Mogelijkheid verlies woonbonus
TIP
Mogelijkheid verlies woonbonus
Hallo,
Wij (mijn vrouw) zou binnenkort een woning geschonken krijgen door haar ouders. Deze woning zou in 2 delen geschonken worden (2x300.000€) met volmacht voor de ouders nog steeds.
Nu hebben wij zelf nog een woning (onze enige woning) waar we het voordeel van de woonbonus hebben.
Nu vragen wij ons af, moesten wij in deze woning gaan wonen en onze eigen woning verhuren, verliezen wij dan onze woonbonus? Moesten we in ons eigen woning blijven wonen en de gekregen woning verhuren, verliezen we dan ook onze woonbonus?
Moesten we in onze eigen woning blijven wonen en de nieuwe woning staat leeg, verliezen we dan onze woonbonus?
...
Mvg
Wij (mijn vrouw) zou binnenkort een woning geschonken krijgen door haar ouders. Deze woning zou in 2 delen geschonken worden (2x300.000€) met volmacht voor de ouders nog steeds.
Nu hebben wij zelf nog een woning (onze enige woning) waar we het voordeel van de woonbonus hebben.
Nu vragen wij ons af, moesten wij in deze woning gaan wonen en onze eigen woning verhuren, verliezen wij dan onze woonbonus? Moesten we in ons eigen woning blijven wonen en de gekregen woning verhuren, verliezen we dan ook onze woonbonus?
Moesten we in onze eigen woning blijven wonen en de nieuwe woning staat leeg, verliezen we dan onze woonbonus?
...
Mvg
Re: Mogelijkheid verlies woonbonus
Je verliest in alle situaties de "verhoging voor de enige woning" maar niet de woonbonus. Je valt in alle situaties terug op het basisbedrag van de woonbonus. Bij situaties 2 en 3 behoudt je de vlaamse woonbonus, bij situatie 1 val je terug op de federale woonbonus omdat het niet meer voor je eigen woning is.
Wat gebeurt er met de woonbonus als ik een tweede woning verwerf?
Wat gebeurt er met de woonbonus als ik een tweede woning verwerf?
Laatst gewijzigd door Tycoon op 31 oktober 2019, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
Re: Mogelijkheid verlies woonbonus
Wat bedoel je met "in 2 delen geschonken"?
Nu een deel, en later een deel?
De woonbonus heb je enkel als de huidige woning je enige én eigen woning is.
Dus in alle gevallen verlies je die.
Hoe lang loopt je lening al? Anders nog effe wachten op de schenking (als het niet dringend is) tot je lening 10 jaar loopt en je de verhoogde woonbonus zowieso weg is?
Nu een deel, en later een deel?
De woonbonus heb je enkel als de huidige woning je enige én eigen woning is.
Dus in alle gevallen verlies je die.
Hoe lang loopt je lening al? Anders nog effe wachten op de schenking (als het niet dringend is) tot je lening 10 jaar loopt en je de verhoogde woonbonus zowieso weg is?