NBB
TIP
Re: NBB
denk niet dat dit het officieel standpunt van KBC is. Woordje "verwacht" niet vergeten ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Verwacht hierover geen officiele communicatie. Die info houden ze uiteraard intern voor hun eigen fondsen. Voldoende geld en een goede adviseur hebben helpt soms. Kreeg vorig jaar ook nog 2 adviezen die klopten. Vorige week werd dus intern beslist om het dividend dit jaar te behouden bij NBB. Heeft te maken met winst ECB waar Poldermol hierboven al naar verwees.zeezout schreef:denk niet dat dit het officieel standpunt van KBC is. Woordje "verwacht" niet vergeten ?
Fantastisch, hebben we iemand met een directe link naar de Haute Finance in ons midden.
Kunnen we alleen maar toejuichen dat we toegang krijgen tot die informatie.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Dit soort tips is echt maar sporadisch. Uiteindelijk wil die adviseur op een goed blaadje staan bij ons hé. Of je nu koopt moet je zelf beslissen uiteraard. Dividend is momenteel 5% dacht ik door de wat lagere koers.zeezout schreef:Fantastisch, hebben we iemand met een directe link naar de Haute Finance in ons midden.
ik koop ze alvast niet 

Waarom niet? Denk je dat door de QE van Draghi de koers nog zal dalen?zeezout schreef:ik koop ze alvast niet
waarom wel ?
Er zijn honderden aandelen die hun dividend behouden. Ik wacht wel tot ze hun dividend verhogen.
Er zijn honderden aandelen die hun dividend behouden. Ik wacht wel tot ze hun dividend verhogen.
Begrijp wat je bedoelt. Eli is zo'n voorbeeld die ik om die reden in port hou. NBB is met 5% wel een high yield aandeel dus om die reden interessant zelfs als het aandeel niet stijgt.zeezout schreef:waarom wel ?
In deze onzekere tijden gaan mensen ook meer naar high yield aandelen ter vervanging van obligaties die niks opbrengen.
Blijft de RV ook behouden of gaat die naar omhoog?omega6 schreef:Voor wie het interesseert, vernam van KBC dat het dividend dit jaar bij NBB zal behouden blijven. Ging er zowiezo wat kopen. Is goed als dividend aandeel en staat momenteel nog laag.
Iemand hier NBB gekocht? Zie dat er vanmiddag vrij veel verhandeld is. Meer dan 2900 zou ik wel niet bieden. De koers kan nog altijd vallen als men slecht reageert op de QE van de ECB.
Ik heb aandelen van NBB en ik vind dat een defensief aandeel met mooi rendement. Ooit worden wij beloond voor ons geduld.
Het is een aandeel (en geen GVV, en niet QfG) Dus: 27%aossa schreef:...Blijft de RV ook behouden of gaat die naar omhoog?
In welke geval zou die RV mss wel naar omhoog gaan.. begreep eigenlijk vraag niet van @aossa.Belca2 schreef:Het is een aandeel (en geen GVV, en niet QfG) Dus: 27%aossa schreef:...Blijft de RV ook behouden of gaat die naar omhoog?
Wat is GVV overigens? QfG is Quest for Growth vermoed ik.
Gereglementeerde VastgoedVennootschap (er zijn er 17 op de brusselse beurs)omega6 schreef:...Wat is GVV overigens? ...
Oei, die sloebers van de KBC en de haute finance hebben onze omega6 zomaar voorgelogen !!!
Ge ziet wel grootbanken gangsters , hebben de spaargidsers al zo dikwijls gezegd !
enkel de mixer fondsen van mijn kapitaal zijn te vertrouwen. (als die zakken is het normaal want voor de langer termijn)

Ge ziet wel grootbanken gangsters , hebben de spaargidsers al zo dikwijls gezegd !

enkel de mixer fondsen van mijn kapitaal zijn te vertrouwen. (als die zakken is het normaal want voor de langer termijn)