NBB
TIP
Re: NBB
Guido schreef:Dit aandeel heb ik ook al even op het oog. Blijft het volgens jullie aan deze prijs interessant om in te stappen. Eerder met het oog op dividend dan koersgroei?
Guido, wat mij betreft voor beiden. Dividend + koersgroei.
We weten inmiddels dat het dividend van de NBB 'structureel' is!Belca2 schreef:En dan nog vandaag: De Tijd 7 januari 2014, blz 28
Goudcrash kost NBB €2,8Mjd
De goudreserves van de Nationale Bank zijn vorig jaar 2,8 miljard euro in waarde gedaald. In tegenstelling tot in Zwitserland is er bij de NBB geen invloed van de goudprijs op het dividend....
PS: in Zwitserland wordt het dividend geschrapt.

Psychologische drempel van 3000 euro opnieuw overschreden.
Hopelijk deze keer nu ook definitief.
Mijn persoonlijk koersdoel voor NBB ligt op 3600 euro.
Zoals bijna steeds is bij de derde poging de psychologische muur van 3000 euro definitief gesloopt.Piper schreef:Psychologische drempel van 3000 euro opnieuw overschreden.
De weg richting 3600 à 3800 euro ligt nu breed open.
NBB heeft het momentum duidelijk mee de laatste tijd.
Een initiatief van Erik Geenen:
Geachte ......,
Gaat de ....... zich inspannen om een eind te maken aan de onwaarschijnlijke discriminatie van de privé aandeelhouders van de NBB?
Gaat de ....... zich inspannen om het eerste dividend voor de aandeelhouders van de NBB, dat sedert 1851 ongewijzigd bleef, aan te passen aan de evolutie van de koopkracht?
Met het oog op het bepalen van mijn stemgedrag voor de verkiezingen van 25 mei zou ik op deze vragen graag een schriftelijk antwoord ontvangen.
Met de meeste hoogachting,
Ikke.
Enkel nog de ..... invullen en versturen naar zoveel mogelijk politici van alle mogelijke strekkingen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik (evita) ben alvast begonnen ! Wie volgt ?
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... cvlist.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.senate.be/www/?MIval=/index_ ... 00&LANG=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Geachte ......,
Gaat de ....... zich inspannen om een eind te maken aan de onwaarschijnlijke discriminatie van de privé aandeelhouders van de NBB?
Gaat de ....... zich inspannen om het eerste dividend voor de aandeelhouders van de NBB, dat sedert 1851 ongewijzigd bleef, aan te passen aan de evolutie van de koopkracht?
Met het oog op het bepalen van mijn stemgedrag voor de verkiezingen van 25 mei zou ik op deze vragen graag een schriftelijk antwoord ontvangen.
Met de meeste hoogachting,
Ikke.
Enkel nog de ..... invullen en versturen naar zoveel mogelijk politici van alle mogelijke strekkingen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik (evita) ben alvast begonnen ! Wie volgt ?
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... cvlist.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.senate.be/www/?MIval=/index_ ... 00&LANG=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
NBB heeft duidelijk het goede momentum mee.
NBB is wat mij betreft nog steeds koopwaardig.
NBB is wat mij betreft nog steeds koopwaardig.
Momentum bij NBB is nog steeds gunstig.
Omwille van de verlaagde rente heb ik mijn koersdoel opgetrokken naar 3800 euro.
NBB staat gelijk met Belgisch staatspapier, maar dan wel papier die een fors hogere rente biedt.
Omwille van de verlaagde rente heb ik mijn koersdoel opgetrokken naar 3800 euro.
NBB staat gelijk met Belgisch staatspapier, maar dan wel papier die een fors hogere rente biedt.
NBB blijft mooi verder stijgen en dit in een overwegend negatieve markt.
Dit laatste is altijd een positief teken naar de verdere toekomst toe.
Dit laatste is altijd een positief teken naar de verdere toekomst toe.
Zeezout, waarom zouden we moeten twijfelen aan het dividend bij NBB?zeezout schreef:polder en alle mollen
wie van de volgende zien jullie er niet in slagen om volgende jaren dividend minstens stabiel te houden en liefst regelmatig te verhogen
nat bank (nog een twijfelgeval dividend onbekend)
Het dividend van NBB zal mijn inziens minstens gelijk blijven, zijnde dus 115,53 euro netto.
omdat het geen bedrijf als een ander is en omdat dividend al eens verlaagd werd.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, NBB is inderdaad in alle opzichten "een specialeke" en in crisistijden heeft NBB door de impact van de financiële crisis zijn dividend eens verlaagd, maar dat zie ik nu niet meer gebeuren.
Zeezout, morgen nieuws i.v.m. dividend over 2013.
Ik heb er alvast alle vertrouwen in.
NBB blijft ook rustig verder doorstijgen.
Ik heb er alvast alle vertrouwen in.
NBB blijft ook rustig verder doorstijgen.
dividend up 7% naar 124,2 euro
er wordt verwezen naar verkoop gebouw voor dividend stijging.
mooi
er wordt verwezen naar verkoop gebouw voor dividend stijging.
mooi
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes