Negatieve rente Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Negatieve rente Argenta
Heb geen giro + meer, enkel nog een golden, maar bij mijn weten was dat bij beide de enige vaste kost die afgehouden werd, buiten de eventuele verzendingskosten van de uittreksels.brilleke schreef: kan je detailleren over welke zichtrekening het gaat??? giro + zijn er zegelrechten als kost, mijn inziens is dat de enige wettelijke kost bij de facultatieve kost van het versturen van de uittreksels
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
allen,
argenta zal de neg rente terugboeken, maar ze vroegen mij wel daar in de toekomst op te letten: verkoop aandelen -> valuta +3
Mooi gebaar van de bank!
argenta zal de neg rente terugboeken, maar ze vroegen mij wel daar in de toekomst op te letten: verkoop aandelen -> valuta +3
Mooi gebaar van de bank!
Er staat vandaag een artikel in de standaard ivm de berekening van de spaarrente. Argenta ontkent daarin met klem dat er fouten zijn gebeurd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
ben ook al verschillende jaren klant bij Argenta.
Daarvóór bij Fortis. Moet zeggen dat ik al betere service voor minder geld bij Argenta gekregen heb. Ben dus tevreden klant, ...geef en neem 1 of 2 opmerkingen - maar goed, geen enkel bedrijf is perfect.
Als je de reactie van Argenta zelf leest, vind ik hen zeer redelijk: taksen en portkosten die zij zelf moeten betalen rekenen zij door. Misschien spijtig dat zij dit bij de rentenota doen. Geeft immers het idee dat er een "negatieve rente" is, terwijl het gewoon een belasting is.
Als je een coupon van je kasbon int en de roerende voorheffing wordt geheven, ga je toch ook niet zeuren dat dit negatieve interesten zijn? + Je gaat toch ook niet verwachten dat de bank die voor jou betaalt? (net zoals je niet verwacht dat een keukeninstallateur de BTW zelf betaalt).
Zie hier voor de rest veel kinderachtig gedoe tussen staan - een paar mensen mogen zich schamen...
Daarvóór bij Fortis. Moet zeggen dat ik al betere service voor minder geld bij Argenta gekregen heb. Ben dus tevreden klant, ...geef en neem 1 of 2 opmerkingen - maar goed, geen enkel bedrijf is perfect.
Als je de reactie van Argenta zelf leest, vind ik hen zeer redelijk: taksen en portkosten die zij zelf moeten betalen rekenen zij door. Misschien spijtig dat zij dit bij de rentenota doen. Geeft immers het idee dat er een "negatieve rente" is, terwijl het gewoon een belasting is.
Als je een coupon van je kasbon int en de roerende voorheffing wordt geheven, ga je toch ook niet zeuren dat dit negatieve interesten zijn? + Je gaat toch ook niet verwachten dat de bank die voor jou betaalt? (net zoals je niet verwacht dat een keukeninstallateur de BTW zelf betaalt).
Zie hier voor de rest veel kinderachtig gedoe tussen staan - een paar mensen mogen zich schamen...
Volledig mee eens!zannik schreef: ben ook al verschillende jaren klant bij Argenta.
Trouwens zoals ik in een ander topic reeds schreef. waarom zouden diegene met een positieve intrest deze taks wel moeten betalen en die met te weinig intrest niet ?? Das pas de wereld op zijn kop.
Geld verdienen doe je door te werken.
Ik begrijp het als sommigen hier vinden dat Argenta, net als enkele andere banken, de kosten zou kunnen laten vallen, indien de interesten te laag zijn.
Maar losstaand daarvan is Argenta wél in haar recht.
Mijn Argenta zichtrekening wordt ook vooral gebruikt voor de gratis visakaart.
Ook de gratis debetkaart-afhalingen in niet-Euro landen zijn mij al goed van pas gekomen tijdens mijn vakanties.
Dus alleen voor deze 2 zaken zorg ik dat er het nodige geld opstaat.
Maar het rekeningsaldo buiten dat, telkens op 0 laten komen
Dat is iets wat ik niet goed begrijp : als men het gebruik van de zichtrekening tot een minimum wenst te herleiden, kan men bijvoorbeeld ook gewoon 1 euro laten staan, en zal men niet negatief staan wanneer met nieuwjaar de 0.15 euro afgehouden wordt.
Ik neem aan dat de doorsnee spaargidser toch al langer dan vandaag weet dat het de bedoeling is dat dit vroegere "zegelrecht" (tax voor de staat) op elke zichtrekening wordt afgehouden.
