NASPERS
TIP
-
pietpiraat
Re: NASPERS
Ei van colombus holding. Koopt holding met discount die dan weer andere holding met discount koopt. Zo kan je imperium bouwen ask albert en vincent ps heb een 16 op vak financiele markten. Op naar jaar2 3 maanden niks doen zon zee vriendin en spaargids
Buffett heeft lak aan technologie. Naspers haalt nu 79% van zijn zakencijfer uit internet gedreven toepassingen. Niet de favoriete speeltuin van Buffett.
Uitstekende resultaten. Cash is opgelopen tot $11.3B (mede door de Flipkart verkoop). Daartegenover staat een totale schuld van $4.1B. Genoeg overschot voor verdere investeringen.
Dividend wordt met 12% verhoogd tot 650 cents bruto. Er is een lokale RV van 20%, bus blijft er nog 520ç over. Daarop wordt nog de Belgische RV verrekend van 30%: dus netto 364ç voor de Belgen die op 14 september het aandeel in bezit hebben Uitbetaling volgt op 17 september..
De uitzondering die de regel bevestigd zeker? Bij mijn weten geen andere technologie aandelen: Amazon, Facebook, Netflix, … Hij heeft ook ooit IBM in bezit gehad en na een paar jaar weggedaan.
Het is nu wel zo dat bij Berkshire nieuw bloed aan het roer komt (wel nog onder zijn toezicht). Die geloven wellicht meer in technologie (als ze dividenden opbrengt)
Ik heb vorige week Naspers op Nasdaq OTC gekocht, welke RV heb je dan aan je been, behalve de belgische? De zuid-afrikaanse of amerikaanse? Ik denk amerikaanse, niet? Niet dat ik Naspers in huis haal voor het dividend...Belca2 schreef: ↑22 juni 2018, 18:10Uitstekende resultaten. Cash is opgelopen tot $11.3B (mede door de Flipkart verkoop). Daartegenover staat een totale schuld van $4.1B. Genoeg overschot voor verdere investeringen.
Dividend wordt met 12% verhoogd tot 650 cents bruto. Er is een lokale RV van 20%, bus blijft er nog 520ç over. Daarop wordt nog de Belgische RV verrekend van 30%: dus netto 364ç voor de Belgen die op 14 september het aandeel in bezit hebben Uitbetaling volgt op 17 september..
Op basis van fundamentals zou ik ook Naspers kiezen, maar er moet een reden zijn waarom de kloof tussen beide lichtjes blijft vergroten ipv verkleinen terwijl ze voor de rest wel vrij parallel lopen met mekaar wat dus logisch is. Hun verschillende weging in de MSCI EM index speelt daar volgens mij een rol in.stockzombie schreef: ↑22 juni 2018, 11:28 Klopt, en vergeet niet te melden dat ze er zéér mooie meerwaarde hebben op geboekt.
PS. vergeet aub niet eens te kijken naar je pm stockzombie
Diene Delivery Hero draait ook op volle toeren precies. Er werd daar aangekocht aan 29.5 euro met een pakket van meer dan 22 miljoen aandelen in maart en de koers schommelt nu al rond de 44 euro! Van een meerwaarde gesproken.
Naspers is de belangrijkste aandeelhouder van Delivery Hero met een belang van bijna 23%.
Naspers is de belangrijkste aandeelhouder van Delivery Hero met een belang van bijna 23%.
Van Landschot op KanaalZ (via Jhn) : ik had iets meer diepgang verwacht. Als verklaring voor de holdingkorting komt de analist niet verder dan te verwijzen naar het feit dat Nasper een Zuid Afrikaans bedrijf is en dat de beleggers bang zijn dat Naspers zijn cash 'verkeerd' gaat aanwenden…
Op de vraag of Naspers meer is dan alleen maar Tencent, antwoord hij dat Naspers een belang heeft van 5% in Tesla (3:26 min ver in de video): Althans zo heb ik het begrepen. De werkelijkheid is dat Tencent een belang heeft van 5% in TSLA.
Over de overige participaties van Naspers (Mail.ru, Delivery Hero, ...) wordt met geen woord gerept.
Op de vraag of Naspers meer is dan alleen maar Tencent, antwoord hij dat Naspers een belang heeft van 5% in Tesla (3:26 min ver in de video): Althans zo heb ik het begrepen. De werkelijkheid is dat Tencent een belang heeft van 5% in TSLA.
Over de overige participaties van Naspers (Mail.ru, Delivery Hero, ...) wordt met geen woord gerept.
Inderdaad weinig en gedeeltelijk niet kloppende inhoud.Belca2 schreef: ↑24 juni 2018, 18:58 Van Landschot op KanaalZ (via Jhn) : ik had iets meer diepgang verwacht. Als verklaring voor de holdingkorting komt de analist niet verder dan te verwijzen naar het feit dat Nasper een Zuid Afrikaans bedrijf is en dat de beleggers bang zijn dat Naspers zijn cash 'verkeerd' gaat aanwenden…
Dat is hier precies de processie van Echternach aan het worden. 1 stap vooruit en dan 2 achteruit.