NASPERS
TIP
Re: NASPERS
Je twee laatste berichten gecombineerd laten uitschijnen dat Naspers ~15% zou gezakt zijn. Dit is wat overdreven pessimistisch: volgens Johanesburg 'slechts' 7.7%. Dit als gevolg van een maatregel die vooral 10c treft: de Chinese regering wil vooral de gokverslaving van teenagers aanpakken. Een rapport van Nomura stelt echter dat de marktreactie hierop - zoals steeds -sterk overdreven is en dat de huidige levels (van 10c) eerder een entry point betekenen.
Met zijn 40% aan gewicht in de index heeft Naspers ook serieus gewogen op de ZuidAfrikaanse beurs: Bearish Signals Stalk South Africa Stocks After August Gains Maar ook hier ziet de analist van dienst bij Bloomberg toch enig licht schijnen.
Met zijn 40% aan gewicht in de index heeft Naspers ook serieus gewogen op de ZuidAfrikaanse beurs: Bearish Signals Stalk South Africa Stocks After August Gains Maar ook hier ziet de analist van dienst bij Bloomberg toch enig licht schijnen.
Weer meer dan 6% eraf in USA. Wat is er nu weer aan de hand? gelukkig heb ik er zo veel niet meer.
Johannesburg -0.67%. Ik begrijp ook niet waarom er zo'n discrepantie is. Liquiditeit?
Ik wacht nog even af tot er meer détails over de operatie bekend zijn, maar dat zou Idd slecht nieuws kunnen zijn voor de Belgische aandeelhouder 
10c deze morgen in HK: +16% - Naspers volgt met +5%
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Iemand al toegang tot de spin-off aandelen MultiChoice?
Ik zie al een lijntje zonder value bij DeGiro... En blijkbaar geen toegang tot JSE?
Nog iemand in dat geval?
Ik zie al een lijntje zonder value bij DeGiro... En blijkbaar geen toegang tot JSE?
Nog iemand in dat geval?
Bij mij ook zo stockzombie. Met een beleggingsclub heb ik ze ook via Bolero en zie daar nog niks. Heb een mail gestuurd naar DeGiro afgelopen vrijdag hierover maar nog geen reactie van gekregen. Nu lig ik er ook niet wakker van want gaat bij mij maar om kleine bedragen maar toch .. ook al gezocht waar ik die info kan vinden maar helaas ook zonder resultaat.
Hoe hebben jullie in de eerste plaats de Naspers aandelen verkregen? via JSE of via een andere (USA ?) beurs?
In het eerste geval zouden de MCG aandelen in uw portefeuille te zien en gequoteerd moeten zijn (misschien evenwel pas vanaf morgen - wegens locale verwerkingstijd). U hebt één aandeel MCG voor één aandeel Naspers. De initiêle waarde van MCG was 95.50 ZAR en in princiepe zou u hier 30% RV op moeten betalen - die evenwel terugvorderbaar is mits de nodige moeite en documenten. (zie draad: spin-off = rip-off). De huidige waarde van MCG is iets lager en schommelt rond de 93 ZAR.
Indien u Naspers via een andere dan JSE beurs verkregen hebt weet ik niet goed wat er zal gebeuren. Het is vermoedelijk niet zo dat de spin-off automatisch ook op de andere beurs noteert of dat die opgenomen wordt in de lijst van verhandelbare aandelen van uw broker. Misschien kunt u die aandelen dan alleen maar verkopen of wordt een equivalente waarde in cash uitgedeeld. Time will tell.
In het eerste geval zouden de MCG aandelen in uw portefeuille te zien en gequoteerd moeten zijn (misschien evenwel pas vanaf morgen - wegens locale verwerkingstijd). U hebt één aandeel MCG voor één aandeel Naspers. De initiêle waarde van MCG was 95.50 ZAR en in princiepe zou u hier 30% RV op moeten betalen - die evenwel terugvorderbaar is mits de nodige moeite en documenten. (zie draad: spin-off = rip-off). De huidige waarde van MCG is iets lager en schommelt rond de 93 ZAR.
Indien u Naspers via een andere dan JSE beurs verkregen hebt weet ik niet goed wat er zal gebeuren. Het is vermoedelijk niet zo dat de spin-off automatisch ook op de andere beurs noteert of dat die opgenomen wordt in de lijst van verhandelbare aandelen van uw broker. Misschien kunt u die aandelen dan alleen maar verkopen of wordt een equivalente waarde in cash uitgedeeld. Time will tell.
Naspers zelf ondervindt blijkbaar geen hinder van de split-off; vandaag al hoger dan voor de scheiding. Zou Naspers dan van een last verlost zijn?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Aangekocht via DeGiro op Frankfurt (ticker NNW, ISIN ZAE000015889).