NBB
TIP
Re: NBB
JanusBananus, stel je vragen ivm NBB aan 'noshirt' op volgend forum. Hij zal je daar zeker kunnen op antwoorden.JanusBananus schreef:Hele dikke portefeuillezeezout schreef:Zit nog maar aan 2% van portefeuille en NBB mag wel wat zwaarder wegen.![]()
Ik vraag mij af of de schuldencrisis de balans van de NBB ook heeft aangetast of nog een effect kan hebben in de toekomst? De ECB heeft de zuiderse landen ondersteund door het opkopen van obligaties. Als hier vele obligaties van defaulten, heeft dit dan een effect op de balansen (en dus ook beurskoers) van de NB's van de verschillende landen?
Stel afschrijving op Spaans of Italiaans staatspapier, wat effect heeft dit voor de NBB?
http://moneytalk.knack.be/forum/laadBer ... pID=195040" onclick="window.open(this.href);return false;
Amper 2% in NBB is inderdaad niet veel.zeezout schreef:“Our favorite holding period is forever”Piper schreef: Hebt u een koersdoel voor ogen of houdt u NBB voor de (extreem) lange periode bij?
Warren Buffett
Ik verkoop als er iets fundamenteel wijzigt (dividendbeleid, ...) of als er iets anders is wat volgens mij een veel betere potentieel/risico mix heeft. Met wat ik nu weet verkoop ik ze pas vanaf 4000+.
mogelijk koop ik er nog bij met de cash die ik heb vrijgemaakt. Zit nog maar aan 2% van portefeuille en NBB mag wel wat zwaarder wegen.
zeer zelden verkoop ik eens iets om het goedkoper proberen terug te kopen. (vb econocom) Denk niet dat ik daar al bij al winst uit haal.
Weet er iemand of NBB rechtstreekse leningen gegeven heeft aan Griekenland ?
Bij mij vertegenwoordigt NBB 5 à 6 %.
NBB is een zeker een goed aandeel. Ook met de staat als aandeelhouder ben je zeker dat het dividend op pijl zal blijven want onze armlastige staat heeft steeds geld nodig.
Ook is het mij inziens een vrij 'risicoloze' belegging , voor zo ver dit bestaat met aandelen.
Mvg,
Geblin
Ook is het mij inziens een vrij 'risicoloze' belegging , voor zo ver dit bestaat met aandelen.
Mvg,
Geblin
Na Lotus is dit mijn beste aandeel ...
Heeft lang rood gestaan, maar nu op bijna 30% winst + dividend.
Zwiertje schreef:Na Lotus is dit mijn beste aandeel ...
NBB blijft mijn inziens wel nog altijd een goedkoop en koopwaardig aandeel.
Idd koopje.Piper schreef:Zwiertje schreef:Na Lotus is dit mijn beste aandeel ...
Het valt mij op dat veel beleggers hier NBB in portefeuille hebben.
Veilig en rustig aandeel met hoge coupon. Perfect alternatief voor de klassieke spaarproducten die vandaag helaas een laag rendement opleveren.
Veilig en rustig aandeel met hoge coupon. Perfect alternatief voor de klassieke spaarproducten die vandaag helaas een laag rendement opleveren.
Piper schreef:Zwiertje schreef:Na Lotus is dit mijn beste aandeel ...
Ondertussen heeft NBB een mooie stijging achter de rug en staan we stilaan 3000 euro.
We staan op een zucht van 3000 euro, maar van een duur aandeel kunnen nog geenszins spreken.
Integendeel, NBB blijft een goedkoop en aantrekkelijk aandeel met een zeer aantrekkelijk dividend.
Integendeel, NBB blijft een goedkoop en aantrekkelijk aandeel met een zeer aantrekkelijk dividend.
NBB heeft de kaap van 3000 euro overschreden, maar blijft nog altijd een aantrekkelijk aandeel.Piper schreef:Mooie stijging vandaag en dat onder een mooi volume.Piper schreef:Blijft mijn inziens een goedkoop aandeel met hoog dividendrendement.
Blijft mijn inziens een achtergebleven aandeel.
Terug onder de 3000 euro. Er zijn er zelfs nu te koop aan 2940 euro.Piper schreef:NBB heeft de kaap van 3000 euro overschreden, maar blijft nog altijd een aantrekkelijk aandeel.
Wie nog aandelen zoekt om te kopen, kan mijn inziens bij NBB aan huidige koersen weinig fout doen.
Dit aandeel heb ik ook al even op het oog. Blijft het volgens jullie aan deze prijs interessant om in te stappen. Eerder met het oog op dividend dan koersgroei?
Is dit aandeel niet gewoon onderworpen aan politieke willekeur?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Uit De Tijd zaterdag 4 januari 2014, blz 21Guido schreef: Blijft het volgens jullie aan deze prijs interessant om in te stappen.
Activist eist correctie jaarrekening nationale bank.
... Volgens de balans bedraagt het eigen vermogen van de Nationale Bank zowat 34.000 euro per aandeel. Maar dat is dus een overschatting. Als geen rekening wordt gehouden met de meerwaarde op goud blijft er 10.000 euro over. Het aandeel sloot gisteren op de beurs van Brussel op slechts 2.980 euro. ...
Afgaande op de reële boekwaarde is het aandeel een koopje. Maar het recente verleden heeft geleerd dat het gerecht deze reële waarde afblokt. Ik vrees dat het dit keer niets anders zal zijn. Het dividenden rendement tov de huidige rentevoeten is evenwel aanvaardbaar.
En dan nog vandaag: De Tijd 7 januari 2014, blz 28
Goudcrash kost NBB €2,8Mjd
De goudreserves van de Nationale Bank zijn vorig jaar 2,8 miljard euro in waarde gedaald. In tegenstelling tot in Zwitserland is er bij de NBB geen invloed van de goudprijs op het dividend....
PS: in Zwitserland wordt het dividend geschrapt.
Goudcrash kost NBB €2,8Mjd
De goudreserves van de Nationale Bank zijn vorig jaar 2,8 miljard euro in waarde gedaald. In tegenstelling tot in Zwitserland is er bij de NBB geen invloed van de goudprijs op het dividend....
PS: in Zwitserland wordt het dividend geschrapt.