Newbies draadje.
TIP
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Re: Newbies draadje.
Ook grappig om te merken: na de ramp van 2008 zaten de beleggingsblaadjes natuurlijk met een fameuze kater. Je zou voor minder ...
Sommige zijn dan, net zoals de banken, vlug van naam veranderd (of hebben hun orakels opgegeven). Enkel de hovaardige economen hebben de eerlijke moed niet gehad om te zeggen 'Sla aub geen acht op ons want we raaskallen wat maar aan'.
Lees bv The Big Short van Lewis (zelfde titel in het Nl).
Sommige zijn dan, net zoals de banken, vlug van naam veranderd (of hebben hun orakels opgegeven). Enkel de hovaardige economen hebben de eerlijke moed niet gehad om te zeggen 'Sla aub geen acht op ons want we raaskallen wat maar aan'.
Lees bv The Big Short van Lewis (zelfde titel in het Nl).
Ik krijg een tijdje gratis de trends en hun inside beleggen.annetje schreef:Bedankt voor de link !
'k Heb het artikel juist eens doorgenomen, en ben ook naar de verschillende websites gesurft. Een aantal van die beursblaadjes blijken al niet meer te bestaan.
In de bib lees ik (als het er ligt en als ik tijd heb) De belegger, Inside beleggen (zit nu in Trends) en Test-Aankoop Invest. 'k Ben benieuwd hoe die gaan reageren als er een correctie of crash komt... De tijd zal het uitwijzen
Ik vind sommige stukjes wel leuk leesvoer maar enkel hier en daar voor wat me intereseert. Wat me altikd opvalt is de nadruk op goud en metalen staan altijd wel een aantal analyses over bedrijven uit deze sector.
Hun portefeuille bestaar ook voor meer dan 30% uit deze waarden. En ook voor de rest is hij redelijk gefocutst met als andere categorieeen onder meer veel biotech en farma, landbouw en energie. Al deze vormen een 85% van hun portefeuille.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
wat is het grote verschil tussen optie's en warrants? En wat is het meest gebruikte?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
vraagje,
je leest overal dat beleggen iets voor op de lange terwijl is, waarom hebben alle brokers dan apps waarop je uw geld direct en overal kan volgen? Is toch niet echt nodig als het voor lange termijn is? Daarbij wat is het nut? Als je dan zien dat het 10% zakt is het toch te laat en moet je wachten op herstel of verkopen met verlies
je leest overal dat beleggen iets voor op de lange terwijl is, waarom hebben alle brokers dan apps waarop je uw geld direct en overal kan volgen? Is toch niet echt nodig als het voor lange termijn is? Daarbij wat is het nut? Als je dan zien dat het 10% zakt is het toch te laat en moet je wachten op herstel of verkopen met verlies
beleggen doe je met geld dat je kan missen, als je het verliest mag je er geen pijn van hebben. Wie zijn laatste cent in beleggingen steekt, wordt waarschijnlijk ocmw-klant.
Logische opmerking van je die constante opvolging is inderdaad niet nodig als je voor lange termijn gaat. Voor die bedrijven is het natuurlijk beter dat je regelmatig handelt en koopt en verkoopt dus daar zit een deel van het antwoord.Nairo schreef:vraagje,
Anderzijds hebben we over alle mogelijke info en data een constante stroom van info. Enerzijds kan dit zeer nuttig zijn maar op den duur zit je met veel waardeloze info die je toch niet verwerkt krijgt.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Omdat er naast beleggen ook nog traden is en er mensen zijn die werken met technische analyses.
Praktisch voorbeeld: op het werk is internet niet toegankelijk, gezien het niet de bedoeling is dat mensen constant op facebook zitten dacht men jaren terug. Nu is dit gewoon omzeilt via de smartphone. Met de automatisatering bestaat het takenpakket nu vooral uit toezicht en af en toe ingrijpen, in tegenstelling tot vroeger => men heeft tijd over => men kan daytraden.
Praktisch voorbeeld: op het werk is internet niet toegankelijk, gezien het niet de bedoeling is dat mensen constant op facebook zitten dacht men jaren terug. Nu is dit gewoon omzeilt via de smartphone. Met de automatisatering bestaat het takenpakket nu vooral uit toezicht en af en toe ingrijpen, in tegenstelling tot vroeger => men heeft tijd over => men kan daytraden.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
pietpiraat
klopt als een bus,
mannen als omega6 volgen de koersen op de nanoseconde en halen mooie resultaten met dingen die ik niet begrijp.
als iedereen buy and hold deed zou hier saaie boel worden.
mannen als omega6 volgen de koersen op de nanoseconde en halen mooie resultaten met dingen die ik niet begrijp.
pietpiraat schreef:klopt als een bus,
Ja maar dan zijn ze toch niet met een appje die 15min later komt en niet met een stabiele mobiele internet verbinding zitten, ik denk dat zij het dan via pc doen?
De ene beurscrash is de andere niet. Aandelen die zeer sterk dalen..dat is nog altijd niet hetzelfde als aandelen die kompleet waardeloos worden. Dus spreek niet te vlug over een crash omdat er een langdurige correctie is.
hoi,
iemand ervaring met beursgrafiek.be heeft volgens site jaarlijks rendement van 15% via een op ander programma die ze hebben gemaakt. Kost wel veel geld.
iemand ervaring met beursgrafiek.be heeft volgens site jaarlijks rendement van 15% via een op ander programma die ze hebben gemaakt. Kost wel veel geld.
Vind hun Telenet voorbeeldje wel leuk, 161% winst met hun systeem, dat had 455% kunnen zijn wanneer de eerste aankoop een buy & hold was 
Lol nu je het zegtvortex schreef:Vind hun Telenet voorbeeldje wel leuk, 161% winst met hun systeem, dat had 455% kunnen zijn wanneer de eerste aankoop een buy & hold was
Die 15% is uiteraard geen garantie.Nairo schreef: beursgrafiek.be (...) jaarlijks rendement van 15% (...). Kost wel veel geld.
Al zijn de personen erachter niet zomaar eender wie, dat is dan weer positief.
Maar die circa 360 € per jaar, is op een portefeuille van 36.000 € dus 1%.
Dat is niet overdreven veel, vraag is, durf je het aan om via dit systeem 36.000 € te beleggen? En als je dat doet, ga je dan op 15% per jaar uitkomen...?