Momenteel de ideale instapperiode?
TIP
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Momenteel de ideale instapperiode?
Ik zou net zeggen: vermijd de kranten. Alle MSM trouwens.Leemans-broertje schreef:Lees de kranten.
Ga zelf op zoek op internet en een wereld zal voor je opengaan.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nee, serieus, kan je aub even uitleggen ?Leemans-broertje schreef:Veel geluk dan !
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
- VIP member
- Contacteer:
Blijf nadenken !Boompie schreef:Nee, serieus, kan je aub even uitleggen ?Leemans-broertje schreef:Veel geluk dan !
Sorry, je wil een punt maken maar weigert e.e.a. uit te leggen - als je argumenten hebt om je statements mee te funderen, dan is er toch niks mis met die even te delen ?
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Is inderdaad heel veel. Maar in vergelijking met de bevolking gaat het wel over 1%. Al bij al nog wel te overzien, mij dunkt.Leemans-broertje schreef:bv De Tijd vandaag: dit jaar 800.000 asielzoekers in Duitsland.
Eigenlijk zouden we, om het heel cru en eigenlijk ook een beetje onmenselijk te zeggen, deze mensen moeten aanwenden zoals ze in Amerika doen. Ze als goedkope werkkrachten behandelen met minimale rechten. Geef ze tegelijkertijd ook zicht op volwaardig burgerschap als ze hier tien/twintig jaar aan het werk zijn en deze situatie is misschien beter voor deze mensen dan de huidige. Creëer een Europese droom net zoals de American Dream.
-
- VIP member
- Contacteer:
Tim, allemaal nobel hoor, dromen van een American Dream. De realiteit is echter dat de Turkse, Joodse Gemeenschap, Italiaanse,... nog steeds opgesloten zitten in hun eigen wereldje en hoe lang zijn deze hier al?
Europa kan deze extra toevloed van mensen niet aan. Men is weer vertrokken voor enkele verloren generaties. Men heeft geen geld meer voor de pensioenen te betalen van mensen die 40 jaar gewerkt hebben, hoe gaat men aan geld geraken om de vluchtelingen te betalen (want voor minder dan een huis en 1000 euro per maand doen ze het niet he). Gaat men ons verder uitpersen en eisen dat we tot 75 gaan werken?
Onze goedheid (sociaal stelsel) zal onze ondergang worden.
Europa kan deze extra toevloed van mensen niet aan. Men is weer vertrokken voor enkele verloren generaties. Men heeft geen geld meer voor de pensioenen te betalen van mensen die 40 jaar gewerkt hebben, hoe gaat men aan geld geraken om de vluchtelingen te betalen (want voor minder dan een huis en 1000 euro per maand doen ze het niet he). Gaat men ons verder uitpersen en eisen dat we tot 75 gaan werken?
Onze goedheid (sociaal stelsel) zal onze ondergang worden.
Waarom zouden 'we' 'ze' moeten behandelen als beesten? Neen, deze mensen zijn vaak jong en goed opgeleid, en dus zeer goed toegerust om volwaardig te kunnen functioneren in de Europese kenniseconomie. Laaggeschoolde arbeid moeten we maximaal robotiseren, en daarin moeten we niet meer dan het absolute minimum investeren; in 'hoofdarbeid' echter des te meer. Dat zal misschien / wellicht niet lukken voor alle 800'000, maar dat hoeft ook niet.
Ik kan het nog niet met overtuiging zeggen, maar ergens heb ik een voorgevoel dat deze humanitaire ramp uiteindelijk zal bijdragen tot de 'redding' van het oude (letterlijk en figuurlijk) continent.
Ik kan het nog niet met overtuiging zeggen, maar ergens heb ik een voorgevoel dat deze humanitaire ramp uiteindelijk zal bijdragen tot de 'redding' van het oude (letterlijk en figuurlijk) continent.
Mijn visie staat compleet haaks op die van jou, Frisse Freddy.
De betaalbaarheid van de pensioenen is geen issue op het moment dat er immigratie is van jongelui die nog volop om- en bijgeschoold kunnen worden (in opwaartse zin, uiteraard).
Hun situatie is een heel andere, of kàn dat zijn, als die van de laaggeschoolde gastarbeiders van de voorbije decennia.
We moeten er alleen in durven investeren. Investeren, dat betekent politiek heel andere keuzes maken dan de dwaze politiek die nu gevoerd wordt. Als ik kijk naar de stand van zaken op de beurzen, is er aan geld overigens totaal geen gebrek, dat zal niet het probleem zijn, het probleem is verstandige keuzes maken, die niet zijn ingegeven door populisme en kortzichtigheid.
Op dat vlak heb ik helaas geen vertrouwen in de huidige politieke generatie, maar goed: ze mogen bewijzen dat ik me vergis.
De betaalbaarheid van de pensioenen is geen issue op het moment dat er immigratie is van jongelui die nog volop om- en bijgeschoold kunnen worden (in opwaartse zin, uiteraard).
Hun situatie is een heel andere, of kàn dat zijn, als die van de laaggeschoolde gastarbeiders van de voorbije decennia.
We moeten er alleen in durven investeren. Investeren, dat betekent politiek heel andere keuzes maken dan de dwaze politiek die nu gevoerd wordt. Als ik kijk naar de stand van zaken op de beurzen, is er aan geld overigens totaal geen gebrek, dat zal niet het probleem zijn, het probleem is verstandige keuzes maken, die niet zijn ingegeven door populisme en kortzichtigheid.
Op dat vlak heb ik helaas geen vertrouwen in de huidige politieke generatie, maar goed: ze mogen bewijzen dat ik me vergis.
Denk dat dat laatste topic een eigen thread verdient 
Om terug te komen op het originele onderwerp : ik begrijp nog steeds de link tussen de 800.000 immigranten en een dreigende aandelencrash (zoals je aangeeft op momenteel-de-ideale-instapperiode-t1834 ... ml#p232642" onclick="window.open(this.href);return false; en verder) niet, Leemans-broertje. Op welke manier verwacht je dat dat op korte termijn een effect heeft op de beurs ?
Carl

Om terug te komen op het originele onderwerp : ik begrijp nog steeds de link tussen de 800.000 immigranten en een dreigende aandelencrash (zoals je aangeeft op momenteel-de-ideale-instapperiode-t1834 ... ml#p232642" onclick="window.open(this.href);return false; en verder) niet, Leemans-broertje. Op welke manier verwacht je dat dat op korte termijn een effect heeft op de beurs ?
Carl
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wie denk je dat al die monden gaat voeden, die mensen gaat huisvesten, kleden, onderwijzen, ...Boompie schreef:Wil je de relatie daarvan aub even linken met een nakende financiële crisis in Europa ? Ik mis ze...
Thanks,
Carl
Wie gaat dat betalen? Want we geven ze rechten en plichten maar daar staat ook tegenover dat wij (als overheid) verplicht zijn om de kosten daarvan te dragen. Schoolplicht wil tevens zeggen dat je scholen moet voorzien, leerkrachten, opvang, speciale leerklachten om ze op hetzelfde niveau te krijgen als de autochtone bevolking, je moet opleidingen en taalcursussen voorzien voor de ouders die hier in het systeem gaan moeten meedraaien als werkkrachten (waar zijn die jobs?) om dan nog te zwijgen over de huisvesting.
En dat gaat jobs scheppen maar wie gaat dat betalen? Wie is de bouwheer? Wie is de opdrachtgever?
Wat 'n effect gaat dit hebben op onze Westerse economie? Ons stelsel is op zoiets niet voorzien.
Onze overheid zal hieraan ten onder gaan... geloofwaardigheid (lees: kredietwaardigheid) van onze overheid moet hieraan kapot.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 19 augustus 2015, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
@Frisse Freddy
Waarom zou dat allemaal zoveel geld moeten kosten? Waarom zouden we die vluchtelingen in hotels moeten opvangen?
Turkije etc vangt enorm veel vluchtelingen op, maar die zitten daar ook niet in hotels. Turkije krijgt internationaal nochtans enorm veel lof omdat ze zoveel vluchtelingen opvangen. Geef aan degenen die erom vragen bad, bed, brood.
Bad: Ieder mag een half uur max/dag douchen. Met 1 douche heb je zo al 48 migranten die zich kunnen wassen.
Bed: ieder een matras in een gemeenschappelijke slaapzaal. Geen individuele kamers en bedden.
Brood: overdag krijgen ze water/brood en s avonds een basic maaltijd + groenten/vlees. Wil je overdag beleg op uw boterham? Help dan 's avonds mee afruimen/afwassen/koken.
Willen ze iets beters? Natuurlijk, dan kunnen ze ergens anders wonen op eigen kosten. Geen uitkering in geld ook, daarvoor dienen ze te werken. Niet in de illegaliteit, maar legaal. Uitgeprocedeerd of werkonwillig? Gedwongen retour naar land van herkomst en de mogelijkheid op een paspoort wordt voor eeuwig en altijd uitgesloten.
