Nescafe Dolce gusto
Re: Nescafe Dolce gusto
Bart De Wever zou zeggen: "De gustibus non disputandum est".
Airopress met RVS filter hier.
Geen afval, enkel wat gruis voor de compost.
Perfecte hoeveelheid en sterkte, en een toestel dat 2 keer niets kost.
Geen afval, enkel wat gruis voor de compost.
Perfecte hoeveelheid en sterkte, en een toestel dat 2 keer niets kost.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Nog nooit van gehoord, ik ga dat eens bekijken De Coninckplein 21.
mvg
Estate Guru believer.
ik ken die aeropress, een hoop gedoe!
Al die speciale koffiezetapparaten zijn duur in aankoop en gebruik, een hoop gedoe, tijdrovend, milieuvervuilend en nemen bovendien nog plaats in je keuken in.
Wij hebben een keuken van 10 x 12m. Dat is groot. Al onze kasten -van de duurste merken-staan VOL met keukenmachientjes.
Zelfs onze chefkok heeft moeite om te onthouden waarvoor elk machientje dient. Wij hebben beveurbeeld een machien om kokosnoten te pellen, en ook eentje om gehaktballetjes te rollen. Noem iets op, en ik heb het!
Maar ge moet er wel plaats voor hebben he!
Zelfs onze chefkok heeft moeite om te onthouden waarvoor elk machientje dient. Wij hebben beveurbeeld een machien om kokosnoten te pellen, en ook eentje om gehaktballetjes te rollen. Noem iets op, en ik heb het!
Maar ge moet er wel plaats voor hebben he!
Wat een onzin jij allemaal schrijft. De trol is weer bezig. Vermakelijk, moet ik toegeven. 

Hoe is het nog met Sineenat Wongvajirapakdi, de minnares van de Thaise koning? Is ze al in ere hersteld?

En daarbij: koffie is niet gezond. Het is een gif dat je lichaam zo snel mogelijk weer wil afsch...ten afscheiden.
Vraag het maar aan astronaut Alan Shepard, de eerste Amerikaan in de ruimte, in The right Stuff !.
https://www.astroblogs.nl/2007/02/09/ov ... gesproken/
Begrijp die Yankees niet met hun 50 soorten koffies.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Koffie is eigenlijk gezond. Niet iedereen verdraagt het goed, maar in principe is het gezond. Ik zou erover kunnen uitweiden, maar dan gaan we off-topic.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik vind dat wel interessant en ik vind ook dat een topic wel wat rek mag hebben. TS heeft een antwoord gehad op zijn vraag van mensen die er iets van weten. Ik ken van die moderne koffie-wetenschappen en -ruimtetuigen niks, ik ben nog lekker ouderwets op de simpele manier. Ja, ik breng nog water aan de kook.Charlesvdw schreef: ↑8 oktober 2020, 21:45 Ik zou erover kunnen uitweiden, maar dan gaan we off-topic.
Dus, als je het ziet zitten, leg eens uit waarom koffie gezond is. Ik heb dezelfde mening, maar als iemand me zou vragen waarom zou ik niet verder komen dan "voor mij werkt het".
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als we alles moeten laten wat niet gezond is hebben we niet veel meer aan ons leven. Geen koffie, geen zoetigheden, nooit vet eten, nooit een pintje, ... Leef lang en triestig.
Bijvoorbeeld: 3 à 4 tassen koffie per dag houdt het ontstaan van diabetes type 2 tegen (ouderdomsdiabetes). https://www.diabetesfonds.nl/wat-we-doe ... van-koffie
Dank voor de link, dit was volledig nieuw voor mij. Wat diabetes betreft heb ik wel een aantal eigen ideeën, maar een positieve link met koffie leggen zou nooit in me opgekomen zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Heb in een wetenschappelijk boek bij het hoofdstuk 'de lever' ook eens gelezen dat zwarte koffie goed is voor je lever. Net als heel veel water drinken natuurlijk.
- Regularly drinking moderate amounts of coffee may prevent liver cancer – the World Health Organisation has recently confirmed this reduced risk after reviewing more than 1,000 studies in humans
- Coffee also lowers the risk of other liver conditions including fibrosis (scar tissue that builds up within the liver) and cirrhosis
- Drinking coffee can slow the progression of liver disease in some patients
- Beneficial effects have been found however the coffee is prepared – filtered, instant and espresso
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash