NIBC in vergelijking termijnrekeningen niet correct
Re: NIBC in vergelijking termijnrekeningen niet correct
De 25% RV is toch al van toepassing vanaf 1 januari 2013?
Yaris
Jij schijnt er steeds maar plezier in te hebben, als er eens iets negatiefs over een ander dan jouw bankje verschijnt en je dit met overduidelijk intens genoegen verder kunt uitspinnen. Ik gun je dit pretje wel ... maar zoals steeds, wie laatst lacht, best lacht
.
Terzake nu, verre van een uitsluitend NIBCdirect-adept te zijn, verwonder ik me samen met velen over een evt niet-orthodoxe uitbetaling van rentevergoeding op termijnrekeningen bij NIBC. In mijn jarenlange loopbaan als bankemployee heb ik zoiets nog niet meegemaakt; bijgevolg neem ik het ook niet klakkeloos aan.
Verder weze duidelijk dat NIBCdirect wel wat problemen heeft met klare en eenduidige taal!
Dus NIBC, geef eens een duidelijk antwoord en laat de mensen niet sudderen in hun onrust.
vb termijnbelegging looptijd 5 jaar, ingang 8/5/2012 evvd 8/5/2017: op welke datum van elk jaar wordt de verworven rente bijgeschreven op de daaraan gekoppelde NIBC-spaarrekening?
Jij schijnt er steeds maar plezier in te hebben, als er eens iets negatiefs over een ander dan jouw bankje verschijnt en je dit met overduidelijk intens genoegen verder kunt uitspinnen. Ik gun je dit pretje wel ... maar zoals steeds, wie laatst lacht, best lacht

Terzake nu, verre van een uitsluitend NIBCdirect-adept te zijn, verwonder ik me samen met velen over een evt niet-orthodoxe uitbetaling van rentevergoeding op termijnrekeningen bij NIBC. In mijn jarenlange loopbaan als bankemployee heb ik zoiets nog niet meegemaakt; bijgevolg neem ik het ook niet klakkeloos aan.
Verder weze duidelijk dat NIBCdirect wel wat problemen heeft met klare en eenduidige taal!
Dus NIBC, geef eens een duidelijk antwoord en laat de mensen niet sudderen in hun onrust.
vb termijnbelegging looptijd 5 jaar, ingang 8/5/2012 evvd 8/5/2017: op welke datum van elk jaar wordt de verworven rente bijgeschreven op de daaraan gekoppelde NIBC-spaarrekening?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Oeps,
Even niet opgelet!
Zie nu pas dat deze draad niet loopt in het subforum "Vraag het aan NIBC".
Toch verwacht ik dat NIBC hierop zal antwoorden

Even niet opgelet!
Zie nu pas dat deze draad niet loopt in het subforum "Vraag het aan NIBC".
Toch verwacht ik dat NIBC hierop zal antwoorden

Ik vond het scheldwoord "dieven" ook buitensporig, en dit forum niet waardig.vlo schreef:Yaris
Jij schijnt er steeds maar plezier in te hebben, als er eens iets negatiefs over een ander dan jouw bankje verschijnt en je dit met overduidelijk intens genoegen verder kunt uitspinnen. Ik gun je dit pretje wel ... maar zoals steeds, wie laatst lacht, best lacht.
Beste groeten.
Heb een nieuw draadje geopend in het forum Vraag het aan
NIBC : uitbetaling-rente-termijnrekening-t14295.html" onclick="window.open(this.href);return false;
NIBC : uitbetaling-rente-termijnrekening-t14295.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
- VIP member
- Contacteer:
Het is simpel (als ik logisch nadenk). Volgens mij vergist die man van de klantendienst zich met de getrouwheidspremie van een spaarboekje. dan zou zijn uitleg logisch zijn.
Maar als je een termijnrekening op langer dan 1 jaar dan worden de interesten jaarlijks uitbetaald (bvb 28 januari als de termijnrekening op 28 januari afgesloten is) TENZIJ je voor kapitalisatie gekozen hebt, dan wordt de interest op het einde betaald MAAR wordt deze wel gekapitaliseerd (interest brengt ook interest op tegen de rentevoet waaraan de termijnrekening afgesloten is).
Kapitalisatie is vooral interessant wanneer je verwacht dat de rentevoeten op lange termijn gaan dalen (wat nu redelijk onwaarschijnlijk lijkt).
Zo hebben ze het mij toch altijd geleerd op school...
Maar als je een termijnrekening op langer dan 1 jaar dan worden de interesten jaarlijks uitbetaald (bvb 28 januari als de termijnrekening op 28 januari afgesloten is) TENZIJ je voor kapitalisatie gekozen hebt, dan wordt de interest op het einde betaald MAAR wordt deze wel gekapitaliseerd (interest brengt ook interest op tegen de rentevoet waaraan de termijnrekening afgesloten is).
Kapitalisatie is vooral interessant wanneer je verwacht dat de rentevoeten op lange termijn gaan dalen (wat nu redelijk onwaarschijnlijk lijkt).
Zo hebben ze het mij toch altijd geleerd op school...
klopt maar het stond ook zo op de website, althans zo kon je het begrijpen in het Nederlands ook door de helpdesk, de Franse tekst was dan weer duidelijker, in ieder geval in dat ander draadje hebben we een duideliujk antwoord en probleem opgelost, uitbetaling rente zoals het hoort bij de jaarlijkse vervaldag voor termijnrekeningen langer dan 1jaar. 

-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
...en wat hebben jullie geleerd vandaag???
1. Trap niet in de val van paniekzaaierij, daarbij nog eens gretig aangevuurd door anti- NIBC gevoelens van 1 welbepaald persoon.
2. Ga niet in op gratuite kritiek.
3. Heb vertrouwen in je eigen oordeel; vooral als een onmogelijk geachte stelling je aan het twijfelen brengt.
Slaap wel!
1. Trap niet in de val van paniekzaaierij, daarbij nog eens gretig aangevuurd door anti- NIBC gevoelens van 1 welbepaald persoon.
2. Ga niet in op gratuite kritiek.
3. Heb vertrouwen in je eigen oordeel; vooral als een onmogelijk geachte stelling je aan het twijfelen brengt.

hoezo paniekzaaierij, davido72 had duidelijk een verkeerd antwoord gekregen en op de website stond een tekst die echt verkeerd te interpreteren was, heb ik zelf gaan opzoeken nog, droom verder zacht zou ik zeggen en wij zijn content dat de zaak is uitgeklaard, nu nog de website aanpassen
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is niet onze gewoonte om buiten het ons toegewezen gebied op dit Forum te reageren maar in dit geval willen wij om 2 redenen graag een uitzondering maken. De eerste is dat in deze draad specifiek om een reactie gevraagd wordt, de 2de omdat hier duidelijke een foute communicatie is gebeurd door één van onze medewerkers en dat wij elk mogelijk misverstand graag uit de wereld willen helpen.
1: Uitbetaling rente termijnrekening
Dit gebeurt steeds op de vervaldag van de termijnrekening of op de verjaardag van de termijnrekening. Met andere woorden bij een termijnrekening op 1 jaar of minder krijgt u op de vervaldag van de termijnrekening het kapitaal + de rente, op een termijnrekening met een langere looptijd krijgt u op de tussenliggende verjaardagen rente en op de vervaldag rente + kapitaal.
2: 25% RV
De regering heeft beslist de RV op termijnrekeningen op te trekken naar 25%. Deze stijging gaat in op 1 januari 2013. Vanaf die dag zal de bank op elke rentebetaling (van termijnrekeningen) 25% RV afhouden.
Wat mag u nu van ons verwachten,
1: Wij gaan de website opnieuw doorlopen om te zien of alle communicatie op dat vlak duidelijk genoeg is.
2: Wij gaan onze medewerkers van de helpdesk nog eens duidelijk instrueren met betrekking tot deze materie.
Wij hapen alvast hier enige duidelijk mee geschapen te hebben.
1: Uitbetaling rente termijnrekening
Dit gebeurt steeds op de vervaldag van de termijnrekening of op de verjaardag van de termijnrekening. Met andere woorden bij een termijnrekening op 1 jaar of minder krijgt u op de vervaldag van de termijnrekening het kapitaal + de rente, op een termijnrekening met een langere looptijd krijgt u op de tussenliggende verjaardagen rente en op de vervaldag rente + kapitaal.
2: 25% RV
De regering heeft beslist de RV op termijnrekeningen op te trekken naar 25%. Deze stijging gaat in op 1 januari 2013. Vanaf die dag zal de bank op elke rentebetaling (van termijnrekeningen) 25% RV afhouden.
Wat mag u nu van ons verwachten,
1: Wij gaan de website opnieuw doorlopen om te zien of alle communicatie op dat vlak duidelijk genoeg is.
2: Wij gaan onze medewerkers van de helpdesk nog eens duidelijk instrueren met betrekking tot deze materie.
Wij hapen alvast hier enige duidelijk mee geschapen te hebben.
dank u, is duidelijk
Het had al veel langer moeten gebeuren, dit topic zit nu in de vraag het aan NIBC.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
hallo,
wij willen het forum aangenaam en plezant houden
het gaat hier niet om de inhoudelijke berichten, maar om persoonlijke sneren en reacties daarop. Daar heeft niemand een boodschap aan.
dank voor het begrip
Kristof
wij willen het forum aangenaam en plezant houden
het gaat hier niet om de inhoudelijke berichten, maar om persoonlijke sneren en reacties daarop. Daar heeft niemand een boodschap aan.
dank voor het begrip
Kristof