nalatigheidsintresten
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
nalatigheidsintresten
Ik koop een appartement in Gent met het kantoor de Fooz als verkoper (eigenaar) én makelaar. Door discussie tussen Fortis en de schuld-saldo-verzekeraar (via Fortis bij AGF) moet het verlijden van de akte gebeuren 7 dagen na de uiterlijke datum vermeld in de compromis.
De dag voor die afgesproken nieuwe datum laat de notaris van de Fooz (Claeys Bouuaert) weten dat de afspraak niet door kan gaan wegens agendaproblemen. De volgende datum die voor de notarissen pas kan is 21 dagen later.
De dag voor deze 21ste dag laat de Fooz me weten via zijn notaris dat hij voor 21 dagen nalatigheidsintresten eist voor een stevig bedrag van 700 euro.
De Fooz kan dit contractueel eisen, maar het is de notaris die alles opschuift tot 21 dagen. Notaris Claeys Bouuaert is de vaste notaris van de Fooz, dus Claeys Bouuaert kan ook door de Fooz gevraagd zijn om die datum op te schuiven, wat in zijn financieel voordeel is.
Maw dit is behoorlijk "fraude" gevoelig.
Mijn vraag is :
Is er een regel over het vastleggen van een nieuwe datum om de akte te verlijden als de uiterlijke datum in de compromis overschreden wordt ?
Kan ik hier tegenin gaan en op basis van welke wetsregels ?
Dank alvast voor hulp.
De dag voor die afgesproken nieuwe datum laat de notaris van de Fooz (Claeys Bouuaert) weten dat de afspraak niet door kan gaan wegens agendaproblemen. De volgende datum die voor de notarissen pas kan is 21 dagen later.
De dag voor deze 21ste dag laat de Fooz me weten via zijn notaris dat hij voor 21 dagen nalatigheidsintresten eist voor een stevig bedrag van 700 euro.
De Fooz kan dit contractueel eisen, maar het is de notaris die alles opschuift tot 21 dagen. Notaris Claeys Bouuaert is de vaste notaris van de Fooz, dus Claeys Bouuaert kan ook door de Fooz gevraagd zijn om die datum op te schuiven, wat in zijn financieel voordeel is.
Maw dit is behoorlijk "fraude" gevoelig.
Mijn vraag is :
Is er een regel over het vastleggen van een nieuwe datum om de akte te verlijden als de uiterlijke datum in de compromis overschreden wordt ?
Kan ik hier tegenin gaan en op basis van welke wetsregels ?
Dank alvast voor hulp.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: nalatigheidsintresten
Ik wou je adviseren om de vraag te stellen op het juridisch forum, maar ik zie dat je de vraag daar ook al gesteld hebt.
Misschien wel uw post aanpassen en de namen van de betrokken personen verwijderen.
Kwestie van jezelf niet op kosten te jagen.
Misschien wel uw post aanpassen en de namen van de betrokken personen verwijderen.
Kwestie van jezelf niet op kosten te jagen.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ben je al eens persoonlijk langs geweest voor een uitleg of om het uit te praten.
Eventueel dreigen met klachtneerlegging bij de politie (oplichting, gezien die 2 samenwerken); poltie zal deze partijen dan ondervragen en ze zullen een uitleg moeten geven. Die interesten zou ik alleszins (voorlopig) niet betalen.
Eventueel dreigen met klachtneerlegging bij de politie (oplichting, gezien die 2 samenwerken); poltie zal deze partijen dan ondervragen en ze zullen een uitleg moeten geven. Die interesten zou ik alleszins (voorlopig) niet betalen.
Is er een tweede notaris in het spel?vinnieviva schreef: De volgende datum die voor de notarissen pas kan is 21 dagen later.