Negatieve rente Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Negatieve rente Argenta
Tip
Stuur best een mailtje naar ombudsdienst@argenta.be met een klacht.
Wordt heel correct opgevolgd!
En laat het resultaat natuurlijk maar weten op dit forum!
Stuur best een mailtje naar ombudsdienst@argenta.be met een klacht.
Wordt heel correct opgevolgd!
En laat het resultaat natuurlijk maar weten op dit forum!
Ik ga eerst op het kantoor mijn verhaal doen.
Pas daarna de ombudsdienst moest blijken dat de kantoorbediende me niet kan helpen.
Lijkt mij alvast de logische volgorde.
Pas daarna de ombudsdienst moest blijken dat de kantoorbediende me niet kan helpen.
Mijn vriendin heeft net uitgerekend dat ze met haar + €0,01 juist één keer het zout op haar frieten kan betalen. 

Dan heb ik geluk, want onze frituur doet dit er gratis op.patata fritti schreef: Mijn vriendin heeft net uitgerekend dat ze met haar + €0,01 juist één keer het zout op haar frieten kan betalen.![]()
Zal klanten binding zijn

Gelukzak!
Ik, met mijn negatieve rente, zal enkele malen mijn favoriete mayonnaise moeten laten!
Ik, met mijn negatieve rente, zal enkele malen mijn favoriete mayonnaise moeten laten!
Je kan eens aan Argenta vragen om dit jaar geen appeltaartjes uit te delen, maar een potje mayonaise ;-)patata fritti schreef: Gelukzak!
-
- Newbie
- Contacteer:
Een bank MOET minstens om de 12maanden teresten uitbetalen.
Dit is geen keuze van de bank.
Als je dus 0,13 eur interest hebt en je dient 0,15 zegelrecht te betalen.
Dan is je interest -0,02 eur. Ik heb echt waar op die manier eens 0,02 eur in het rood gestaan. Heb de bank gevraagd of ik die interesten kan "onterfven" maar dit kan niet door de wet.
Dan is je interest -0,02 eur. Ik heb echt waar op die manier eens 0,02 eur in het rood gestaan. Heb de bank gevraagd of ik die interesten kan "onterfven" maar dit kan niet door de wet.
Een slimme bank neemt in dergelijk geval die paar cent ten laste : er zijn verschillende banken die dat doen ben niet zeker maar denk DB, RABO ( allebei van boeren afkomt - in de volledige benaming van Rabo staat boeren ook in. In een kantoor in het buitenland heb ik ooit eens een boer , in klompen bij Rabo zien binnengaan.optimaliseerderke schreef: Een bank MOET minstens om de 12maanden teresten uitbetalen.
Ik krijg ook geen te betalen zegelrecht op keytrade...
Argenta loopt zo hoog op met al hun gratis gratis gratis, maar uiteindelijk komt mijn zichtrekening wel op negatief omdat ik het geld enkel op mijn spaarekening en niet op de zichtrekening zet.
Argenta loopt zo hoog op met al hun gratis gratis gratis, maar uiteindelijk komt mijn zichtrekening wel op negatief omdat ik het geld enkel op mijn spaarekening en niet op de zichtrekening zet.
Klopt, een ombudsman zal toch vragen naar de stappen die je zelf hebt gezet om het probleem op te lossen.degroot karel schreef: Ik ga eerst op het kantoor mijn verhaal doen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
- Full Member
- Contacteer:
Hier ook negatief saldo van 0.05 euro... 
Argenta ...pfff

Argenta ...pfff

Behalve de post van diegene die de topic heeft gestart (die -2,5 stond), begrijp ik de hevige reacties van de andere mensen niet die een paar cent negatief staan omwille van zegelrecht en dergelijke. Ten eerste, het gaat maar om maximum 20 cent ofzo. Daarvoor beginnen precies veel mensen te schieten op Argenta omdat dat niet samengaat met hun gratis-beleid. Wees eens redelijk, als dat de enige kost is die je gedurende het jaar moet betalen valt dat toch nog heel goed mee. Argenta moet ook aan iets verdienen hé.
Een tweede ding wat me opvalt is dat veel mensen nog sparen bij Argenta, terwijl ze al lang geen goede rente meer bieden op de e-spaar. Ik vraag me dan af, wat is jullie hoofdbank zodat jullie enkel sparen bij Argenta en niet de zichtrekening gebruiken die gratis is (wat juist de grote troef van Argenta is)? Ikzelf gebruik Argenta als hoofdbank, voor de gratis zichtrekening en kredietkaart. Er staat geen geld meer op de e-spaar, maar momenteel spaar ik bij Ethias Spaarrekening Plus die een hogere rente biedt dan Argenta. Of is het jullie om de getrouwheid te doen?
Een tweede ding wat me opvalt is dat veel mensen nog sparen bij Argenta, terwijl ze al lang geen goede rente meer bieden op de e-spaar. Ik vraag me dan af, wat is jullie hoofdbank zodat jullie enkel sparen bij Argenta en niet de zichtrekening gebruiken die gratis is (wat juist de grote troef van Argenta is)? Ikzelf gebruik Argenta als hoofdbank, voor de gratis zichtrekening en kredietkaart. Er staat geen geld meer op de e-spaar, maar momenteel spaar ik bij Ethias Spaarrekening Plus die een hogere rente biedt dan Argenta. Of is het jullie om de getrouwheid te doen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Argenta wint ook niet met die paar centen hoor. Voor hen is zegelrecht ook een kost (die ze gewoon doorrekenen).
Persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen dat ik jaarlijks die 0.15 euro moet betalen. In principe hoef je zelf niets te betalen, want op je zichtrekening krijg je 0.4% interest, dus indien er iets van van 30 euro op staat is er geen probleem (wat het geval is voor de mensen die argenta als hoofdbank gebruiken).
Persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen dat ik jaarlijks die 0.15 euro moet betalen. In principe hoef je zelf niets te betalen, want op je zichtrekening krijg je 0.4% interest, dus indien er iets van van 30 euro op staat is er geen probleem (wat het geval is voor de mensen die argenta als hoofdbank gebruiken).
De intrest die je krijgt op je (golden)zichtrekening is geen 0,4% maar 0,1%.
De redenering klopt, maar er moet wel 180,00 EUR op staan, want op de ontvangen intrest betaal je ook nog R.V.
De redenering klopt, maar er moet wel 180,00 EUR op staan, want op de ontvangen intrest betaal je ook nog R.V.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
ohja, je hebt gelijk, ik dacht dat het 0.4% wasBart schreef: De intrest die je krijgt op je (golden)zichtrekening is geen 0,4% maar 0,1%.