Na re=bel komt er Self Invest
TIP
Na re=bel komt er Self Invest
Na Belfius komt nu ook ING met een goedkoper platform.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/i ... r/10357371
Het is al langer geweten dat ING niet de meest klantvriendelijke bank is en dat bewijzen ze nu weer.
Ze zijn de eerste die een bewaarloon aanrekenen op een goedkoper platform.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze hiermee mensen gaan aantrekken die bij een goedkopere broker zitten zoals Degiro,IB,mexem,ed.
De grootste slachtoffer zullen de jongere (het doelplubliek) zijn die hun eerste stappen in beleggen zetten en niet beter weten.
Edit: benieuwd of Keytrade en Bolero gaan reageren op deze tarieven.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/i ... r/10357371
Het is al langer geweten dat ING niet de meest klantvriendelijke bank is en dat bewijzen ze nu weer.
Ze zijn de eerste die een bewaarloon aanrekenen op een goedkoper platform.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze hiermee mensen gaan aantrekken die bij een goedkopere broker zitten zoals Degiro,IB,mexem,ed.
De grootste slachtoffer zullen de jongere (het doelplubliek) zijn die hun eerste stappen in beleggen zetten en niet beter weten.
Edit: benieuwd of Keytrade en Bolero gaan reageren op deze tarieven.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Na re=bel komt er Self Invest
Bestaat al een paar maanden… in het begin was het zelfs 3% op valuta
Ik heb het een tijdje gedaan maar dat bewaarloon is triestig en als je wat grotere orders plaatst, blijkt het toch niet zo goedkoop…
En als je maar 100 euro per transactie doet, neemt het bewaarloon relatief meer van je rendement…
Het lijkt te mooi om waar te zijn en dat is het ook. Ik ben er mee gestopt…
Ik heb het een tijdje gedaan maar dat bewaarloon is triestig en als je wat grotere orders plaatst, blijkt het toch niet zo goedkoop…
En als je maar 100 euro per transactie doet, neemt het bewaarloon relatief meer van je rendement…
Het lijkt te mooi om waar te zijn en dat is het ook. Ik ben er mee gestopt…
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het is maar wat je een goedkoper platform noemt. Die 0,35% transactie kost is alleen "goedkoop" voor piepkleine orders, een kleine aankoop van pakweg €2500 kost €8,75 en is daarmee niet goedkoper dan Keytrade en Bolero. Denk niet dat Keytrade of Bolero deze als uitdager of concurrent gaan zien, er zijn goedkopere brookers op de markt die wel een uitgebreid gamma aanbieden.
Het bewaarloon met 0,0242% per maand is ook niet echt goedkoop te noemen, voor een €100.000 effectenrekening komt dat op bijna €300 per jaar.
Het is niet de portemonnee van de klant die telt, maar die van de bank. Zulke verdienmodellen laat ik met plezier aan mijn neus voorbij gaan.
Nu 1%, hetgeen nog altijd idioot hoog is.Sebastiaan1985 schreef: ↑8 januari 2022, 11:56 Bestaat al een paar maanden… in het begin was het zelfs 3% op valuta![]()
En wat helemaal smerig is, is dat als je USDs op de beleggingsrekening hebt staan en je wilt die ervan af halen, dan moet je ze eerst naar Euros omzetten tegen die slechte wisselkoers. In het verleden kon je dat bedrag dan gewoon in USD overmaken naar een andere (buitenlandse) rekening.