: 2.5+0,75 / CE: 3+1
Er zijn banken in Nederland die veel meer geven. Waaronder ook afdelingen van grote Nederlandse banken.
Het is geen paniekzaaierij maar een nuchtere analyse van dergelijke banken. Na de situatie met Kaupthing ben ik er van overtuigd dat deze banken verboden moeten worden. Ze strikken argeloze mensen om hun geld te steken in dergelijke banken, ze nemen enorme risico's om hun torenhoge rentes op de spaarboekjes te financieren en komen in enorme problemen als de piramide instort. Iedereen is gewaarschuwd, je moet geen kerngeleerde te zijn dat het gevaarlijk is om een bank te vertrouwen die 65% van zijn kapitaal heeft uitstaan in Oost-Europa. Landen die enkel rechtgehouden worden dankzij miljarden leningen van het IMF en waar de economie krimpt met 10%.Vickske schreef: Beste Pieterjan,
Fortis, Dexia en KBC vergelijken met Credit Europe is een dooddoener. Geen enkel zinnig mens zal deze banken failliet laten gaan. Plus blijven de binnenlandse activiteiten van deze banken sowieso gegarandeerd (kijk naar IJsland). Credit Europe en DHB zijn een detail in het bankenlandschap.
Wie zegt dat Bos niet zegt: Die Belgen, die betaal ik niet terug hoor, ze moesten maar niet investeren in deze banken. Ten slotte heeft IJsland dit ook gedaan en Bos kennende...