Mooi fonds, of adders onder het gras?
TIP
Mooi fonds, of adders onder het gras?
Het gaat over het volgende fonds:
ING (L) Renta Fd Emerging Markets Debt (Hard Currency) P EUR Hdg Acc
http://www.morningstar.nl/nl/snapshot/s ... F00000ME0G" onclick="window.open(this.href);return false;
ISIN: LU0546915058
Zeer regelmatig stijgend fonds, rendement op 10 jaar > 10%
Alleen bij de crash van 2008/2009 een stevige inzinking, die echter bijzonder snel werd hersteld. Volgens morningstar een bovengemiddeld risico, maar zo lijkt het zich niet echt te gedragen.
Een zeer groot nadeel: een deelbewijs kost bijna 4.000 € ... en da's wel heel veel
Iemand een mening hierover?
ING (L) Renta Fd Emerging Markets Debt (Hard Currency) P EUR Hdg Acc
http://www.morningstar.nl/nl/snapshot/s ... F00000ME0G" onclick="window.open(this.href);return false;
ISIN: LU0546915058
Zeer regelmatig stijgend fonds, rendement op 10 jaar > 10%
Alleen bij de crash van 2008/2009 een stevige inzinking, die echter bijzonder snel werd hersteld. Volgens morningstar een bovengemiddeld risico, maar zo lijkt het zich niet echt te gedragen.
Een zeer groot nadeel: een deelbewijs kost bijna 4.000 € ... en da's wel heel veel

Iemand een mening hierover?
Re: Mooi fonds, of adders onder het gras?
Voor een obligatiefonds in groeimarkten is dit inderdaad niet slecht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het fonds kan men kopen met een bevekplan voor min.25 euro per maand. Nadeel : 3% instapkosten.Ik heb voor een beperkt bedrag gekocht maar die 3% weegt wel door.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Ik zie ergens in het overzicht staan: oprichtingsdatum 29/04/2011. Hoe stelt men dan grafieken samen van data voor de oprichtingsdatum???
Het fonds bestond al vroeger. Men heeft een kleine wijziging doorgevoerd door Hdg bij te voegen.
Opletten dat je het juiste koopt want er zijn weer een reeks varianten.
Van één zo'n variant heb ik cijfers gevonden die teruggaan tot 1999.
In mijn screening komt dit fonds pas op de 62ste plaats: dat wil zeggen dat er 62 fondsen ( op zo'n 400 in mijn bestand ) die rekening houdend met de volatiliteit een beter resultaat geven of anders gezegd waarvan je zekerder bent dat ze hun aangekondigd rendement ook gaan halen.
Ik zou dan ook niet teveel kosten maken om het absoluut te hebben.
Van één zo'n variant heb ik cijfers gevonden die teruggaan tot 1999.
In mijn screening komt dit fonds pas op de 62ste plaats: dat wil zeggen dat er 62 fondsen ( op zo'n 400 in mijn bestand ) die rekening houdend met de volatiliteit een beter resultaat geven of anders gezegd waarvan je zekerder bent dat ze hun aangekondigd rendement ook gaan halen.
Ik zou dan ook niet teveel kosten maken om het absoluut te hebben.