Msci world vs. Msci world momentum
TIP
Msci world vs. Msci world momentum
Ik denk eraan een deel van mijn positie allocatie voor msci world verder op te bouwen met een msci world momentum factor etf (ishares IS3R variant bvb).
De drawdown in 2008 was hetzelfde en het lijkt op lange termijn toch betere resultaten neer te zetten, terwijl het de basiskenmerken van een msci world nog altijd heeft (spreiding over developed markets).
Zoals bvb Zeezout aantoont met zijn tracker is momentum een toch niet te onderschatten factor (in zijn geval dividend momtenum, ipv prijs momentum in de msci index).
Voor de iets hogere TER ga ik het ook niet laten.
Iemand bedenkingen bij dergelijke momentum tracker?
De drawdown in 2008 was hetzelfde en het lijkt op lange termijn toch betere resultaten neer te zetten, terwijl het de basiskenmerken van een msci world nog altijd heeft (spreiding over developed markets).
Zoals bvb Zeezout aantoont met zijn tracker is momentum een toch niet te onderschatten factor (in zijn geval dividend momtenum, ipv prijs momentum in de msci index).
Voor de iets hogere TER ga ik het ook niet laten.
Iemand bedenkingen bij dergelijke momentum tracker?
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Re: Msci world vs. Msci world momentum
Verleidelijk al die smart beta. Iedereen kan op korte termijn met bepaalde regels de markten verslaan in het verleden. Geen garantie voor de toekomst natuurlijk. Den John (Bogle) zou u in ieder geval adviseren om er ver weg van de blijven.
Toch zijn er Nobelprijswinnaars, Eugene F. Fama & Robert J. Shiller die een meerwaarde zien in een value tilt. (bron youtube: In Pursuit of the Perfect Portfolio: Eugene F. Fama) De waarde aandelen zijn al even aan het underperformen dus misschien wel een goeie moment om voor IWVL te gaan.
Toch zijn er Nobelprijswinnaars, Eugene F. Fama & Robert J. Shiller die een meerwaarde zien in een value tilt. (bron youtube: In Pursuit of the Perfect Portfolio: Eugene F. Fama) De waarde aandelen zijn al even aan het underperformen dus misschien wel een goeie moment om voor IWVL te gaan.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor je inzicht.
Value en growth zijn inderdaad ook factoren die beta beïnvloeden, maar naar mijn gevoel wisselen ze elkaar af en zijn ze onderhevig aan het economisch conjunctuur (en hier speculeer ik liever niet op)
Momentum zou naar mijn inzien beiden combineren: automatisch de dominante klasse overwegen afhankelijk van conjunctuur.
Value en growth zijn inderdaad ook factoren die beta beïnvloeden, maar naar mijn gevoel wisselen ze elkaar af en zijn ze onderhevig aan het economisch conjunctuur (en hier speculeer ik liever niet op)
Momentum zou naar mijn inzien beiden combineren: automatisch de dominante klasse overwegen afhankelijk van conjunctuur.
John zijn vehicle biedt het nochtans zelf aan.spaarfrits schreef: ↑12 oktober 2019, 07:31 Verleidelijk al die smart beta. Iedereen kan op korte termijn met bepaalde regels de markten verslaan in het verleden. Geen garantie voor de toekomst natuurlijk. Den John (Bogle) zou u in ieder geval adviseren om er ver weg van de blijven.
Momentum-beleggen lijkt zich heel goed door de crisis heen te sleuren.
Dit fonds...
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... -ucits-etf
... staat op meer dan 10% YTD, veel beter dan de gewone MSCI wereld index.
Dit fonds...
Zelfs in Euro is de YTD nog steeds 5,41%sintorama schreef: ↑3 augustus 2020, 16:29 Momentum-beleggen lijkt zich heel goed door de crisis heen te sleuren.
Dit fonds...
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P00015DQF
Top drie is Apple, Amazon, en Microsoft -- 16% van het fonds, nummer 4 is Tesla.
gpv1 heeft een thread over strategieen-die-de-msci-world-outperformen waar hij regelmatig verschillende strategien vergelijkt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.