NBB
TIP
Re: NBB
Zeezout, u ziet dat er geen wantrouwen nodig was.
Integendeel, NBB verhoogt zelfs zijn dividend met 7,5% tot 124,20 euro netto.
NBB is mijn inziens nog steeds koopwaardig. Netto-dividendrendement bedraagt 3,76% en wordt reeds binnen enkele weken uitbetaald!
Integendeel, NBB verhoogt zelfs zijn dividend met 7,5% tot 124,20 euro netto.
NBB is mijn inziens nog steeds koopwaardig. Netto-dividendrendement bedraagt 3,76% en wordt reeds binnen enkele weken uitbetaald!
ik sprak nergens van wantrouwen.
het enige punt dat ik wilde maken is dat het dividend van NBB moeilijk te voorspellen is
het enige punt dat ik wilde maken is dat het dividend van NBB moeilijk te voorspellen is
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, inderdaad. Wantrouwen was het verkeerde woord.
Ik ga zonder noemenswaardig nieuws altijd uit van een minimum gelijkblijvend dividend. Idem voor Exmar (bekendmaking deze avond overigens).
Als het dan uiteindelijk hoger ligt, des te beter, maar van een lager dividend zonder noemenswaardig nieuws ga ik nooit uit.
Ik ga zonder noemenswaardig nieuws altijd uit van een minimum gelijkblijvend dividend. Idem voor Exmar (bekendmaking deze avond overigens).
Als het dan uiteindelijk hoger ligt, des te beter, maar van een lager dividend zonder noemenswaardig nieuws ga ik nooit uit.
Koers van NBB gaat mooi na de bekendmaking van de dividendstijging gisteren... 
rendement/risico één van de betere aandelen zeker als alternatief voor een obligatie.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Is dit aandeel volgens jullie nu nog koopwaardig? Zelf denk ik dat het op dit moment nogal duur noteert maar dan vergelijk ik wel met de periode na de crash van 2008.
je kan duur op 2 manieren bekijken
duur t.o.v. de koersen uit het verleden
duur t.o.v. de huidige dividenden/winsten en verwachte toekomstige dividenden en winsten.
Voor NBB kijk je best alleen naar de dividenden, groot deel winst gaat immers naar de staat en daar heb je als aandeelhouder dus niets aan. mss komt daar ooit verandering in via de rechtbank maar dat zou ik zien als een bonus niet iets waar je op rekent.
Voor mij is het een basiswaarde voor een portefeuille belgische aandelen.
Zeker in de Top10 als je verwacht rendement/risico bekijkt.
duur t.o.v. de koersen uit het verleden
duur t.o.v. de huidige dividenden/winsten en verwachte toekomstige dividenden en winsten.
Voor NBB kijk je best alleen naar de dividenden, groot deel winst gaat immers naar de staat en daar heb je als aandeelhouder dus niets aan. mss komt daar ooit verandering in via de rechtbank maar dat zou ik zien als een bonus niet iets waar je op rekent.
Voor mij is het een basiswaarde voor een portefeuille belgische aandelen.
Zeker in de Top10 als je verwacht rendement/risico bekijkt.
NBB nadert met rasse schreden de grens van 3400€... Heb een goei 2 weken geleden blijkbaar op een ideaal moment gekocht 
Ik prijs dit aandeel her en der reeds enkele jaren aan. Ook voor 2014 stond NBB bij mijn favorieten.
Er is mijn inziens nog voldoende koerspotentieel.
Er is mijn inziens nog voldoende koerspotentieel.
Voor het eerst sinds jaren terug boven de 3500 euro en dit met dank aan de zogenaamde groene petten en de pers om dit aandeel gisteren en vandaag terug in de belangstelling te plaatsen.
Straks volgt ook nog het mooie dividend van 124,80 euro netto.
"Houden" is mijn leuze.
Straks volgt ook nog het mooie dividend van 124,80 euro netto.
"Houden" is mijn leuze.
Dank u wel Erik Geenen voor al de inspanningen die u ivm dit aandeel levert !!
Correct Evita.evita schreef:Dank u wel Erik Geenen voor al de inspanningen die u ivm dit aandeel levert !!
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9506391" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens Staat verliest €400M aan dividenden zou NBB volgend jaar €212M minder uitbetalen. Weliswaar een raming maar toch benieuwd of dit bericht de koers zal beïnvloeden.
het NBB dividend zit wat vreemd in elkaar
er zijn opbrengsten die helemaal naar de staat vloeien en er zijn opbrengsten die naar de aandeelhouders (staat+rest) vloeien
er zijn opbrengsten die helemaal naar de staat vloeien en er zijn opbrengsten die naar de aandeelhouders (staat+rest) vloeien
Piper, ik zie dat je dit aandeel nauwgezet opvolgt en dat je dit aandeel meermaals een koopadvies gaf, i.t.t. je post van 27 mei waarbij je sprak van "houden". Is dit aandeel volgens jouw dan niet meer koopwaardig, zelfs met de huidige correctie?