NIBC DIRECT
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: NIBC DIRECT
Over de betrouwbaarheid van een bank bestaat tegenwoordig geen zekerheid meer.
Maar in ieder geval :
dit is een Nederlandse bank en dan heb je als Belg niets aan hun mooie rentes.
Maar in ieder geval :
dit is een Nederlandse bank en dan heb je als Belg niets aan hun mooie rentes.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Die reclame zie ik dikwijls voorbij gaan op NGC, aantrekkelijke rente he, lucky dutch...
Met de nadruk op dutch, want als je wat verder zoekt op hun website, staat er bij de veelgestelde vragen:

Dus zoals louise zegt, tenzij je in NL woont heb je er niets aan, ook niet als je op een scheet van de grens woont.Helaas, het is niet mogelijk om een internetspaarrekening te openen als u in het buitenland woont.
Bedankt voor respons maar begrijp niet dat je daar een inwoner van België moet zijn en bij credit europe weer niet . 
Phase ik woon op scheetje van de grens
Phase ik woon op scheetje van de grens
CE heeft hier een bijkantoor in België en is hier ook bewust actief op de markt, daar zit het verschil. 
ha zo bedankt dus ook depositogarantiestelsel ?
Groet
Groet
Neen, valt onder het Nederlands depositogarantiestelsel... Het garantiestelsel staat los van waar de bank opereert. De IJslandse banken opereerden ook in Nederland onder de IJslandse garantieregeling bijvoorbeeld.jos schreef: ha zo bedankt dus ook depositogarantiestelsel ?
Groet
Lang leven de vrijheid van verkeer van goederen ( kapitalen ) en diensten in de EER-landen.jos schreef: Bedankt voor respons maar begrijp niet dat je daar een inwoner van België moet zijn en bij credit europe weer niet .
Phase ik woon op scheetje van de grens![]()
Blijkbaar zien nogal veel hollandse banken op tegen de administratieve rompslomp
( oa uitwisseling van gegevens ts de fiscus ) dat ze gewoon weigeren om een niet inwoner een spaarrekening te openen. Wanneer men vele miljoenen op een rekening wil zetten, dan denk ik dat elke hollandse bank een rekening voor niet-inwoners wil openen.
En die Hollanders komen massaal in Belgie benzine tanken.
Er zijn- volgens een aantal berichten op spaargids - hollandse banken die blijkbaar WEL een spaarekening willen openen voor niet inwoners, ook voor beperkte bedragen.
Mmm...
http://www.nibcdirect.be
5.1% rente op een spaarrekening maar ik zie niks over getrouwheids- of aangroeipremie. Zou dit dan een eerste niet gereglementeerde spaarrekening in Belgie zijn?
Edit: beetje verder staat er dan toch "Een NIBC Direct Internetspaarrekening kunt u alleen openen als u in Nederland woont.". Vreemd, waarom doen ze dan een belgische site open?
5.1% rente op een spaarrekening maar ik zie niks over getrouwheids- of aangroeipremie. Zou dit dan een eerste niet gereglementeerde spaarrekening in Belgie zijn?
Edit: beetje verder staat er dan toch "Een NIBC Direct Internetspaarrekening kunt u alleen openen als u in Nederland woont.". Vreemd, waarom doen ze dan een belgische site open?
Laatst gewijzigd door kikashi op 7 februari 2009, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgische inwoners kunnen die rekening NIET openen.kikashi schreef: Mmm...
Het is een hollandse rekening
@ kikachi: die dommeinnaam is wellicht enkel door hun gekocht zodat ze deze alvast in hun bezit hebben. Het gebeurde vroeger vaak dat mensen nog ongebruikte dommeinnamen van bedrijven gingen registreren om deze daarna voor een massa geld aan het bedrijf door te verkopen op een later tijdstip.