(PS : persoonlijk rond ik het saldo dat ik op de zichtrekening laat staan, af tot een relatief klein bedrag : aan de huidige interesten zal het geen verschil uitmaken of ik nu die enkele euro's wél of niet op een spaarrekening zet, en ik hoef mij niet te ergeren over 0.15 €)
Maar losstaand daarvan is Argenta wél in haar recht.
Mijn Argenta zichtrekening wordt ook vooral gebruikt voor de gratis visakaart.
Ook de gratis debetkaart-afhalingen in niet-Euro landen zijn mij al goed van pas gekomen tijdens mijn vakanties.
Dus alleen voor deze 2 zaken zorg ik dat er het nodige geld opstaat.
Maar het rekeningsaldo buiten dat, telkens op 0 laten komen

Dat is iets wat ik niet goed begrijp : als men het gebruik van de zichtrekening tot een minimum wenst te herleiden, kan men bijvoorbeeld ook gewoon 1 euro laten staan, en zal men niet negatief staan wanneer met nieuwjaar de 0.15 euro afgehouden wordt.
Ik neem aan dat de doorsnee spaargidser toch al langer dan vandaag weet dat het de bedoeling is dat dit vroegere "zegelrecht" (tax voor de staat) op elke zichtrekening wordt afgehouden.
(PS : persoonlijk rond ik het saldo dat ik op de zichtrekening laat staan, af tot een relatief klein bedrag : aan de huidige interesten zal het geen verschil uitmaken of ik nu die enkele euro's wél of niet op een spaarrekening zet, en ik hoef mij niet te ergeren over 0.15 €)
Ik opende voor mijn zoontje een zicht- en spaarrekening bij Argenta. Op de zichtrekening heeft even een bedrag gestaan dat snel werd overgeschreven naar de spaarrekening. Voor 2009 : intrest 2 cent. Fiscaal zegel : 15 cent. Resultaat : mijn zoontje van 7 stond ineens 13 cent in het rood zonder dat hiervan verwittigd werd. Kunnen negatieve intrestberekeningen wel doorgevoerd worden als je niet negatief bent geweest??
Dit is geen negatieve intrest : je schrijft zelf dat je 2 cent intrest kreeg.Lenny schreef:Ik opende voor mijn zoontje een zicht- en spaarrekening bij Argenta. Op de zichtrekening heeft even een bedrag gestaan dat snel werd overgeschreven naar de spaarrekening. Voor 2009 : intrest 2 cent. Fiscaal zegel : 15 cent. Resultaat : mijn zoontje van 7 stond ineens 13 cent in het rood zonder dat hiervan verwittigd werd. Kunnen negatieve intrestberekeningen wel doorgevoerd worden als je niet negatief bent geweest??
Die 15 cent is een tax die aan de staat betaald moet worden door de bank op alle zichtrekeningen.
(ga maar eens kijken naar je andere zichtrekening(en))
Alleen : sommige banken nemen die tax voor eigen rekening als de intrest minder dan 15 cent bedraagt, en Argenta niet.
Met alle respect, maar waarom open je een rekening als je ze toch niet gebruikt en er geen geld op zet ??Lenny schreef:Ik opende voor mijn zoontje een zicht- en spaarrekening bij Argenta. Op de zichtrekening heeft even een bedrag gestaan dat snel werd overgeschreven naar de spaarrekening. Voor 2009 : intrest 2 cent. Fiscaal zegel : 15 cent. Resultaat : mijn zoontje van 7 stond ineens 13 cent in het rood zonder dat hiervan verwittigd werd. Kunnen negatieve intrestberekeningen wel doorgevoerd worden als je niet negatief bent geweest??
Kom nu niet af dat je ze binnen x aantal jaar wil gaan gebruiken want dan kon je ze dan ook openen.
Als ik hier sommige berichten lees, lijkt het hier precies een sport om zoveel mogelijk rekeningen te hebben die je ofwel niet gebruikt, ofwel er geen geld op hebt.
als je geld wilt afhalen van een spaarrekening heb je nu eenmaal een zichtrekening nodig...cp1234 schreef:Met alle respect, maar waarom open je een rekening als je ze toch niet gebruikt en er geen geld op zet ??Lenny schreef:Ik opende voor mijn zoontje een zicht- en spaarrekening bij Argenta. Op de zichtrekening heeft even een bedrag gestaan dat snel werd overgeschreven naar de spaarrekening. Voor 2009 : intrest 2 cent. Fiscaal zegel : 15 cent. Resultaat : mijn zoontje van 7 stond ineens 13 cent in het rood zonder dat hiervan verwittigd werd. Kunnen negatieve intrestberekeningen wel doorgevoerd worden als je niet negatief bent geweest??
