Nat scheren
Re: Nat scheren
Om nog even terug te komen op het onderwerp "Nat scheren", ik scheerde me al jaren met de Gillette Mach 3 Turbo en dacht hiermee hét beste mesje te hebben, maar onlangs ontdekte in bij Colruyt een scheerapparaat van "Boni" met eveneens 3 mesjes. Ik ben me nu al een paar weken met het eerste mesje aan het scheren en heb er nog geen enkele keer "door geschoren" hetgeen ik met Gillette de laatste tijd wél had
Prijsverschil: Gillette Mach 3 in de Colruyt €29,83 voor 12 ofwel €2,48 per stuk. Die van Boni kosten €4,39 voor 8 stuks ofwel €0,54 per stuk. (meer dan 4 keer goedkoper). Je moet wel één keer de houder kopen, maar die kost inclusief 2 vervangmesjes iets van een €3,50. Ik ben in ieder geval verkocht 

@haelewyn
ligt gewoon aan je scheergerief en gebrek aan "voorbereiding"...
al die synthetische brol uit bussen en extra messen dragen alleen maar bij aan het probleem.
deftig scheren (juiste borstel, mes en goede zeep) is een waar genot voor elke "echte" man...
ligt gewoon aan je scheergerief en gebrek aan "voorbereiding"...
al die synthetische brol uit bussen en extra messen dragen alleen maar bij aan het probleem.
deftig scheren (juiste borstel, mes en goede zeep) is een waar genot voor elke "echte" man...

Echte mannen scheren zich niet, en beleven hun genot in bed ipv tijdens een gelaatverzorging.susu schreef:(...)deftig scheren (juiste borstel, mes en goede zeep) is een waar genot voor elke "echte" man...

sintorama schreef:Echte mannen scheren zich niet, en beleven hun genot in bed ipv tijdens een gelaatverzorging.susu schreef:(...)deftig scheren (juiste borstel, mes en goede zeep) is een waar genot voor elke "echte" man...
Het schijnt dat nogal wat nannen NA het genot naar huis gaan
Ik trim mijn baard, bij nat scheren (maar nog meer bij elektrisch scheren) had ik vroeger systematisch last.
Heeft iemand die mesjes van Boldking al eens geprobeerd? Zijn goedkoper, maar reviews zijn niet denderend. Gebruik zelf Gilette Mach 3, en ben ook op zoek naar een wat goedkoper alternatief zonder in te leveren op de kwaliteit mesjes.
Bij de internet winkel van het ronde mannetje zijn de gilettes in aanbieding momenteel
Begin deze week een klassieke safety razor gekocht en dit scheert echt geweldig goed. Messen zijn absurd veel scherper dan de gilette mesjes, waardoor je dus echt niets voelt. Vraagt natuurlijk iets meer aandacht en techniek, maar mijn eerste ervaringen zijn echt heel positief. Mesjes kosten echt niets, ik dacht € 2.50 voor 10 stuks.
Het voorbije jaar heb ik een 7-tal merken getest, waaronder Gilette Fusion 5, Wilkinson Hydro 3, Razor 4 (Aldi), Schick ?, Double Edge (Hema)...
Voor mij is de volgorde van best ... minder goed: Gilette , Wilkinson, Razor, .......... Double Edge (Hema). De Double Edge mesjes vind je niet zomaar (wel op webshops).
Ik heb de Razor gekozen omdat het resultaat én de prijs goed is, ik scheer me dagelijks en 1 mesje gaat 2 á 3 weken mee.
Ik heb me jaaaren elektrish gescheerd (Braun, Philips (2 en 3 kop), Remington. Het gemakkelijkst is Philishave, het kortste scheert Braun, Remington zus en zo.
Nu ik me al een tijd nat scheer, wil ik geen elektrisch scheerapparaat meer gebruiken, en ik durf beweren dat nat scheren én vlugger én beter (korter) scheert.
Voor mij is de volgorde van best ... minder goed: Gilette , Wilkinson, Razor, .......... Double Edge (Hema). De Double Edge mesjes vind je niet zomaar (wel op webshops).
Ik heb de Razor gekozen omdat het resultaat én de prijs goed is, ik scheer me dagelijks en 1 mesje gaat 2 á 3 weken mee.
Ik heb me jaaaren elektrish gescheerd (Braun, Philips (2 en 3 kop), Remington. Het gemakkelijkst is Philishave, het kortste scheert Braun, Remington zus en zo.
Nu ik me al een tijd nat scheer, wil ik geen elektrisch scheerapparaat meer gebruiken, en ik durf beweren dat nat scheren én vlugger én beter (korter) scheert.
Het is dankzij het lezen van dit bericht dat ik ook over gestapt ben op deze scheermethodeSzpilman schreef:Ik heb bijna mijn hele level al (veel te dure) Gilette Mach3 Turbo cartridges gebruikt, maar onlangs heb ik het klassieke scheren met double edge mesjes ontdekt en ik ben helemaal verkocht.
Buiten dat het een heel stuk goedkoper is (10ct per mesje ipv een 4-tal euro per cartridge), heb ik ook veel minder last van irritatie en dergelijke. Dit levert toch al snel een besparing op van meer dan 10 euro per maand en het hele ritueel vind ik ook gewoon een heel stuk aangenamer. Waar ik er vroeger tegen op zag om mij te scheren, doe ik het nu met plezier.
Ik heb nu een Merkur DE scheerapparaat, Taylor of Old Bond Street (Sandalwood) zeep en een van de goedkopere kwasten van dassenhaar.
Ik vroeg me af welk materiaal jullie gebruiken om nat te scheren, en waar jullie de mesjes kopen? Zijn er hier nog 'echte' mannen die zich dagelijks scheren met een open mes?

Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe krabber aangeschaft: de merkur 37C Slant bar. Man, man, dat is werkelijk een fantastische krabber! Ik heb een varkenshaar kwast van Omega bij gekocht. Een enorme knoert van een kwast die heerlijk schuim levert!
Nog een tip i.v.m. goedkoop scheren: als je graag de Proraso producten gebruikt, is het interessant om deze te bestellen via http://www.Amazon.it Je moet dan zoeken naar de producten waar 'Prodotto Plus' Om je een voorbeeldje te geven: de witte pot Proraso scheerzeep kost in de meeste online winkels rond de €8. Op Amazon.it is dit momenteel €1,67. Je betaalt natuurlijk rond de €6 verzendkosten maar als je een kleine voorraad inslaat, heb je die verzendkosten er zo uit gehaald! Ook de preshave en after shave producten van Proraso zijn daar veel goedkoper!
Scheren is voor mij sindsdien een ritueel en een plezier geworden! Ik kijk altijd uit naar de volgende scheerbeurt! Je kan je bovendien veel gladder scheren dan die cartridge-systemen. Ik kan het iedereen aanraden! Het vraagt wel eventjes een gewenningsperiode (qua techniek en ook je huid moet er aan wennen) maar éénmaal je de microbe te pakken hebt, kan je niet meer zonder!
Ik zal wel iets verkeerd doen, met de safety razor krijg ik me niet glad, ik ga er op het eind nog eens over met de gilette mach 3.
Mesjes zijn van het merk Astra.
Gillette mach3 en nivea sensitieve scheerschuim, 3 weken met 1 mesje
Probeer eens een ander soort mesje. Kan namelijk een wereld van verschil geven.savantas schreef:Ik zal wel iets verkeerd doen, met de safety razor krijg ik me niet glad, ik ga er op het eind nog eens over met de gilette mach 3.
Ik heb me gisteren voor de eerste maal met een Astra mesje geschoren en vond het niet meteen het fijnste mesje.
Mijn voorkeur gaat uit naar Personna of het russische type mesjes zoals rapira of vokshod
Ok, ga ik eens uittesten. .