NBB
TIP
Re: NBB
Bij mij ook "houden". Mooi dividend. 

Op 25 maart worden de resultaten en het dividend bekend gemaakt. De boekwaarde zou ondertussen al 11620 € bedragen.
'k Verwacht minstens dividend als vorig jaar.AMA schreef:Op 25 maart worden de resultaten en het dividend bekend gemaakt. De boekwaarde zou ondertussen al 11620 € bedragen.
wie zal het zeggen,
meer tekenen voor een dividendverlaging dan een verhoging mijn inziens.
heb ze geruild voor CFE.
meer tekenen voor een dividendverlaging dan een verhoging mijn inziens.
heb ze geruild voor CFE.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Wanneer juist wordt het dividend vandaag bekend gemaakt? Nabeurs? Op de site van NBB staat momenteel nog niets...
Het dividendbeleid bleef ongewijzigd en resulteert in een bruto dividend van € 144,92 per aandeel. Dat is
een daling met 12,5 % tegenover het boekjaar 2013 die haar oorsprong vindt in :
de vermindering van de opbrengsten op de vastrentende effecten van de statutaire portefeuille
(€ -12,4 miljoen);
de vermindering van het dividend op de aandelen BIB (€ -6 miljoen);
de stijging van de netto opbrengst bij de verkoop van gebouwen (€ 2,7 miljoen)
http://www.nbb.be/doc/ts/enterprise/pre ... 0325nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
een daling met 12,5 % tegenover het boekjaar 2013 die haar oorsprong vindt in :
de vermindering van de opbrengsten op de vastrentende effecten van de statutaire portefeuille
(€ -12,4 miljoen);
de vermindering van het dividend op de aandelen BIB (€ -6 miljoen);
de stijging van de netto opbrengst bij de verkoop van gebouwen (€ 2,7 miljoen)
http://www.nbb.be/doc/ts/enterprise/pre ... 0325nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout,
Je had inderdaad gelijk, het dividend is duidelijk gedaald... Kan je me die glazen bol de komende weken eens lenen...?
Je had inderdaad gelijk, het dividend is duidelijk gedaald... Kan je me die glazen bol de komende weken eens lenen...?

Ik aas al een tijdje op dit aandeel. Denken julie dat het veel zakken door de verlaging van het dividend of zal dit maar een strom in een glas water zijn? Achtten jullie dit aandeel nog koopwaardig en tegen welke koers?
Heb Nationale Bank verkocht bij opening.
Winst staat onder druk door opkoopprogramma obligaties ECB.
Dividend daalt met 12,5%.
Winst staat onder druk door opkoopprogramma obligaties ECB.
Dividend daalt met 12,5%.
Welke is het verband tussen de ECB en NBB?
@Jupi, NBB maakt samen met de andere nationale banken deel uit van de ECB.
Opkoopprogramma zal geld kosten. 'k Verwacht volgend jaar slechtere resultaten en opnieuw lager dividend.
Opkoopprogramma zal geld kosten. 'k Verwacht volgend jaar slechtere resultaten en opnieuw lager dividend.
Activist verliest gevecht tegen Nationale Bank
Weeral een veldslag verloren. Het wordt stilaan hopeloos: op het goud van NBB moeten de aandeelhouders niet rekenen
Weeral een veldslag verloren. Het wordt stilaan hopeloos: op het goud van NBB moeten de aandeelhouders niet rekenen
Voor wie het interesseert, vernam van KBC dat het dividend dit jaar bij NBB zal behouden blijven. Ging er zowiezo wat kopen. Is goed als dividend aandeel en staat momenteel nog laag.