NBB
TIP
Re: NBB
Kan men ergens van dit aandeel de verwachtingen terugvinden? (bv. koersdoelen, dividend de komende jaren, ...)
Of zijn die er niet voor dergelijke aandelen?
Wat zijn jullie verwachtingen tav NBB? Gaan we terug richting 3500? Of naar 3000
Iemand een glazen bol toevallig?
(mogelijk stomme "niet-kenners-vragen", maar ik wilde ze toch even stellen)
Of zijn die er niet voor dergelijke aandelen?
Wat zijn jullie verwachtingen tav NBB? Gaan we terug richting 3500? Of naar 3000

Iemand een glazen bol toevallig?
(mogelijk stomme "niet-kenners-vragen", maar ik wilde ze toch even stellen)
er zijn geen analisten die dit aandeel volgen dus geen koersdoelen.
slechts een deeltje van winst gaat naar aandeelhouders. rest naar de staat.
dividend moeilijk in te schatten.
je kan er wel van uitgaan dat het in buurt huidig dividend zal blijven met licht stijgende trend over de jaren heen
mss wordt het opgepikt voor het mooie en zekere dividend ?
voor de defensieve belegger een aanrader, kunt moeilijk veel verliezen hiermee
slechts een deeltje van winst gaat naar aandeelhouders. rest naar de staat.
dividend moeilijk in te schatten.
je kan er wel van uitgaan dat het in buurt huidig dividend zal blijven met licht stijgende trend over de jaren heen
mss wordt het opgepikt voor het mooie en zekere dividend ?
voor de defensieve belegger een aanrader, kunt moeilijk veel verliezen hiermee
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Dit lijkt me inderdaad een goede tip. Ook technisch lijkt dit me een leuk plaatsje. Wat denken jullie van een order aan 3220?
Het Netto bijvoegsel aan De Tijd vandaag (17 jan) bevat een aantal aandelenfiches. Een hiervan (#38, blz 55) is die van de NBB. Het verwachte bruto dividend voor 2014 wordt geschat op €150 een duidelijke daling tegenover €165.6 voor 2013. Ook de nettowinst per aandeel zou zo'n 10% dalen.zeezout schreef:...dividend moeilijk in te schatten.
je kan er wel van uitgaan dat het in buurt huidig dividend zal blijven met licht stijgende trend over de jaren heen...
Iemand een verklaring hiervoor? Zijn er andere bronnen die dit bevestigen?
een dividenddaling hoort zeker tot de mogelijkheden
manier waarop winst wordt verdeeld staat/rest, het dividend wordt bepaald is complex en een beetje politiek.
de dalende rente zal winst zeker drukken, vorig jaar was er de verkoop van een gebouw.
laatste dividenden 94 124 106 115 124 , onder de 115 zou een ontgoocheling zijn voor mij
manier waarop winst wordt verdeeld staat/rest, het dividend wordt bepaald is complex en een beetje politiek.
de dalende rente zal winst zeker drukken, vorig jaar was er de verkoop van een gebouw.
laatste dividenden 94 124 106 115 124 , onder de 115 zou een ontgoocheling zijn voor mij
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Een dividenddaling dat zal beleggresactivist Erik Geenen niet graag lezen.Belca2 schreef: Het Netto bijvoegsel aan De Tijd vandaag (17 jan) bevat een aantal aandelenfiches. Een hiervan (#38, blz 55) is die van de NBB. Het verwachte bruto dividend voor 2014 wordt geschat op €150 een duidelijke daling tegenover €165.6 voor 2013. Ook de nettowinst per aandeel zou zo'n 10% dalen.

De mensen van De Belegger zijn vaak mis met hun prognose van dividend. Vind dat ook maar vinger-in-de-luchtstrategie. Dividend wordt alleen door bedrijf zelf bekend gemaakt. Vorig jaar was het dividend beduidend hoger dan de prognose van De Belegger.Belca2 schreef: Het Netto bijvoegsel aan De Tijd vandaag (17 jan) bevat een aantal aandelenfiches. Een hiervan (#38, blz 55) is die van de NBB. Het verwachte bruto dividend voor 2014 wordt geschat op €150 een duidelijke daling tegenover €165.6 voor 2013. Ook de nettowinst per aandeel zou zo'n 10% dalen.
NBB is en blijft gewoon een aantrekkelijk aandeel met hoog dividend.
NBB heeft alvast een zeer groot gewicht binnen mijn aandelenportefeuille.
P.S.: Ik heb hier iedereen zijn vragen in eer en geweten beantwoord via pb.
Waarom ik hier niet meer zo actief ben? Wel omdat er te weinig forumleden ook iets posten.
Ik wil wel terugkomen maar verwacht dan dat andere forumleden ook op regelmatige basis hier eens reageren.
NBB heeft alvast een zeer groot gewicht binnen mijn aandelenportefeuille.
P.S.: Ik heb hier iedereen zijn vragen in eer en geweten beantwoord via pb.
Waarom ik hier niet meer zo actief ben? Wel omdat er te weinig forumleden ook iets posten.
Ik wil wel terugkomen maar verwacht dan dat andere forumleden ook op regelmatige basis hier eens reageren.
NBB, waarom hierin investeren, mooi dividend, invloeden op de koers of gevoeligheden, enz...
Graag enkele tips.
Graag enkele tips.
deel van hun winst komt van obligaties die ze aanhouden en daar krijgen ze steeds minder rente op ...
benieuwd wat het dividend voor dit jaar zal zijn
benieuwd wat het dividend voor dit jaar zal zijn
Ze houden ook Goud aan.
yes en daar gaat een hevige discussie over voor wie de meerwaarden hierop zijn : de staat of de aandeelhouders.
In ieder geval een aandeel met benedengemiddeld risico
In ieder geval een aandeel met benedengemiddeld risico
Ik houd mijn aandelen. Ik heb een mooi rendement en de rest volgt nog wel
!