NIBC Direct NU in België!!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: NIBC Direct NU in België!!
Herinner je Kaupthing bank! Met voornoemde maatregel voorkomt de bank een 'bankrun', maw als je vermoed dat die bank failliet gaat, kan je zomaar je geld niet afhalen. Afblijven!
Ik heb de vraag even in de rubriek "Vraag het aan NIBC direct" gezet, misschien komt er dan sneller een reactiespaarhopper schreef:"Om te voldoen aan artikel 2, 3° van het Koninklijk Besluit tot uitvoering van het Wetboek van de
Inkomstenbelasting 1992, heeft de Bank het recht de opvragingen afhankelijk te stellen van een opzeggingstermijn van 5 kalenderdagen wanneer zij 1.250 EUR overtreffen en ze te beperken tot 2.500 EUR per halve maand"
==> Betekent dit dan als je bv 20.000 eur op de rekening zet, je daar maar om de maand 5000 euro terug kan vanaf halen of hoe moet ik dit interpreteren ?
Ik lees verder in hun reglement: Na de opzegging van het Contract wordt de verlopen interesten uitbetaald en wordt het volledige creditsaldo overgeboekt op de Tegenrekening. De Rekening wordt opgeheven.
Dus maak ik mij nog niet te veel zorgen, hoor
@Spaarhopper
terugvordering-kapitaal-t12115.html#p107347" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk weer gerust gesteld
terugvordering-kapitaal-t12115.html#p107347" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk weer gerust gesteld
En waar zet jij dan je geld?Sjablo schreef:Herinner je Kaupthing bank! Met voornoemde maatregel voorkomt de bank een 'bankrun', maw als je vermoed dat die bank failliet gaat, kan je zomaar je geld niet afhalen. Afblijven!
Want dit staat zo in alle algemene voorwaarden van elke bank.
In mijn geval: speiding over een paar banken, niet alle geld op één bankBartVW schreef:En waar zet jij dan je geld?Sjablo schreef:Herinner je Kaupthing bank! Met voornoemde maatregel voorkomt de bank een 'bankrun', maw als je vermoed dat die bank failliet gaat, kan je zomaar je geld niet afhalen. Afblijven!
Want dit staat zo in alle algemene voorwaarden van elke bank.
Ik kies voor banken die de hoogste getrouwheidspremie geven zoals Rabo Plus Account, NIBC getrouwheidsrekening enz... omdat ik er bijna zeker van ben dat de basisrente dit jaar eerder zal zakken dan stijgen maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitmaken
Zijn er ook lokale kantoren van NIBC in Belgie of is er een manier om een print van je uittreksels te bekomen van de bank?
Kwestie van een bewijsstuk in handen te hebben.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
ik heb afgelopen do in de voormiddag een som overgeschreven naar een 2de geopende spaarrekening. We zijn nu dinsdagavond 24/01 en op deze spaarrekening is nog niks te zien ondanks dat dit dus storting is via zelfde tegenrekening.
Ik hoop dat alles nog goed kom, dat ik niet achter mijn centen kan fluiten.
Ben wel zinnens alles terug af te halen en bij een betrouwbaardere bank te deponeren.
Bye bye NIBC
Ik hoop dat alles nog goed kom, dat ik niet achter mijn centen kan fluiten.
Ben wel zinnens alles terug af te halen en bij een betrouwbaardere bank te deponeren.
Bye bye NIBC
-
voiddude
Lees jij dit forum wel ? De eerste validatie van een rekening duurt wat langer dan een gewone overschrijving omdat er een manuele validatie nodig is (nét voor de veiligheid van de transacties te garanderen).
Tis erg tegenwoordig met het geduld van de mensen. Gingen jullie vroeger dan iedere dag in jullie bankkantoor rekeninguittreksels vragen ? Toen stelde niemand zich vragen maar nu moet het geld er al opstaan vanaf men eens 'refresh' duwt in de webbrowser.
Tis erg tegenwoordig met het geduld van de mensen. Gingen jullie vroeger dan iedere dag in jullie bankkantoor rekeninguittreksels vragen ? Toen stelde niemand zich vragen maar nu moet het geld er al opstaan vanaf men eens 'refresh' duwt in de webbrowser.
Wie is die NIBC eigenlijk.
Is dit weer een afkooksel van een grootbank?
-
anonymous
Om dat te weten te komen, kan je misschien eens eerst hun website bekijken?
Op de homepage die opent, kan je al onmiddellijk het antwoord vinden. En ze hebben ook nog een aparte page over hun geschiedenis, als je even de moeite doet om op die knop te drukken
Op de homepage die opent, kan je al onmiddellijk het antwoord vinden. En ze hebben ook nog een aparte page over hun geschiedenis, als je even de moeite doet om op die knop te drukken
-
moonshadow
- Newbie

- Contacteer:
Bij nibc is er wel een groot verschil tussen woorden en daden!
Op de website van NIBC kunt je ongetwijfeld je rekeninguittreksels bekijken en zelf afprinten. Die prints hebben exact dezelfde bewijskracht als de uittreksels die je bij een kantoor krijgt: 0,0.morse schreef:Zijn er ook lokale kantoren van NIBC in Belgie of is er een manier om een print van je uittreksels te bekomen van de bank?
Op zijn minst toch opvallend te noemen is het feit dat op de pdf bestanden van NIBC rekeninguittreksels niet de naam staat van de eigenaar van de NIBC rekening. Bij andere banken is dit steeds wel het geval.
Uw naam staat wel op het detail van de verrichting op het volgende blad:
Bedrag : XXX,XX EUR
Rekening opdrachtgever : XXX-XXXXXXX-XX
Opdrachtgever : Dhr. Bart XXX
XXXXX
XXXX XXXXXXX
Rekening begunstige : XXX-XXXXXXX-XX
Begunstigde : XXXXXXX Bart
XXXXXXX
XXXX XXXXXXX
Bedrag : XXX,XX EUR
Rekening opdrachtgever : XXX-XXXXXXX-XX
Opdrachtgever : Dhr. Bart XXX
XXXXX
XXXX XXXXXXX
Rekening begunstige : XXX-XXXXXXX-XX
Begunstigde : XXXXXXX Bart
XXXXXXX
XXXX XXXXXXX
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Mooie uitleg krijg je wel op hun site. Een beter idee van de groep van JC Flowers kan je vinden op wikipedia.chretien schreef:Wie is die NIBC eigenlijk.
Oh, ja (even terzijde) MF Global kan je al uit het lijstje schrappen (frauduleus bankroet)
Ze zeggen van niet onderhevig te zijn aan de staatspapieren van de PIIGS-landen maar zitten wel in de VS "ingebakken".