Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Never a dull moment with Deutsche Bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
29 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
gebruikersnaam
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer gebruikersnaam
Verstuur privébericht

Never a dull moment with Deutsche Bank

• Citeer

Bericht door gebruikersnaam » 4 januari 2013, 17:59

augustus 2012
=============
Gebruikersnaam (in de hoedanigheid van belastingbetaler parttime onvrijwillig bankenredder) emailt vraag naar DB helpdesk voor een overzicht van de vervaldata voor de getrouwheidspremie van zijn spaarrekening
DB is namelijk een van die banken waar de klanten daarachter moeten vragen (bedelen?) ipv online de data te kunnen raadplegen

augustus 2012
=============
Bericht op voice mail van gebruikersnaam met de vraag om te telefoneren "omdat dit efficienter telefonisch werkt voor dergelijke aangelegenheden"
(!? why??)

augustus 2012
============
Gebruikersnaam wendt zich op een verlofdag tot het dichtbijzijnde Deutsche Bank "Financial Center".
Bediende XX_1 : "Goedendag, heeft u een afspraak?"
Gebruikersnaam: "Neen, maar ik ben hier met een simpele vraag naar de vervaldata van mijn getrouwheidspremies"
Bediende XX_1 : "Dat is altijd 31 december"
Gebruikersnaam: "ik bedoel wanneer het geld een jaar op de rekening staat zodat de getrouwheidspremie verworven is, dat is niet op 31 december"
Bediende XX_1 : "Kijk dan wanneer u het geld gestort heeft"
Gebruikersnaam: "maar delen vd som staan daar al zo lang op kan ik dat nog wel achterhalen? Ik zou liever hebben dat u me een overzicht geeft zoals ik ook al aan de helpdesk gevraagd heb zonder resultaat."
Bediende XX_1 : "Dat kunnen wij hier niet zien"
...
Bediende XX_1 tokkelt even op de PC en dan verbazend (verdacht?) snel:"die termijnen zijn recent verstreken"
Gebruikersnaam : "Ok bedankt" en verlaat het kantoor zonder iets dat op papier gedrukt staat.

midden december 2012
====================
Deutsche bank: "GOED NIEUWS! DEUTSCHE BANK HEEFT UW RENTE AL GESTORT!!!"

Gebruikersnaam gaat kijken ...een snelle schatting doet vermoeden dat er geen getrouwheidspremie gestort is, een derving van honderden euro's.
Naar DB gewoonte is er bruutweg een som gestort zonder een woordje uitleg of berekening hoe het bedrag bekomen is.

Gebruikernaam emailt @DeutscheBank helpdesk of het mogelijk is een overzicht vd bereking te bekomen.

...1 week geen respons...
======================
Gebruikersnaam belt @DeutscheBAnk helpdesk met dezelfde vraag. Antwoord: "Zeker, dergelijk overzicht wordt sowieso opgestuurd" (dit zou dan voor het eerst zijn, maar soit)

....time flies...geen DB post of email...
=============================
Gebruikersnaam naar Deutsche Bank "Financial Center" met dezelfde vraag. Antwoord: "Geen probleem. Ik stuur een email (naar de helpdesk?) en die gaan u dat binnen 5 dagen opsturen. Ik weet niet via email of post."

januari 2013
==============================
Gebruikersnaam naar DB "Financial Center", op een verlofdag uiteraard. (wegens crappy helpdesk)
Bediende XX_1 : "Goedendag, heeft u een afspraak?"
Gebruikersnaam: "neen, maar ik ben hier met een simpele vraag hoe mijn jaarlijkse rente is berekend, want ik ben niet zeker of dat zonder fout is. Ik heb de voorbije weken al via email, telefoon en ook hier ter plaatse dezelfde vraag gesteld en ondertussen zijn we bijna 3 weken verder en wacht ik nog op een antwoord"
Bediende XX_1 (kijkt alsof ze er niet veel van gelooft en gewend is om met zich met grootsere zaken bezig te houden) "Ja daarvoor dient de helpdesk, wij kunnen dat hier niet. Met wie heeft u gebeld?"
Gebruikersnaam: "...euuh...ik weet niet...ik weet niet of die mensen hun naam zeggen zelfs maar het was iemand van dit 'Financial Center'"
Bediende XX_1 (snel) "jawel, die zeggen hun naam altijd"
Gebruikersnaam: "Mogelijk maar ik heb het niet onthouden of opgeschreven, ik had gewoon gedacht dat het zonder ook in orde zou komen"
Bediende XX_1 : "Met wie heeft u dan hier ter plaatse gesproken?"
Gebruikersnaam "De naam heb ik ook niet, ik dacht weeral dat het in orde zou komen zonder namen op te vragen" (ziet weinig meerwaarde in een beschrijven vd fysionomie van XX_2)
Bediende XX_1 : "tja..."
...tokkelt op computer...
Bediende XX_1 "ah ik zie hier dat er inderdaad een vraag is gesteld via mijn collega aan de helpdesk"
(oef! a piece of evidencel!)
Bediende XX_1 " maar ik kan niet zien dewelke dat is hier allemaal blank"

(een simpele mens zou denken dat een firma met computers en zo en een helpdesk correspondentie met klanten bijhoudt)

Bediende XX_1 neemt de telefoon en doet mijn verhaal op een toontje dat veel verraadt aan een derde (helpdesk?).
Bediende XX_1 : "Voila, ik heb dus de procedure opnieuw moeten opstarten. Ze gaan u dat binnen 5 dagen per post opsturen". Staat recht.
Gebruikersnaam : (1 les geleerd) "Mag ik misschien uw naam, voor het geval dat?"

wordt vervolgd, stay tuned.
Laatst gewijzigd door gebruikersnaam op 5 januari 2013, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 4 januari 2013, 21:20

Les 1: Heeft u contact met 'n helpdesk of en fysieke contactpersoon in een filiaal, noteer steeds de naam van de persoon waarmee u heeft gesproken. Neem nota (eventueel nadien) van wat gezegd is/wordt en noteer wat er eventueel besloten is. Dit kan je steeds toevoegen aan uw dossier. (Hetzij bij uw facturen, hetzij in 'n mapje "communicatie" op uw harde schijf van uw pc, ...)

Bij een telefonisch onderhoud: noteer steeds datum en uur van het gesprek en vraag steeds op het einde van het gesprek nog eens de gegevens (naam en voornaam) van de contactpersoon. De telefonist(en/es) vermelden bij aanvang steeds hun naam maar dit gaat dikwijls héél snel, het is voor hen 'n automatisme. Het is belangrijk de naam én de voornaam te weten, in sommige gevallen gebruiken de mensen in het call-center een soort "werknaam", vooral als ze 'n veelvoorkomende naam hebben. Het is niet handig voor 'n callcenter als er 5 dames "An"/"Ann"/"Anne"/"Anneke" heten, veelal ontstaan er dan "Annemieke's", "Annelore's" of "Anneleentje's" en bij uitputting van de voorraad gelijkende namen desnoods gewoon "Alice". Ja, ... die van "Who the f*ck is Alice!?" ;)

Ik probeer ook steeds de "call-ID" te verkrijgen van het gesprek. Gebruikelijk is dat elk gesprek wordt opgenomen en bij elke binnenkomende telefoon wordt er een nieuwe call-ID aangemaakt (nummer van het gesprek). Indien het telefoonnummer van de oproeper gekend is (of indien bij de intro gevraagd wordt om het klantnummer in te geven op het telefoontoestel) worden uw klantgegevens reeds weergegeven VOOR de aanvang van het telefoongesprek met de telefoniste. Het computersysteem van 'n callcenter is gewoon gelinkt met de telefooncentrale. Maak gebruik van hun wapens om jezelf te verdedigen, wanneer je later problemen hebt zal je door namen en ID's te vermelden, sneller en beter geholpen worden, ze zullen sneller inzien dat ook jij gewapend bent en weten niet of ook jij het gesprek hebt geregistreerd. ;) Evil² >:D

"Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen", Matteüs 26,52 >:D

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 5 januari 2013, 08:16

Naar mijn ervaring zeggen zowat 90% of meer van de helpdeskmedewerkers hun naam niet wanneer je ze aan de lijn krijgt. Het zou zeker niet nodig mogen zijn dat jij telkens namen, data en besluiten zou moeten noteren nadat je een vraag gesteld hebt bij een callcenter. Je verwacht dat je geholpen wordt, niet meer of niet minder.

Mocht ik bvb meemaken wat er in de openingspost te lezen is dan verander ik van bank, zo simpel is dat voor mij. Ik merk ook dat bij veel van die banken mensen werken die simpelweg niet over de motivatie noch de juiste houding beschikken om ook maar een klein beetje aan klantenbinding te doen. Zo'n mensen doen alsof de klanten lastposten zijn. Ik heb dat vroeger ook altijd ondervonden bij Fortis, ofwel deden ze alsof je een lastpost was wanneer je iets 'vervelends' vroeg ofwel wilden ze iets verkopen om zo hun premie op te strijken.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 5 januari 2013, 08:45

augustus 2012
Bediende XX_1 : "Kijk dan wanneer u het geld gestort heeft"
Gebruikersnaam: "maar delen vd som staan daar al zo lang op kan ik dat nog wel achterhalen? Ik zou liever hebben dat u me een overzicht geeft zoals ik ook al aan de helpdesk gevraagd heb zonder resultaat."
Bediende XX_1 : "Dat kunnen wij hier niet zien"
.........................................................................................................................
Een goede huisvader weet precies wanneer hij geld op zijn spaarrekening heeft gestort.
Aan de bank gegevens opvragen,die je normaal al wel gekregen hebt,getuigt niet van goed beheer...
En het is nog steeds dat "" hij die beweert, zal moeten bewijzen " en het opvragen aan de bank van uittreksels in het verre verleden, zal vermoedelijk niet kosteloos zijn........;

gebruikersnaam
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer gebruikersnaam
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gebruikersnaam » 5 januari 2013, 09:15

beste ludo,

Als Deutsche Bank kosten zou aanrekenen om de actuele status van getrouwheidspremies op te vragen, dan zouden ze dat best duidelijk afficheren denkt u ook niet? Of is zoiets enkel voor slechte huisvaders?

Het zou alvast het voordeel van de duidelijkheid hebben vergeleken met de huidige commedie en DB zou zich dan ook beter terugplooien op uw niche van perfecte huisvaders die tijd en goesting hebben om zichzelf onledig te houden met de fifo, lifo or whatever berekeningsmethode van getrouwheidspremies.

Voor de slechte huisvaders kunnen ze dan een spaarrekening lanceren waar enkel geld op gestort en afgehaald kan worden op 1 januari, alleen ronde bedragen, enkel op afspraak en mits bijdrage in de kosten (excl. fooien voor de bedienden)

What say you?
Laatst gewijzigd door gebruikersnaam op 5 januari 2013, 12:05, 10 keer totaal gewijzigd.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 5 januari 2013, 10:20

Wook schreef:Naar mijn ervaring zeggen zowat 90% of meer van de helpdeskmedewerkers hun naam niet wanneer je ze aan de lijn krijgt. Het zou zeker niet nodig mogen zijn dat jij telkens namen, data en besluiten zou moeten noteren nadat je een vraag gesteld hebt bij een callcenter. Je verwacht dat je geholpen wordt, niet meer of niet minder.

Mocht ik bvb meemaken wat er in de openingspost te lezen is dan verander ik van bank, zo simpel is dat voor mij. Ik merk ook dat bij veel van die banken mensen werken die simpelweg niet over de motivatie noch de juiste houding beschikken om ook maar een klein beetje aan klantenbinding te doen. Zo'n mensen doen alsof de klanten lastposten zijn. Ik heb dat vroeger ook altijd ondervonden bij Fortis, ofwel deden ze alsof je een lastpost was wanneer je iets 'vervelends' vroeg ofwel wilden ze iets verkopen om zo hun premie op te strijken.

of bij call-centers daar hebben de vrouwen en de eventuele mannen elke week allemaal een andere voornaam : bv Sofie van Electrabrel
bij bepaalde organisaties is men verplicht om in het begin spontaan zijn naam te zeggen. Of men het ook doet is wat anders.
Of er een gewoonte van maken het gesprek op te nemen.
Bij een dergelijke voorval zoals bij DB zou ik inderdaad ook onmiddellijk van bank veranderen

vlo
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door vlo » 5 januari 2013, 11:57

Ben sedert enkele jaren DB-klant en ook ik moet toegeven dat communicatie niet hun sterkste troef is 8)
Als ik al eens een vraag had, stelde ik die uitsluitend op het internet, omwille van mijn nagenoeg voortdurende "belgische" onbereikbaarheid.
Daarop kwam heel dikwijls geen antwoord of indien wel, zeer laattijdig. Als ik mij daarover druk maakte, kreeg ik steevast het geijkte antwoord; onze diensten hebben U telefonisch gecontacteerd maar U nam niet op. Of dit klopt of niet, kan ik moeilijk nagaan, want mijn Belgische GSM staat zelden ingeschakeld. Meermalen heb ik op de feitelijke toestand van mijn bijna voortdurende telefonische onbereikbaarheid gewezen en dat ik reacties via Email verwachtte. Nooit heeft DB daar ook maar iets positiefs mee gedaan.
Tot op heden heb ik nooit een voet in het mij toegewezen DB-kantoor gezet omdat heel de openingsprocedure van rekeningen enz. uitsluitend via het Internet verliep.
Verleden jaar, toen ik weer eens een vraag te stellen had, heb ik de zaak anders aangepakt: alle gegevens opgezocht van het mij toegewezen financial center; er een verantwoordelijke gecontacteerd via Email. Nu verloopt alle communicatie vlekkeloos via Internet met uitsluitend deze persoon en ik kan jullie verzekeren dat dit uiterst snel en accuraat geschiedt!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...

radixconvertor
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer radixconvertor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door radixconvertor » 8 januari 2013, 15:25

vlo,

het kan toch niet zijn dat je een relatie met een vertrouwensman/vrouw moet gaan opbouwen om een intrest-overzicht van DB te pakken te krijgen?

vlo
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door vlo » 8 januari 2013, 15:48

beste radixconvertor (hoe kom jij overigens aan die nickname?)

De vragen die ik stelde, betroffen niet zo iets triviaals als een intrest-overzicht, maar als dat zo zou zijn, jazeker 8) .
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...

Roedie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Roedie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roedie » 8 januari 2013, 16:09

Sorry maar ik snap het niet. Reeds maanden (jaren) zijn er hier forumleden die hun beklag maken over DB (dievenbende?). Ook ik WAS klant van deze bende. Openen een nieuw filiaal in Mortsel ipv in Antwerpen (JvRijswijcklaan). Ze transfereren uw dossier naar ....De rente zakt, ik heb geen afspraak,ik sta aan het verkeerde kantoor, kortom ... afhalen de boel en naar andere bank.Gratis kaarten, ja. Onnodig blokkeren van uw rekeningen :ja. Hopeloze knoeiers zijn het en dat wordt reeds maanden (jaren) op dit forum gesteld.
Als er nu nog klanten zijn bij DB die hier op het forum hun beklag doen,kan ik alleen maar besluiten: Hij wie niet horen (lezen) wil moet voelen).

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 8 januari 2013, 16:22

Intussen tussen de 8 en 10 jaar klant, en zonder opmerkingen.
Eén keer heb ik inderdaad een rekening moeten openen omdat de oude rekening langzaamaan niets meer opbracht, maar daar zijn andere banken net zo sterk in als DB.
Net nog even gedubbelcheckt, op vandaag zijn hun rekeningen nog altijd de DB Intensive Plus en de DB E-savings Account. Niks nieuws onder de zon, denk dat beide rekeningen wel al 'n jaar of 5 bestaan.

Ik heb hier alleszins (recent) nog niet veel slechts gelezen over DB, en ik kom hier toch al anderhalf jaar op het forum.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 8 januari 2013, 16:34

paul schreef: Of er een gewoonte van maken het gesprek op te nemen.
Goed idee, ga ik terug mee beginnen (was daar mee gestopt).
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

radixconvertor
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer radixconvertor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door radixconvertor » 8 januari 2013, 22:17

djtw schreef:Intussen tussen de 8 en 10 jaar klant, en zonder opmerkingen.
Ik heb hier alleszins (recent) nog niet veel slechts gelezen over DB, en ik kom hier toch al anderhalf jaar op het forum.

mag ik u vragen hoe het bij u gesteld is met de spaarrekening(en)?
1/ heeft u online vooruitzicht op de rente die u op 31 december zal ontvangen?
2/een online overzicht van de data die relevant zijn voor de getrouwheidspremie(s)?
3/een post-factum overzicht met de details van de renteberekeningen?

ik heb hier alleszins (recent en vroeger) geen enkel positief element over DB gelezen
ik zal dan ook ASAP weg zijn, ware het niet dat ze mij geld verschuldigd zijn
ik heb met een veelvoud van banken te maken, en DB is toch wel het absolute mininum minimorum
hoe kan iemand daar tevreden zijn en zijn geld toevertrouwen?? ik heb meer vertrouwen in de scouts.

sorry, ik kan er ook niet aan doen, en ik heb ook geen zin om onbekwame DB bedienden de hand te gaan kussen in ruil voor een gunst (rekeningoverzicht)

vandaag weeral een half uur aan de telefoon gehangen voor niets

vlo
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door vlo » 9 januari 2013, 01:38

Met uitzondering van de communicatiestoornissen, heb ik niet te klagen over DB en ben er nu toch ook al zo'n 5 jaar klant.
Onlangs nog heb ik er een termijnrekening op 4 maanden aan 4 % kunnen openen. Niet zo slecht toch in huidige omstandigheden?
Verder denk ik dat hun personeel een beetje lijdt aan wat ik zou noemen "het Generale Bank-syndroom" ;) . Maar als je weet wat je wil, is het een fluitje van een cent om daar mee om te gaan.
Ik kan je verzekeren dat <slijmen> niet in mijn handleiding staat, wel eerder integendeel.
En om af te ronden, persoonlijke contacten renderen in alle gevallen stukken beter dan naamloze helpdesktoestanden; dit geldt overal en dus ook voor de banksector 8) .

deenigekeuze
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer deenigekeuze
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door deenigekeuze » 9 januari 2013, 10:11

Ik ben ook al 6 jaar klant bij DB en heb geen probleem met die bank. Met Fortis vroeger was het wel anders!
Communicatie met DB verloopt steeds vlug en korrekt. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik steeds mail of bel naar dezelfde bediende van de bank. Op die manier bouw je een vertrouwensrelatie en weten de mensen met wie ze te maken hebben. Dat helpt waarschijnlijk

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

29 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy