NBB
TIP
Re: NBB
Wonta, aan huidige niveaus zet ik NBB op "houden". Kopen zou ik echter maar aanraden op koerszwakte.
Een aandeel welk ik vandaag bijvoorbeeld koopbaar vind, is Delta Lloyd. Hoog dividend van >3,5% netto maar dit aandeel biedt nog meer dan voldoende stijgingspotentieel. Bij NBB aan +/- 3300 Euro is het stijgingspotentieel eerder beperkt.
Een aandeel welk ik vandaag bijvoorbeeld koopbaar vind, is Delta Lloyd. Hoog dividend van >3,5% netto maar dit aandeel biedt nog meer dan voldoende stijgingspotentieel. Bij NBB aan +/- 3300 Euro is het stijgingspotentieel eerder beperkt.
Wonta, al aandelen gekocht ondertussen?
Nee Piper, en ik voel ook helemaal geen haast. Ik heb nog een lange beleggershorizon voor de boeg.
Ik ben mij momenteel aan het verdiepen in wat beleggerslectuur (o.a. enkele boeken mij aangeraden hier op het forum) en volg het algemene financiële nieuws en dit forum wel verder dagelijks op. Mijn 'koudwatervrees' zal ik pas overwinnen als ik mij goed voorbereid voel en 100% weet waar ik mee bezig ben om mijn zuurverdiende centen ergens in te stoppen.
Ik ben mij momenteel aan het verdiepen in wat beleggerslectuur (o.a. enkele boeken mij aangeraden hier op het forum) en volg het algemene financiële nieuws en dit forum wel verder dagelijks op. Mijn 'koudwatervrees' zal ik pas overwinnen als ik mij goed voorbereid voel en 100% weet waar ik mee bezig ben om mijn zuurverdiende centen ergens in te stoppen.
Wonta, een goede en gezonde attitude mijn gedacht. Iedereen zou dit zo moeten doen.
Te veel mensen willen op de beurs zitten, zonder kennis van zaken.
Idem wat opvoeden van kinderen betreft. Iedereen wil zijn kinderen opvoeden zonder enige kennis ter zake.
Ik waardeer uw stellingname ten zeerste.
Te veel mensen willen op de beurs zitten, zonder kennis van zaken.
Idem wat opvoeden van kinderen betreft. Iedereen wil zijn kinderen opvoeden zonder enige kennis ter zake.
Ik waardeer uw stellingname ten zeerste.
Er staan er momenteel heel wat in de bid aan 3190 euro.
Interessant aandeel wat mij betreft en vooral een mooie en veilige coupon.
Goed gezien Piper
!

Groene petjes Nationale Bank halen slag thuis
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9554145" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9554145" onclick="window.open(this.href);return false;
Bravo voor Erik Geenen !
++++Knap
Wat zal het effect zijn hiervan op de koers?
Ik denk toch dat Erik Geenen van de N-VA in de regering hulp gaat krijgen !
Inderdaad geen effect. Persoonlijk verwacht ik daar ook niets.
Ik zit reeds lang in NBB omwille van het lage risico en het hoge dividend.
Ik zit reeds lang in NBB omwille van het lage risico en het hoge dividend.
Wat ben je met een mooie veilige coupon als de koers als maar verder wegzakt onder hoger dan normale volumes.Piper schreef:Er staan er momenteel heel wat in de bid aan 3190 euro.
Laeka, inderdaad, niks, maar ik heb mijn NBB wel aan koersen van < 2200 euro (1e positie) en 2750 euro (2e positie) gekocht.laeka schreef:Wat ben je met een mooie veilige coupon als de koers als maar verder wegzakt onder hoger dan normale volumes.
Bovendien heb ik recent getrad, maar blijkbaar wat te vroeg terug gekocht.
Ik raad zoals hier reeds weken geleden aangegeven bij "koopwaardige aandelen" en andere items aan om voorlopig geen aandelen te kopen en dat blijf ik ook vandaag herhalen maar mijn aankoop NBB destijds was gebaseerd op de interessante waardering, de hoge coupon en de lage risico-graad.
Persoonlijk heb ik de laatste weken en maanden heel wat aandelen verkocht omdat ik huidige malaise op mij zag afkomen (zie ook andere items), maar aandelen met een hoge coupon zoals NBB heb ik gehouden. Er komen wellicht nog koopkansen maar aan huidige koersen zal ik mijn NBB niet verkopen.
Individuele koersniveaus zijn ook maar al te vaak ingegeven door emoties en zeker in panieksituaties.