NIBC Direct verlaagt de rente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
NIBC Direct verlaagt de rente
Beste klant,
De rentes blijven onder druk staan. Als gevolg hiervan zien wij ons genoodzaakt om vanaf 15 juli de rentes op onze spaarrekeningen aan te passen. Ook met deze rentes blijven wij echter bij de hoogste in de markt.
De nieuwe rentetarieven vanaf 15 juli 2013 zijn:
De NIBC Direct spaarrekening:
Oude rente: 1,60% basisrente + 0,40% getrouwheidspremie
Nieuwe rente: 1,55% basisrente + 0,30% getrouwheidspremie
De NIBC Direct getrouwheidsrekening:
Oude rente: 0,75% basisrente + 1,50% getrouwheidspremie
Nieuwe rente: 0,65% basisrente + 1,50% getrouwheidspremie
De basisrente verwerft u op dagbasis en wordt dus berekend op dagbasis, de getrouwheidspremie klikt vast op het ogenblik dat u geld stort en u ontvangt haar voor spaargeld dat 12 maanden onafgebroken op de rekening blijft staan.
De hypothecaire en andere kredieten stijgen wel vanaf deze week overal!!
EDIT: gelieve de titel niet volledig in drukletters te zetten!
De rentes blijven onder druk staan. Als gevolg hiervan zien wij ons genoodzaakt om vanaf 15 juli de rentes op onze spaarrekeningen aan te passen. Ook met deze rentes blijven wij echter bij de hoogste in de markt.
De nieuwe rentetarieven vanaf 15 juli 2013 zijn:
De NIBC Direct spaarrekening:
Oude rente: 1,60% basisrente + 0,40% getrouwheidspremie
Nieuwe rente: 1,55% basisrente + 0,30% getrouwheidspremie
De NIBC Direct getrouwheidsrekening:
Oude rente: 0,75% basisrente + 1,50% getrouwheidspremie
Nieuwe rente: 0,65% basisrente + 1,50% getrouwheidspremie
De basisrente verwerft u op dagbasis en wordt dus berekend op dagbasis, de getrouwheidspremie klikt vast op het ogenblik dat u geld stort en u ontvangt haar voor spaargeld dat 12 maanden onafgebroken op de rekening blijft staan.
De hypothecaire en andere kredieten stijgen wel vanaf deze week overal!!
EDIT: gelieve de titel niet volledig in drukletters te zetten!
Re: NIBC Direct verlaagt de rente
Mail ook ontvangen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De Nederlandse banken werd gevraagd om meer reserves aan te leggen. De Belgische spaarder zal daar ook moeten toe bijdragen. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Hero Member
- Contacteer:
En MoneYou staat weer boven NIBC 

Zal niet voor lang zijn aangezien rabo,fortuneo partner en nibc ook zakken en niet anders kunnen dan volgen.
Jammer dat we geen spaarrekening van moneyou in nederland kunnen openen
http://www.moneyou.nl/sparen/particulie ... ieven.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mss toekomstmuziek
Jammer dat we geen spaarrekening van moneyou in nederland kunnen openen

Mss toekomstmuziek

Voor de 4 de keer dit jaar de rente verlagen , straks moeten we nog bijbetalen !
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat de intresten op de Nederlandse spaarrekeningen een vertekend beeld geven. De Rabobank-moderator had een hele tijd geleden eens een uitleg gegeven over het aanpassen van de intresten aan de inflatie.dries944 schreef:Jammer dat we geen spaarrekening van moneyou in nederland kunnen openenhttp://www.moneyou.nl/sparen/particulie ... ieven.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mss toekomstmuziek

Ik denk eerder dat het een soort belasting is van de overheid op de banken. De banken betalen daar een hogere intrest maar de spaarders worden dan ook belast op hun inkomsten uit vermogen via hun BOX 3.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Met vele dank aan de Italiaan Mario Draki, ex Goldman Sachs zakkenvuller.
NIBC is één van de weinige banken waar de rente nog hoger is dan de inflatie.blacky schreef:Voor de 4 de keer dit jaar de rente verlagen , straks moeten we nog bijbetalen !
Andere zijn Moneyyou, Fortuneo, Rabobank en Recordbank.
Toch kunnen we stilaan de vraag stellen spaarboekje=verliesboekje?
Is dit wel de reële inflatie? En wat met de afgezwakte index,is die nog realisch tov het financiële plaatje in het leven??
Volgens mij niet want de belangerijkste kost in het leven staat nie in den index
En dan klap ik over de woningaankoop,had die in den index gestaan zouden we nogal hoge loonaanpassingen gehad hebben de laatste 13 jaar
Volgens mij niet want de belangerijkste kost in het leven staat nie in den index

En dan klap ik over de woningaankoop,had die in den index gestaan zouden we nogal hoge loonaanpassingen gehad hebben de laatste 13 jaar

-
- VIP member
- Contacteer:
ach de inflatie, zo een vaag theoretisch begrip
Als je een beetje "slim" koopt kan je je "koopkracht" makkelijk verhogen 

Het punt van een spaarboekje is dat het geld dat je er op zet, binnen X jaar nog steeds dezelfde koopkracht heeft als op het moment dat je het er op zette. Dus als ik nu een bedrag spaar waarmee ik 100 kilo patatten kan kopen, dan wil ik dat ik met dat bedrag + interesten binnen 10 jaar nog steeds 100 kilo patatten kan kopen. Anders doe je verlies.
De prijs van patatten kan schommelen, maar gemiddeld gezien wil ik dat mijn koopkracht gelijk blijft, en dat is (of zou moeten zijn) wat de inflatie index aangeeft.
Dus de verhouding rente - inflatie is wel belangrijk, en bijstortingen tellen niet mee voor die vergelijking.
De prijs van patatten kan schommelen, maar gemiddeld gezien wil ik dat mijn koopkracht gelijk blijft, en dat is (of zou moeten zijn) wat de inflatie index aangeeft.
Dus de verhouding rente - inflatie is wel belangrijk, en bijstortingen tellen niet mee voor die vergelijking.