NewB Card
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
NewB Card
Wie is de bezitter van een NewB Card?
Re: NewB Card
Het is weer voor het najaar volgens de website. Van welk jaar ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 januari 2016, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
zo, doen we niet meer aan werkwoorden ?
Waar is er iets verkeerd met werkwoorden?
topicstarter heeft het ondertussen aangepastYaris schreef:Waar is er iets verkeerd met werkwoorden?

komaan, NewB heeft geen kans van slagen in Belgie, ze krijgen niet eens een banklicentie!
en die bankkaart, tja van mais of zoiets gemaakt, verder is er niet zoveel boeiends aan he.
de kaart is niet eens van hen, ze kopen de diensten in van een andere speler. Vraag me niet wie, maar het geld gaat naar een bank met een licentie en dat zou niet eens een belgische bank zijn.
leg dan maar eens uit dat je cooperatief wil zijn in belgie
laat NewB maar transparantie geven over hoe dat juist zit!
en die bankkaart, tja van mais of zoiets gemaakt, verder is er niet zoveel boeiends aan he.
de kaart is niet eens van hen, ze kopen de diensten in van een andere speler. Vraag me niet wie, maar het geld gaat naar een bank met een licentie en dat zou niet eens een belgische bank zijn.
leg dan maar eens uit dat je cooperatief wil zijn in belgie
laat NewB maar transparantie geven over hoe dat juist zit!
De kaart wordt uitgegeven en beheerd door Prepaid Financial Services Limited
De in bewaring gegeven gelden worden beheerd door Rabobank NL - tot nader order nog altijd een coöperatieve.
Wat is het probleem op het vlak van transparantie?
De in bewaring gegeven gelden worden beheerd door Rabobank NL - tot nader order nog altijd een coöperatieve.
ok duidelijkjohann schreef:De kaart wordt uitgegeven en beheerd door Prepaid Financial Services Limited
geen banklicentie maar dus wel een samenwerking met Rabobank in NL, ja cooperatief, laat ons in het kader van europees denken dit maar door de vingers zien dat NewB een belgische cooperatie wil zijn die haar geld bewaart in NL
Stellen jullie je niet te veel voor van NewB? Als je op zoek bent naar een alternatieve bank, waarom dan niet Triodos overwegen?
Yaris schreef:Stellen jullie je niet te veel voor van NewB? Als je op zoek bent naar een alternatieve bank, waarom dan niet Triodos overwegen?
mooi alternatief, ook nederlands natuurlijk haha, ik blijf toch liever bij KeyTrade voor de dagelijkse verrichtingen, moneyou voor sparen en medirect voor beleggen.
alles weggehaald bij vorige bank rabo, geen vertrouwen in, blijkt nog maar eens dat langs een kant NewB wel kaart kan uitbrengen met hulp van rabo in Nederland maar zelf wil rabo in belgie geen kaarten uitbrengen, al jaren niet, ze hebben niet eens een app
als newb goed blijkt zal het wel groeien, zie en hoor er weinig van, zou er zeker mijn vertrouwen niet aan kwijt kunnen
ik kijk uit naar Orange bank. Misschien krijgt belgie toch eindelijk eens echt wat disruptoren in de markt
Waarom zou Rabobank nog een kaart uitbrengen? Als ik dat hier zo lees is iedereen er toch weg. 

goed punt, loopt leeg, spijtig want was ooit als eerste internetbank een disruptorYaris schreef:Waarom zou Rabobank nog een kaart uitbrengen? Als ik dat hier zo lees is iedereen er toch weg.
hebben helemaal de boot gemist, nu doodbloeder, misschien willen ze dat ook
zoals in de krant stond in augustus, buitenlandse activiteiten geen rol van betekenis meer 'quote hun chief finance man - die ook weg is'
vanuit belgie houdt men toch vol dat die uitspraak niet klopt en dat er geen impact is
als ge doodbloedt is het gedaan, dat vind ik toch impact hebben zenne
Misschien kunnen we wachten om Rabobank België dood te verklaren tot ze zelf zeggen dat ze hun activiteiten staken?
Nee, ik stel me helemaal niet te veel voor van NewB. Twijfels over de haalbaarheid waren er van in het begin en werden ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Iedereen die NewB wou steunen door aandelen te kopen, wist donders goed dat de kans op een totaal verlies van de inleg groter was dan de kans dat er ooit een bank zou uitgroeien. Maar het is/was de poging wel waard, vind ik.Yaris schreef:Stellen jullie je niet te veel voor van NewB? Als je op zoek bent naar een alternatieve bank, waarom dan niet Triodos overwegen?
Alleen is het voor mij tamelijk onbegrijpelijk waarom men de stap zette naar een prepaid Mastercard. Wat verwacht werd, is een bank die alle reguliere basisdiensten zou aanbieden. Een bank die tenminste een zichtrekening en een Bancontactkaart zou aanbieden, met andere woorden. Dat kon blijkbaar niet, maar het alternatief is heel curieus vermits het helemaal niet past binnen het huidige gebruik van betaalkaarten in België.
Zelf heb ik hoegenaamd geen behoefte aan nog een extra kaart, waarvoor alweer een aparte administratie moet onderhouden worden. Enkele jaren geleden zag ik er nog geen graten in om her en der rekeningen te openen om de verschillende diensten te testen en voor spaarboekjes interessante rentevoeten zeker te stellen. Intussen heb ik de omgekeerde beweging ingezet. Het aanbod van NewB zal wel heel straf moeten zijn om mij te verleiden opnieuw de andere kant uit te gaan.
Wat Triodos betreft: als particulier kan je daar alleen een spaarrekening openen (verkrijgbaar in verschillende 'smaken'), als ondernemer/rechtspersoon ook een zichtrekening, maar in geen van beide gevallen kan je een bankkaart krijgen. Prima voor kleine vzw's, maar voor al de rest tamelijk problematisch. Ooit waren er plannen om een betaalkaart te lanceren, maar dat is niets geworden. Realistische, duurzame alternatieven voor NewB zijn wellicht Crelan en VDK voor particulieren en Bank J. Van Breda voor ondernemers.
Yaris schreef:Misschien kunnen we wachten om Rabobank België dood te verklaren tot ze zelf zeggen dat ze hun activiteiten staken?
doodbloeden is niet dood verklaren, is niet aan mij om dat te roepen, ik constateer alleen maar als ontevreden klant van rabo wat ik heb ervaren, mij geen woorden in de mond leggen he!