Kom nu niet af dat je ze binnen x aantal jaar wil gaan gebruiken want dan kon je ze dan ook openen.
Als ik hier sommige berichten lees, lijkt het hier precies een sport om zoveel mogelijk rekeningen te hebben die je ofwel niet gebruikt, ofwel er geen geld op hebt.
Bij Argenta ben je wel verplicht ook een zichtrekening of goldenrekening te openen naast de e-spaar. Ik had eerst voor de kinderen ieder een eigen e-spaar. Tot één van de kinderen eens een aankoop wilde doen. We konden dat geld gewoon niet afhalen, want een e-spaar mag enkel via online banking. Overschrijven naar de zichtrekening van de ouders is niet mogelijk. Wij moesten eerst een zichtrekening openen op eigen naam kind om zo het geld van de e-spaar naar die zichtrekening te kunnen overschrijven. Daarna konden we pas een afhaling doen in het kantoor of overschrijven naar rekening ouders.cp1234 schreef:Met alle respect, maar waarom open je een rekening als je ze toch niet gebruikt en er geen geld op zet ??Lenny schreef:Ik opende voor mijn zoontje een zicht- en spaarrekening bij Argenta. Op de zichtrekening heeft even een bedrag gestaan dat snel werd overgeschreven naar de spaarrekening. Voor 2009 : intrest 2 cent. Fiscaal zegel : 15 cent. Resultaat : mijn zoontje van 7 stond ineens 13 cent in het rood zonder dat hiervan verwittigd werd. Kunnen negatieve intrestberekeningen wel doorgevoerd worden als je niet negatief bent geweest??
als je geld wilt afhalen van een spaarrekening heb je nu eenmaal een zichtrekening nodig...[/quote]Maarten schreef:cp1234 schreef:
Met alle respect, maar waarom open je een rekening als je ze toch niet gebruikt en er geen geld op zet ??
Niet als je het geld cash afhaalt of zoals credit europe werkt met een tegenrekening bij een andere bank.
Klopt, daar heb je een punt.Goec schreef:Bij Argenta ben je wel verplicht ook een zichtrekening of goldenrekening te openen naast de e-spaar. Ik had eerst voor de kinderen ieder een eigen e-spaar. Tot één van de kinderen eens een aankoop wilde doen. We konden dat geld gewoon niet afhalen, want een e-spaar mag enkel via online banking. Overschrijven naar de zichtrekening van de ouders is niet mogelijk. Wij moesten eerst een zichtrekening openen op eigen naam kind om zo het geld van de e-spaar naar die zichtrekening te kunnen overschrijven. Daarna konden we pas een afhaling doen in het kantoor of overschrijven naar rekening ouders.cp1234 schreef:
Met alle respect, maar waarom open je een rekening als je ze toch niet gebruikt en er geen geld op zet ??
om op je reply terug te komencp1234 schreef:Klopt, daar heb je een punt.Goec schreef: Bij Argenta ben je wel verplicht ook een zichtrekening of goldenrekening te openen naast de e-spaar. Ik had eerst voor de kinderen ieder een eigen e-spaar. Tot één van de kinderen eens een aankoop wilde doen. We konden dat geld gewoon niet afhalen, want een e-spaar mag enkel via online banking. Overschrijven naar de zichtrekening van de ouders is niet mogelijk. Wij moesten eerst een zichtrekening openen op eigen naam kind om zo het geld van de e-spaar naar die zichtrekening te kunnen overschrijven. Daarna konden we pas een afhaling doen in het kantoor of overschrijven naar rekening ouders.
je wordt dus verplicht om een zichtrekening te hebben bij argenta. Dus geen sport om zoveel mogelijk rekeningen te hebben maar wel een noodzaak.cp1234 schreef:
Maar achteraf kan je je zichtrekening wel afsluiten en je spaarrekening houden, dus hou je ze toch voor niets.Maarten schreef:om op je reply terug te komencp1234 schreef:
Klopt, daar heb je een punt.je wordt dus verplicht om een zichtrekening te hebben bij argenta. Dus geen sport om zoveel mogelijk rekeningen te hebben maar wel een noodzaak.cp1234 schreef: