NewB autoverzekeringen : positie op de markt
NewB autoverzekeringen : positie op de markt
Heeft er al iemand enig idee van hoe NewB zich gaat positioneren op de markt met zijn autoverzekeringen ?
We moeten misschien eens een paar offertes vragen ... Ik verwacht niet dat ze een prijskraker gaan worden.
We moeten misschien eens een paar offertes vragen ... Ik verwacht niet dat ze een prijskraker gaan worden.
Re: NewB autoverzekeringen : positie op de markt
En moesten ze dat toch zijn (een prijsbreker), zou je zomaar een stap in het onbekende zetten of zou je toch even afwachten hoe het daar allemaal werkt (administratie, schaderegeling...)?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Aan een coöperatieve would-bebank die na zoveel jaren alleen nog maar een prepaid kredietkaart heeft weten te produceren zou ik mijn verzekeringen niet toevertrouwen.
Niet vergeten; als men een autoverzekering neemt bij NewB .... neemt men geen autoverzekering bij NewB.
NewB heeft één serieuze investeerder en partner; De Franse mutualiteit Monceau, een Franse verzekeringsgroep.
Het zal dan misschien wel een contract zijn met het NewB logo, net zoals de NewB Card (pre-paid Mastercard) eigenlijk een kaart is van https://prepaidfinancialservices.com
En als je een schadegeval hebt zal een 'bekende schadeafhandelaar' de expertise doen (op de AV vertelde ze de naam maar ik weet die niet meer. Punt is dat NewB dat niet zelf gaat (proberen te) doen. Ook dat ze zeker niet gaan proberen een prijsbreker te zijn.
https://newb.coop/nl/blog/contact-newb-autoverzekeringNewB ECV is ingeschreven als verzekeringsagent onder nummer FSMA 0836.324.003 en treedt op als tussenpersoon voor Monceau Générale Assurances SA, met maatschappelijke zetel 1 Avenue des Cités Unies d'Europe, 41103 Frankrijk en ingeschreven in het Franse handelsregister onder nummer B 414.086.355 en onder toezicht staat van de Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution, gevestigd aan de 61, rue Taitbout 75436 Paris cedex 09, en handelend in België onder VDV-nummer 3067.
NewB heeft één serieuze investeerder en partner; De Franse mutualiteit Monceau, een Franse verzekeringsgroep.
Het zal dan misschien wel een contract zijn met het NewB logo, net zoals de NewB Card (pre-paid Mastercard) eigenlijk een kaart is van https://prepaidfinancialservices.com
En als je een schadegeval hebt zal een 'bekende schadeafhandelaar' de expertise doen (op de AV vertelde ze de naam maar ik weet die niet meer. Punt is dat NewB dat niet zelf gaat (proberen te) doen. Ook dat ze zeker niet gaan proberen een prijsbreker te zijn.
Ik ben ooit ingestapt uit pure nieuwsgierigheid in NewB, want ik vond het wel een interessant gegeven om een "nieuwe bank" uit de grond te zien stampen na de financiële crisis. We waren toen ook nog in het "pre-fintech-startup" tijdperk. Zo lang is het al geleden. Behalve nu en dan eens gekakel uit het NewB hok, zijn er helaas bijzonder weinig eieren gelegd. Het is ook niet simpel, dat beweer ik niet. Maar goed. Maar nu ook auto-verzekeringen? Als er nu één markt is waar je niet moet in investeren, zal het toch wel de autoverzekeringsmarkt zijn zeker. Nog los het van het zeer technische en operationeel moeilijk karakter van dergelijke verzekeringen: het autodelen komt eraan, electrische mobiliteit met fiets boomt als nooit tevoren, de automerken zijn hun verdienmodel aan het herzien met all-in formules, jongeren kopen en willen ook gewoon geen auto's meer... Zeer futureproof is dit toch echt niet.
Laatst gewijzigd door jutuiz op 13 juni 2018, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Idem hier ... Ik was het idee aanvankelijk genegen.
Net zoals ik op dit moment mijn huisbank genegen ben.
Maar om bij een van die beiden een verzekering te nemen en dan 40 procent meer te betalen (dat was het tarief van mijn huisbank), zo veel genegenheid voel ik voor geen van beide..
Mijn huisbank zou nog 2 procent duurder mogen zijn, dan zou ik het hen nog gunnen.
Wetende dat NewB alleen nog maar geld van mij genomen heeft onder de vorm van een aandeel en met dat geld in mijn ogen weinig nuttigs heeft gedaan (behalve lonen betaald zeker ?), zouden ze de goedkoopste moeten zijn om aan mij iets te verkopen.
Het lijken anders wel verkiezingen : met ons wordt het leven gegarandeerd beter maar wel een pak duurder.
Net zoals ik op dit moment mijn huisbank genegen ben.
Maar om bij een van die beiden een verzekering te nemen en dan 40 procent meer te betalen (dat was het tarief van mijn huisbank), zo veel genegenheid voel ik voor geen van beide..
Mijn huisbank zou nog 2 procent duurder mogen zijn, dan zou ik het hen nog gunnen.
Wetende dat NewB alleen nog maar geld van mij genomen heeft onder de vorm van een aandeel en met dat geld in mijn ogen weinig nuttigs heeft gedaan (behalve lonen betaald zeker ?), zouden ze de goedkoopste moeten zijn om aan mij iets te verkopen.
Het lijken anders wel verkiezingen : met ons wordt het leven gegarandeerd beter maar wel een pak duurder.
Die bekende full-service dienstverlener voor de verzekeringsmarkt klonk als "CED"En als je een schadegeval hebt zal een 'bekende schadeafhandelaar' de expertise doen