Nationale bank wil infrastructuur investeringen aanmoedigen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Nationale bank wil infrastructuur investeringen aanmoedigen
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.2888082
De winst verkregen door deze investeringen zou fiscaal minder belast worden. Ik denk dan direct aan de Oosterweelverbinding in Antwerpen en een stukje investeringen voor Eandis. Zou er iets van hun idee komen?
De winst verkregen door deze investeringen zou fiscaal minder belast worden. Ik denk dan direct aan de Oosterweelverbinding in Antwerpen en een stukje investeringen voor Eandis. Zou er iets van hun idee komen?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Re: Nationale bank wil infrastructuur investeringen aanmoedigen
Zoals de volksleningen. Die gingen ook fiscaal minder belast worden: RV slechts 15%. Het heeft één jaar geduurd en we waren ons voordeel alweer kwijt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja, die dienden ook voor infrastructuurwerken en scholenbouw maar kwam niet veel van terecht!
Mij vangen ze geen tweede keer meer met hun fiscale voordelen.
-
pisa
Off topic: Eigenlijk is het al een hele tijd een soort IQ test geworden of men de beloftes van de politici nog gelooft of niet. Alleen idioten (met al mijn respect voor deze mensen met een verstandelijke beperking die slechts een IQ hebben tussen 0 en 25) geloven deze clowns nog.
Geen roerende voorheffing op tinc, laat maar komen.
Groot gelijk, ben hun grap met de volksleningen ook nog niet vergeten. Wie denkt dat er een soort garantie bestaat of een afspraak voor lopende beleggingen, is er duidelijk steeds weer naast. Dat zegt veel over de mogelijke belasting op de opbrengst van tak 21 na 8 jaar en één dag. Roerende voorheffing is trouwens niet meer gedaald sedert 1990?Yaris schreef:Mij vangen ze geen tweede keer meer met hun fiscale voordelen.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Als je een TAK 21 hebt kun je die eigenlijk na acht jaar best ineens verkopen voordat de regering de spelregels verandert en de opbrengst belast.
Goedenavond Yaris, dat klinkt weinig geruststellend en heel ingrijpend als preventieve maatregel. Want als je het geld niet nodig hebt voor een aankoop, dan lijkt het ook spijtig om de opbrengst van de tak 21 mis te lopen en genoegen te nemen met een spaarrekening. Bovendien is het wat spijtig om de 1,1 % of 2 % op slechts acht jaar af te schrijven in plaats van over een langere periode.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Ja fidinda, maar als de regering tijdens een begrotingscontrole beslist om een RV van 30% op de opbrengst van alle spaarverzekeringen te heffen - en ik zie ze daar zeker toe in staat - dan verlies je bijna een derde van de opbrengst die je gedurende al die jaren verworven hebt. Daar kan een langere afschrijving van de instaptaks niet tegenop.
Het zou mooi zijn als we rechtszekerheid hadden aangaande bestaande contracten. Maar dat is het hem juist. De overheid kan de regels van het spel tijdens het spelen veranderen en wie niet weg is, is gezien.
Het zou mooi zijn als we rechtszekerheid hadden aangaande bestaande contracten. Maar dat is het hem juist. De overheid kan de regels van het spel tijdens het spelen veranderen en wie niet weg is, is gezien.