@Johann
Je kan toch niet argumenteren dat deze migranten allemaal een uitkering verdienen terwijl er Belgische gezinnen zijn die onvrijwillig werkloos zijn en hun kinderen geen deftig eten kunnen geven? Beesten krijgen trouwens geen bed/bad/brood.
Wel compleet offtopic dit, ik zwijg er na deze post over in deze thread.
Waarom zou dat allemaal zoveel geld moeten kosten? Waarom zouden we die vluchtelingen in hotels moeten opvangen?
Turkije etc vangt enorm veel vluchtelingen op, maar die zitten daar ook niet in hotels. Turkije krijgt internationaal nochtans enorm veel lof omdat ze zoveel vluchtelingen opvangen. Geef aan degenen die erom vragen bad, bed, brood.
Bad: Ieder mag een half uur max/dag douchen. Met 1 douche heb je zo al 48 migranten die zich kunnen wassen.
Bed: ieder een matras in een gemeenschappelijke slaapzaal. Geen individuele kamers en bedden.
Brood: overdag krijgen ze water/brood en s avonds een basic maaltijd + groenten/vlees. Wil je overdag beleg op uw boterham? Help dan 's avonds mee afruimen/afwassen/koken.
Willen ze iets beters? Natuurlijk, dan kunnen ze ergens anders wonen op eigen kosten. Geen uitkering in geld ook, daarvoor dienen ze te werken. Niet in de illegaliteit, maar legaal. Uitgeprocedeerd of werkonwillig? Gedwongen retour naar land van herkomst en de mogelijkheid op een paspoort wordt voor eeuwig en altijd uitgesloten.
@Johann
Je kan toch niet argumenteren dat deze migranten allemaal een uitkering verdienen terwijl er Belgische gezinnen zijn die onvrijwillig werkloos zijn en hun kinderen geen deftig eten kunnen geven? Beesten krijgen trouwens geen bed/bad/brood.
Wel compleet offtopic dit, ik zwijg er na deze post over in deze thread.

Spruitekop, dus dat is de reden waarom het nu niet verstandig is om in aandelen/fondsen te gaan?
Sta me toe dit een zeer merkwaardige link te vinden, maar ieder natuurlijk zijn mening...!
Sta me toe dit een zeer merkwaardige link te vinden, maar ieder natuurlijk zijn mening...!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Niet alleen dat...
Maar de overheden staan op springen, gaan de belastingen steeds moeten verhogen om hun schulden betaald te krijgen.
Zelfs in de VS passen ze hun schuldcijfers sinds 16 maart 2015 niet meer aan.
Maar de overheden staan op springen, gaan de belastingen steeds moeten verhogen om hun schulden betaald te krijgen.
Zelfs in de VS passen ze hun schuldcijfers sinds 16 maart 2015 niet meer aan.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals je zelf zegt kan zo'n steuntje het verschil betekenen tussen een hypothecaire lening krijgen of jaren blijven huren dus je kan evengoed stellen dat de nieuwe armoedekloof zich zal vormen tussen zij die voldoende krijgen/ervan en zij waarbij dit niet het geval is.Tonijnbelegger schreef:Binnen 17 jaar is de oudste 25 en dan gaat dat potje open (ik verwacht dat die dan op zijn benen zal willen staan, anders iets vroeger of later) en ik hoop hem dan +/- €20.000 mee te kunnen geven, de anderen moeten nog even wachten tot ze hetzelfde willen doen. Als dat lukt, is dat natuurlijk een steuntje in de rug. In deze tijd kan dat beetje het verschil betekenen tussen een hypothecaire lening krijgen en dus een eigen huis bezitten of jaren blijven huren. De nieuwe armoedekloof zal zich vormen tussen zij met een eigen huis en zij zonder.
Ik werk in een openbare sector (dienstverlening). Je wil niet weten wat OCMW'ers allemaal krijgen.
- Goedkoop busabonnement (40 euro/jaar)
- Goedkoop water en elektriciteit
- doktersbezoek (1 euro)
- Internet en telefonie (15 euro/maand)
- Kinepolis (3 euro/film)
- Zwemmen (gratis in het stedelijk zwembad)
- Tandartsbezoek (2 consultaties gratis per jaar + renteloze lening op bv. valse tanden)
- koffie, thee of gebak in een deelnemende tearoom (0,50 euro)
- ...
Ik kan nog even doorgaan hoor, maar ik wil de werkende mens niet jaloers maken!
Als België en Europa veel asielzoekers gaat aannemen dan wordt dit de Europese ondergang, en is het Belgisch (sociaal stelsel) helemaal om zeep. Het is nu al onbetaalbaar geworden. Met werken tot 75 jaar geraken we er niet, het ziet er naar uit dat we zullen mogen werken tot 77 en zelfs tot 80 jaar!
