MoneYou
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
MoneYou
Heb zojuist een spaarrekening geopend en verkregen (de aanvraag en toekenning verliepen zéér vlot en probleemloos in 2 dagen !!), maar nu de vraag : ga ik een deel van mijn kapitaal op deze nieuwe plaatsen ...ik twijfel...lijkt alsof ik geld in een virtuele plaats stop en moet hopen en vertrouwen dat ik het met de beloofde opbrengst terug kan krijgen ...
a) wat betekent BV (in de naam Money - Belgie) ? Welke garantie heeft men als de 'BV' failliet gaat ? Is BV gewaarborgd door de overheid ?
b) Hoe solvabel is Money ?
c) Zouden er reeds veel Belgische klanten zijn bij Money-BV ?
d) in geval het geleidelijk slecht zou gaan bij Money kunnen zij dan op ieder ogenblik hun site off-line nemen ? in de reële wereld heb je nog steeds een gebouw of instelling waar spaarders massaal naar toe kunnen in geval van een bankrun. Hier sta je toch alléén ...
Wacht ik nog met een storting
of spring ik mee in het bad ...?
a) wat betekent BV (in de naam Money - Belgie) ? Welke garantie heeft men als de 'BV' failliet gaat ? Is BV gewaarborgd door de overheid ?
b) Hoe solvabel is Money ?
c) Zouden er reeds veel Belgische klanten zijn bij Money-BV ?
d) in geval het geleidelijk slecht zou gaan bij Money kunnen zij dan op ieder ogenblik hun site off-line nemen ? in de reële wereld heb je nog steeds een gebouw of instelling waar spaarders massaal naar toe kunnen in geval van een bankrun. Hier sta je toch alléén ...
Wacht ik nog met een storting
Re: MoneYou
Je mag niet vergeten dat men nu op een hoogrentende spaarrekening 2,65% krijgt maar de inflatie 2,7% bedraagt. In feite brengt het geld niets op.
Voor zover ik weet is een bv een vennootschapsvorm in Nederland en valt men onder de Nederlandse staatswaarborg.
Voor zover ik weet is een bv een vennootschapsvorm in Nederland en valt men onder de Nederlandse staatswaarborg.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: MoneYou
Klopt Luc maar zonder dat spaarboekje verlies je op jaarbasis dus 2.7%, altijd beter dan niets dus. Wat online spaarboekjes betreft, er is nog altijd zoiets als staatswaarborg tot 100.000 euro en of dat internetrekeningen zijn of niet maakt niets uit. Wel oppassen voor het verlies aan getrouwheidspremie op je bestaande rekening.