Morningstar - Hoe merge verwerken
TIP
-
anonymous
Morningstar - Hoe merge verwerken
Ik volg -zoals waarschijnlijk velen- mijn portefeuille op in Morningstar.
Nu door de Brexit worden een aantal fondsen van GB naar LU omgezet.
Vandaag was dat blijkbaar voor een fonds dat ik in mijn bezit heb.
Dus sinds daarstraks staat dat fonds in het grijs.
Heeft iemand een idee hoe ik dat in mijn portefeuille het best kan aanpassen?
1/ Moet ik even geduld hebben en zal Morningstar dat zelf corrigeren?
2/ De transacties in het verleden aanpassen zal waarschijnlijk niet lukken, daar die nieuwe ISIN toen niet bestond?
3/ Moet ik dat fonds er volledig uithalen en het nieuwe aantal aandelen op de nieuwe ISIN terug ingeven alsof ik het vandaag gekocht heb? Maar dan ben ik historiek kwijt.
Iemand een idee? Of ervaring met andere fondsen die ook al gedaan hebben?
Nu door de Brexit worden een aantal fondsen van GB naar LU omgezet.
Vandaag was dat blijkbaar voor een fonds dat ik in mijn bezit heb.
Dus sinds daarstraks staat dat fonds in het grijs.
Heeft iemand een idee hoe ik dat in mijn portefeuille het best kan aanpassen?
1/ Moet ik even geduld hebben en zal Morningstar dat zelf corrigeren?
2/ De transacties in het verleden aanpassen zal waarschijnlijk niet lukken, daar die nieuwe ISIN toen niet bestond?
3/ Moet ik dat fonds er volledig uithalen en het nieuwe aantal aandelen op de nieuwe ISIN terug ingeven alsof ik het vandaag gekocht heb? Maar dan ben ik historiek kwijt.
Iemand een idee? Of ervaring met andere fondsen die ook al gedaan hebben?
Re: Morningstar - Hoe merge verwerken
Nog niet echt zelf ervaring. Maar volgens mij is het optie 3.
Kijk straks eens bij je broker hoeveel stuks je van het nieuwe fonds gekregen hebt.
Ik zou verwachten dat je ook een formulier krijgt ivm de omzetting : x aantal van A tegen koers xx,xx worden y aantal van B tegen koers yy,yy.
Deze gegevens kan je dan in Morningstar ingeven. Of je nog historiek hebt, zal van het fonds afhangen in hoeverre zij grafieken overzetten. Ik heb gemerkt met fondsen van Threadneedle dat dat soms wel het geval is.
Kijk straks eens bij je broker hoeveel stuks je van het nieuwe fonds gekregen hebt.
Ik zou verwachten dat je ook een formulier krijgt ivm de omzetting : x aantal van A tegen koers xx,xx worden y aantal van B tegen koers yy,yy.
Deze gegevens kan je dan in Morningstar ingeven. Of je nog historiek hebt, zal van het fonds afhangen in hoeverre zij grafieken overzetten. Ik heb gemerkt met fondsen van Threadneedle dat dat soms wel het geval is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Morningstar - Hoe merge verwerken
Geen persoonlijke ervaring.
Ik zou zeker wachten tot het begin van volgende maand; M* heeft een reeks informatie die zij maar 1x per maand aanpassen.
Ik zou zeker wachten tot het begin van volgende maand; M* heeft een reeks informatie die zij maar 1x per maand aanpassen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.