Van al die 'cadeautjes' heb ik al afstand genomen. Het ergste vind ik vooral dat wij mensen over de vloer krijgen die al 22 jaar in België wonen en dan nog de pretentie hebben om te zeggen dat ze geen Nederlands kunnen en in hun taal geholpen willen worden. Wij mogen het natuurlijk niet zeggen omdat we een zekere professionaliteit hebben. Maar hier mag het wel! Hun taal is het Nederlands, ze hebben er 22 jaar geleden voor gekozen om hier te wonen.
Als ze echt in hun moedertaal geholpen willen worden vrees ik dat ze terug naar Noord-Afrika moeten.
En nee, dat is geen discriminatie! Maar bij VELEN (niet sommigen, maar velen) druipt de pretentie er gewoon van af!
Een ander voorbeeldje is een familie uit Tsjechie.
- Man rijdt met een BMW 5-reeks touring en wil zijn familie in Tsjechië gaan bezoeken. Dat moet met ZIJN auto omdat dit beter is! (Waarom dat beter is, daar worden geen vragen bij gesteld).
Die man zijn banden zijn versleten en het OCMW van een KUSTGEMEENTE heeft deze banden voor de man volledig betaald (NEE, geen lening!)
Deze banden kosten maar liefst 780 euro (garagist in Bredene heeft dit gedaan). Deze garagist wilde het geld ontvangen en kreeg het telefoonnummer van het OCMW. Zijn begeleidster zei de garagist dat ze die banden inderdaad mocht factureren omdat die man een grote afstand ging afleggen en veiligheid boven kostprijs komt!
Zo zie je maar! Als wij ooit een bepaald fonds zouden vergeten aangeven in de personenbelasting dan hangt ons een boete boven het hoofd. + dat men 15 jaar lang nauw de aangiftes gaat controleren.
- Goedkoop busabonnement (40 euro/jaar)
- Goedkoop water en elektriciteit
- doktersbezoek (1 euro)
- Internet en telefonie (15 euro/maand)
- Kinepolis (3 euro/film)
- Zwemmen (gratis in het stedelijk zwembad)
- Tandartsbezoek (2 consultaties gratis per jaar + renteloze lening op bv. valse tanden)
- koffie, thee of gebak in een deelnemende tearoom (0,50 euro)
- ...
Ik kan nog even doorgaan hoor, maar ik wil de werkende mens niet jaloers maken!
Als België en Europa veel asielzoekers gaat aannemen dan wordt dit de Europese ondergang, en is het Belgisch (sociaal stelsel) helemaal om zeep. Het is nu al onbetaalbaar geworden. Met werken tot 75 jaar geraken we er niet, het ziet er naar uit dat we zullen mogen werken tot 77 en zelfs tot 80 jaar!
Van al die 'cadeautjes' heb ik al afstand genomen. Het ergste vind ik vooral dat wij mensen over de vloer krijgen die al 22 jaar in België wonen en dan nog de pretentie hebben om te zeggen dat ze geen Nederlands kunnen en in hun taal geholpen willen worden. Wij mogen het natuurlijk niet zeggen omdat we een zekere professionaliteit hebben. Maar hier mag het wel! Hun taal is het Nederlands, ze hebben er 22 jaar geleden voor gekozen om hier te wonen.
Als ze echt in hun moedertaal geholpen willen worden vrees ik dat ze terug naar Noord-Afrika moeten.
En nee, dat is geen discriminatie! Maar bij VELEN (niet sommigen, maar velen) druipt de pretentie er gewoon van af!
Een ander voorbeeldje is een familie uit Tsjechie.
- Man rijdt met een BMW 5-reeks touring en wil zijn familie in Tsjechië gaan bezoeken. Dat moet met ZIJN auto omdat dit beter is! (Waarom dat beter is, daar worden geen vragen bij gesteld).
Die man zijn banden zijn versleten en het OCMW van een KUSTGEMEENTE heeft deze banden voor de man volledig betaald (NEE, geen lening!)
Deze banden kosten maar liefst 780 euro (garagist in Bredene heeft dit gedaan). Deze garagist wilde het geld ontvangen en kreeg het telefoonnummer van het OCMW. Zijn begeleidster zei de garagist dat ze die banden inderdaad mocht factureren omdat die man een grote afstand ging afleggen en veiligheid boven kostprijs komt!
Zo zie je maar! Als wij ooit een bepaald fonds zouden vergeten aangeven in de personenbelasting dan hangt ons een boete boven het hoofd. + dat men 15 jaar lang nauw de aangiftes gaat controleren.